וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתושבי הצפון: ניתוח לב ראשון בוצע בטבריה

12.4.2015 / 14:47

עד היום, תושב הצפון שנזקק לניתוח לב נאלץ להיטלטל למרכז לצורך הניתוח ולאחר מכן לשבועות ארוכים של התאוששות. בפוריה מברכים: "בזכות היחידה החדשה, נוכל להציל חיי אדם בצפון הארץ"

ניתוח לב ראשון בפוריה. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה,
ניתוח הלב הראשון בצפון. "נוכל להציל חיים נוספים באזור"/מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

היסטוריה בצפון הארץ: בבית החולים פוריה בטבריה התבצע היום (ראשון) ניתוח הלב הראשון מצפון לחיפה. הניתוח התבצע ביחידה החדשה לניתוחי לב וחזה שהוקמה בבית החולים, בעלות של 10 מיליון שקל. זוהי בשורה של ממש לתושבי הצפון, ובהמשך צפויה היחידה לבצע עד 300 ניתוחי לב בשנה. "נוכל להציל חיים נוספים באזור", אומרים ביחידה החדשה.

הניתוח הבוקר בוצע בתושב טבריה בן 50, אשר סובל מהיסטוריה ארוכה של מחלות לב. הוא עבר מעל 30 צנתורים ב-14 השנים האחרונות. האיש סבל מעורק אחד מרכזי שנסתם שוב ושוב ולא ניתן יותר להשתיל בגופו סטנטים. בשנים האחרונות הוא עבר מספר התקפי לב. הניתוח נמשך שלוש שעות ועבר בהצלחה.

"זאת היסטוריה של ממש"

הפערים בשירותי הבריאות בין מרכז הארץ לפריפריה גדולים. עד היום, לא היו ניתוחי לב בצפון. המחלקה הצפונית ביותר הייתה בבית החולים רמב"ם בחיפה. תושב הצפון שזקוק לניתוח לב, נאלץ להיטלטל למרכז הארץ לצורך הניתוח ולאחר מכן לשבועות ארוכים של התאוששות ושיקום. במקרים דחופים, בהם יש צורך בניתוח מידי, מועבר החולה באמבולנס למרכז הארץ, עיכוב שלעיתים מסכן חיים.

היחידה החדשה בפוריה, שהוקמה מכספי תרומות ומתקציב בית החולים, היא פרי שיתוף פעולה עם בית החולים שיבא במרכז הארץ והיא מושתתת על מנתחי לב בכירים משיבא ועל צוותים מקומיים. את הניתוחים יבצעו ד"ר ארז קכל, שמונה למנהל היחידה ופרופסור אודי רענני - שניהם מנתחים בכירים בשיבא.

"זאת היסטוריה של ממש", אמר פרופסור רענני בתום הניתוח הבוקר. "מדובר בפרויקט מורכב, בעבודה של שנתיים. בשנה האחרונה עסקנו בהכשרת הצוותים בפוריה - מרדימים, אחיות טיפול נמרץ, רופאי טיפול נמרץ, אחיות ניתוח וטכנאים. בנוסף, נרכש ציוד חדיש וגם תשתיות בית החולים שופרו, כדי להקים יחידה מורכבת כל כך".

ניתוח לב ראשון בפוריה. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה,
מהותי בעיקר בניתוחים דחופים/מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

לדבריו, "האספקט הדרמטי ביותר הוא בתחום ניתוחים דחופים. לא מעט פעמים יש אנשים שזקוקים לניתוח חרום, כתוצאה מדברים כמו התקף לב גדול, קרע של אבי העורקים ועוד. נכון להיום היו מועברים באמבולנסים למרכז. לפעמים בסיטואציות האלה כל עיכוב בניתוח, בחיבור למכונת לב ריאה, עלול לעלות בחיי אדם. בזכות היחידה החדשה, נוכל להציל חיי אדם בצפון הארץ".

בשורה נוספת לתושבי הצפון היא בניתוחים אלקטיביים, כלומר לא דחופים. "בעבר היו שולחים את החולה והמשפחה למרכז", מסביר פרופסור רענני. "אחרי ניתוח כזה לא הולכים הביתה מיד. בני המשפחה נמצאים בתקופה קשה וצריכים לנסוע בכבישים ארוכים כדי לטפל בחולה. כשמדברים על הנגשת הרפואה לפריפריה, אין דוגמא יותר טובה לכך, מאשר היחידה החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully