וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים: בואו נשחק ברופא וסלב

16.4.2015 / 16:45

גם מפורסמי ארצנו משמינים, חולים וחווים משברים נפשיים. וממש כמונו, גם הם פונים לרופאים ולמטפלים שיסייעו להם. שלושה מטפלים מספרים על הטיפול בלקוחות בעלי פרופיל תקשורתי גבוה ומגלים מה בעצם ההבדל בינם ובין מטופלים אחרים

אילוסטרציה. ShutterStock
האם הטיפול במפורסמים באמת שונה?/ShutterStock

היפים והמפורסמים של ארצנו, כמה מפתיע לגלות, הם בני אדם בדיוק כמונו. הם חרדים, הם משמינים, הם חולים והם חווים משברים נפשיים. כמונו, הם פונים לרופאים ולמטפלים שיסייעו להם. אך האם הטיפול בהם שונה? האם הפחדים שלהם אחרים? שלושה מטפלים מספרים על הטיפול בלקוחות בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, כשאחד מהם אף זכה לביקור במרפאה שלו, אותו הוא לא ישכח בחיים.

"החיים של העשירים והמפורסמים מורכבים יותר"

הביטוי "הפסיכיאטר של המפורסמים", מעלה בדרך כלל את שמו של ד"ר אילן רבינוביץ'. הוא התפרסם כשטיפל במשתתפי הריאליטי "האח הגדול" וגם כמי שטיפל בדודו טופז. רבינוביץ' הוא מטפלם של כמה מבכירי המשק בישראל ומכיר אישית את בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. משיחה איתו מסתבר שלא רק שהם לא פטורים מבעיות, לפעמים חייהם של העשירים והמפורסמים דווקא מורכבים יותר.

ד"ר אילן רבינוביץ. ראובן קסטרו
"הצלחה עבורם היא לא אופציה אלא הישרדות". ד"ר אילן רבינוביץ'/ראובן קסטרו

"אני פסיכאטר ופסיכותרפיסט של מי שבוחר בי להיות מטפלו ונותן בי אמון לשתף עימי את צפונות ליבו ולהוביל אותו לחוף מבטחים בשיפור איכות חייו, או בטיפול במשבר נקודתי", אומר רבינוביץ' בסגנונו. "אנשים מגיעים לרופא בכלל ולפסיכיאטר בפרט לא בגלל שהוא מפורסם, אלא לאחר ששמעו המלצות אישיות מקרובים והגיעו למסקנה שזה המטפל הנכון עבורם. מטבע הדברים חבר מביא חבר ובפועל, בקליניקה שלי תראו הרבה אנשים מצליחנים בתחומי תקשורת, תרבות ואומנות, פיננסים והון ופוליטיקה".

ד"ר רבינוביץ' מוצא מכנה משותף אצל המפורסמים. "הצלחה עבורם היא לא אופציה אלא הישרדות. כישלון משול למוות. חסכים שיוצרים דרייבים אינסופיים. ליבידו ענק. צורך אינסופי בחיזוקים של תשואות ואהבת הקהל, אהדה תקשורתית, פרסום, כבוד, כוח ועוד. מרביתם רגישים מאד לביקורת והם הכי ביקורתיים כלפי עצמם. כפועל יוצא הם יהיו פגיעים עם תנודתיות במצב הרוח. פרפקציוניזם עז תוך דגש על פרטים, רצון בשלמות ומושלמות, קושי להאציל סמכויות. טוטליות. שחור ולבן. ראש שעובד בלי הפסקה".

לדבריו, "האבסורד הוא שאותן תכונות שמביאות אותם לפסגה, גם יכולות להיות להם לרועץ. הפחד לאבד וליפול. התחרותיות. האחריות. הבדידות בצמרת. כל אלו מביאים אותם אלי עם תסמיני חרדה: התקפי חרדה, חרדה ספציפית, הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD), הפרעות שינה, הפרעות קשב וריכוז, התמכרויות, מצבי דיכאון ועוד".

איך מנתקים את האדם מהסלב?

ניתן להעריך כי כאשר מטפלים במפורסמים קשה להתעלם לחלוטין מהידע הציבורי עליהם. ואולם, ד"ר רבינוביץ' אומר כי הוא לא קורא על מטופליו ברשת. "ההיררכיה בחדר הטיפול ברורה - אני המטפל והם באים אלי לעזרה. לא משנה כמה הם עשירים, מצליחים ומפורסמים - אני לא מתרשם מכך, והם מאושרים לגלות שמקבלים יחס שווה בין שווים, כמו מטופל אנונימי", אומר רבינוביץ', "העובדה שאני מכיר את עולמם בגלל המילייה החברתי האישי של רעייתי ושלי מאד מקלה עליהם, כי הם מרגישים שאני דובר את שפתם ובאמת מבין אותם. איך אמר לי מגה מצליחן שהגיע לספה אצלי - 'הגעתי הביתה'".

כאשר מדברים על מפורסמים כמטופלים, קשה שלא לחשוב על הרופא של מייקל ג'קסון ועל הלחץ שרופא פרטי נדרש לעמוד בו מצד לקוח חזק ועשיר - מרשמים לתרופות לא הכרחיות ופרוצדורות רפואיות מיותרות. ד"ר קונראד מוריי נידון לארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתו שלא בזדון של מייקל ג'קסון. בגזר הדין הוא הואשם בכך שהזריק מנה קטלנית של סם מסוג פרופופול לגופו של ג'קסון, לא תיעד את הטיפול בג'קסון בתרופה זו וכן ניסה לטשטש ראיות לאחר שקרא לשירותי החירום באיחור רב.

קונראד מוריי. Pool, GettyImages
קשר הרסני. ד"ר קונראד מוריי/GettyImages, Pool
"המטופל שבחר בי, מפורסם ככל שיהיה, יודע שרק אני קובע את תוכנית הטיפול בו, לאור המידע שבידי, כי האחריות המקצועית עלי בלבד"

המקרה הקשה הזה, וסופו הטראגי מעלה את השאלה איפה ואיך שמים את הגבול כאשר המטופל הוא אדם רב השפעה? איך אומרים לאדם הכי חזק במשק, לדוגמה, שהוא לא יקבל עוד משככי כאבים או נוגדי דיכאון שהוא סבור כי הוא זקוק להם, והאם יחסי הכוחות הברורים בין רופא למטופל, מתהפכים?

לדברי ד"ר רבינוביץ', התשובה לשאלות הללו פשוטה מאוד. "ההיררכיה בחדר הטיפול ברורה - אני המטפל ואחריות הטיפול היא עלי ועלי בלבד. המטופל שבחר בי, מפורסם ככל שיהיה, יודע שרק אני קובע את תוכנית הטיפול בו, לאור המידע שבידי, כי האחריות המקצועית עלי בלבד".

רבינוביץ' מוסיף כי לעולם לא יתן למטופליו שליטה עליו או על הטיפול. "ידוע שאני מטפל מאד טוטלי, דעתן ואסרטיבי, והמטופלים המפורסמים לומדים להעריך ולכבד את זה שיש מישהו ששם להם גבולות ולא מסתנוור מפרסומם או מחשבון הבנק שלהם", הוא מוסיף, "כשהם מנסים לעשות מניפולציה אני עושה להם קונפרונטציה ומעמיד אותם במקומם .זו אחריותי המקצועית והיא היחידה שעומדת לנגד עיני. הם צריכים לכבד ולהעריך אותי מקצועית ואין לי ענין שיחבבו אותי ובטח לא שיהיו חברי"

גם לג'סטין ביבר כואבות השיניים

במרפאת השיניים של ד"ר רוני אמיד אומנם מורגלים לתנועה של מפורסמים, אבל אפילו שם נרשמה התרגשות כאשר בקיץ לפני שנתיים הגיעה שיחת טלפון ועמה בקשה לקבוע תור לאחד - ג'סטין ביבר. "התקשרו מההפקה ואמרו שהוא מבקש להגיע אלי לטיפולים בזמן שהוא יהיה בארץ", נזכר ד"ר אמיד, "לא סירבנו". הוא מסרב לחשוף פרטים אודות הטיפול של הכוכב הבינלאומי ונזהר מאד בדבריו. "אני רק יכול לומר שהטיפול בו היה אותו הדבר כמו טיפול בכל צעיר אחר".

ג'סטין ביבר. GettyImages
בדיוק כמו כמו טיפול בכל צעיר אחר/GettyImages

רשימת המפורסמים שפערו את פיהם במרפאה של ד"ר אמיד בלתי נגמרת. עברי לידר, אורנה דץ, עדן הראל ועודד מנשה, יוסי שריד, ג'ודי שלום ניר מוזס, פאבלו רוזנברג, מאיה דגן, שני כהן, איגי וקסמן, דניאלה פיק ועוד.

"בגלל שהמרפאה שלנו מטפלת בעיקר בצד האסתטי, מטבע הדברים מגיעים אלינו לקוחות שהעיסוק בצד האסתטי חשוב להם. אחד הזמרים המפורסמים, שלא אנקוב בשמו, ביקש שנשבץ לו יהלום באחת השיניים, אבל זה לא החזיק מעמד. בחו"ל, יש אצל המפורסמים טרנד של אלמנטים בשיניים, כמו ציפויים מזהב או יהלומים, אבל בישראל מחפשים שיניים יפות, לבנות ונקיות".

ד"ר רוני אמיד. ראובן קסטרו
ד"ר אמיד. למפורסמים יותר קשה לבטא חרדה/ראובן קסטרו

לטיפול באנשים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה אמיד התגלגל לגמרי במקרה. "כשהתחלתי, לפני 25 שנה, נחשפתי בחו"ל לתחום האסתטיקה. באותה תקופה לא היו בארץ הרבה רופאי שיניים שעסקו באסתטיקה. לאט לאט המערכת התחילה להזין את עצמה, זה עבר מפה לאוזן. אנשים התחילו לראות תוצאות אצל חבריהם וכך זה התגלגל".

לדבריו, הלחצים הפועלים אצל המפורסמים הם רבים והם מתחילים בחדר ההמתנה. "יש כאלה שנחמדים לאחרים, יש כאלה שמתעלמים. בטיפולי שיניים יש מקרים של חרדות, ואדם מפורסם בדרך כלל מרגיש צורך לשמור בפנים. הם פחות מביאים דברים כמו חרדות לידי ביטוי בפומבי. אבל לידי הם דווקא נפתחים. אחר כך הם נהיים חברים ואני שומע מהם על השירים החדשים שלהם, על ההצגות. אחד הזמרים היותר מפורסמים אפילו הכניס אותי לרשימת התודות באלבום החדש שלו".

היריון לעיני המצלמות

ומבריאות הפה למשהו שקצת יותר קשה להסתיר. רבות דובר על הבייבי-בום שידעה הביצה הקטנה שלנו. אחת אחת נכנסו המפורסמות להריון ועברו בתחנות הקבועות של מעקב אחרי הקילוגרמים העודפים, צילומים וראיונות על הבטן המתפתחת וכמובן הצילום הקבוע ביציאה מבית החולים, עם מנשא ובו תינוק, זמן קצר כל כך אחרי הלידה. אבל אז מגיעה תחנה נוספת, הרחק מצלמי פפראצי וכתבי רכילות - האמהות.

נינט טייב. ניר פקין
נינט ומשפחתה, רגע אחרי הלידה. "הן פשוט מסכנות בקטע הזה"/ניר פקין

כאן נכנסת לתמונה סיון טמיר-משגב, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC ומדריכת הורים. בין המפורסמות שנעזרו בשרותיה ניתן למצוא את יעל גולדמן, מאיה דגן, רותם סלע והרבה מפורסמות חדשות שנכנסו ממש לאחרונה למועדון האמהות. "חברה מביאה חברה", מסבירה טמיר-משגב את שפע המפורסמות שנמצאות ברשימת הלקוחות שלה.

"אני עובדת המון בתל אביב, אז מין הסתם הרבה מהברנז'ה גרים כאן, זה היה אך טבעי שאתחיל לטפל באוכלוסייה הזאת. חברה מביאה חברה, והחברות הן בדרך כלל מהברנז'ה. אני מטפלת גם בהרבה אחרות. לא הגדרתי את עצמי כ'מטפלת לסלבס', זה פשוט קרה". לדבריה, הידע המוקדם על האישה העומדת מולה אינו משפיע עליה. "מעולם לא עשיתי גוגל על לקוחה. אם אני יודעת משהו על מישהי מהתקשורת - זה נשאר בחדר המדרגות".

סיון טמיר משגב. באדיבות המצולמים
סיוון טמיר-משגב. "יש על מפורסמות המון לחץ חברתי"/באדיבות המצולמים
"בסופו של דבר אישה היא אישה. מטרידים אותנו אותם דברים, אנחנו בוכות מאותם דברים, מתרגשות מאותם דברים. המקצוע שלך הוא לא מי שאת. בבית היא האמא של הילד שנולד לה. אמא היא אמא, אני מאמינה בזה מאד".

טמיר-משגב מדגישה כי אין הבדל בין אישה שאינה מפורסמת לכזאת שתמונותיה פזורות בכל מקום. "בסופו של דבר אישה היא אישה. מטרידים אותנו אותם דברים, אנחנו בוכות מאותם דברים, מתרגשות מאותם דברים. המקצוע שלך הוא לא מי שאת. מהנדסת טילים או דוגמנית, בבית היא האמא של הילד שנולד לה. אמא היא אמא, אני מאמינה בזה מאד. בסופו של דבר אין הבדל".

אבל ככל שהשיחה מתקדמת, היא נזכרת בכמה הבדלים שבכל זאת קיימים. "היו אצלי שתי שחקניות, שידעו שמאד מהר הן צריכות לחזור להצטלם. הן היו חייבות לדבר איתי מהר על שאיבות, בקבוקים, חזרה לגזרה. מין הסתם זה יותר מטריד נשים בעלות פרופיל תקשורתי. זה לאו דווקא בא מהן, יש עליהן המון לחץ חברתי. שבוע אחרי הלידה יורדת אישה כזאת מהבית עם התינוק ומצלמים אותה, ואז מתחיל העיסוק בגזרה. ליבי יוצא אליהן. הן פשוט מסכנות בקטע הזה".

לדבריה, יש יתרון חשוב לבייבי בום של
המפורסמות. "לשמחתי, הרבה מאד נשים מהברנז'ה מניקות. זה עושה שירות טוב. ברגע שמפורסמת מצטלמת כשהיא מניקה, וזה מתפרסם בוואלה או בגיא פינס, זה מעודד נשים אחרות להניק. יש בזה מסר חברתי. אני קוראת למפורסמות, הניקו בפומבי! הידד!".

  • עוד באותו נושא:
  • רופאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully