וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות עם להרגיש בלי: הקונדום המושלם קרוב מתמיד

13.4.2015 / 15:14

כמעט אף אחד בעולם לא אוהב קונדומים, וזו בעיה לא פשוטה שכן הם הכרחיים למניעת מחלות מין והריונות לא רצויים. כעת חוקרים מפתחים קונדום שאמור לשפר את חיין המין, והפרוייקט שלהם כל כך מבטיח שאפילו ביל גייטס התגייס למשימה

קונדום דור 2. יו טיוב, צילום מסך
החומר עוד נמצא בבדיקות/צילום מסך, יו טיוב

למרות התקדמות המדע והטכנולוגיה, גברים עדיין צריכים לשים קונדום כשהם מקיימים יחסי מין מזדמנים, כדי להימנע ממחלות מין שונות ומהריונות לא רצויים. למרות מאמצי הסברה נרחבים, לקונדום עדיין יש מוניטין רע במיוחד, של אביזר מדכא חשק ומפחית הנאה, ולכן רבים נמנעים משימוש בו, ובכך נחשפים, וחושפים אחרים, לסכנות מיותרות. קבוצת מדענים אוסטרלים החליטו להתמודד עם הבעיה הזו, וכעת הם מעצבים קונדומים אולטרה-עמידים, שלטענתם ירגישו יותר טוב מבלי ללכת עם קונדום בכלל, כך מדווח המגזין alert.

קבוצת המדענים מאוניברסיטת וולונגונג והעומד בראשה, ד"ר רוברט גורקין, קיבלו מענק מקרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס, יחד עם עוד 52 חוקרים מכל העולם, על מנת לייצר קונדומים דור 2, ששומרים על ההנאה ועל ההגנה יחד. לשם כך מנסים החוקרים להחליף את הלטקס המוכר בחומר אחר שנקרא היידרו ג'ל. מדובר בחומר שנעשה בו שימוש בעבר, אך בגילגולו הנוכחי הוא עשוי להרגיש ולהתנהג כמו רקמה אנושית, והוא נמצא כבר בשימוש נרחב ביצירת תותבות, כלי דם ואפילו שתלי עיניים.

אפשר להחליף את הלטקס

"המטרה הראשונית שלנו הייתה הייתה להוכיח שאפשר להחליף את הלטקס", הסביר ד"ר גולקין. "הראיות מוכיחות כעת כי החומר מספיק חזק כדי לעצור מולקולות ביולוגיות קטנות ולהגן על המשתמשים בו". עובדה מרשימה נוספת היא שההיידרו ג'ל יכול להיות מהונדס לבצע כל מיני פונקציות שונות. לדוגמה, קונדום שיספק למשתמש מינון ויאגרה קבוע, או כזה שיגיב לגירוי בדיוק כמו עור אנושי.

קונדום דור 2. יו טיוב, צילום מסך
מחכים למימון המשך/צילום מסך, יו טיוב

"אנחנו נהיה מסוגלים להסתכל על פעילות המוח כדי לראות אם זה באמת מרגיש יותר טוב מאשר לטקס", הסביר גורקין, "אם נצליח לעשות שהקונדומים יהיו מהנים, אנשים לא יוכלו לחכות לשים אותם, ואז יותר ישתמשו בהם, ואני מקווה שנוכל לעצור התפשטות של איידס או של מחלות מין".

האם זה ישנה את התפיסה שלנו על מין?

בשלב הנוכחי החוקרים צריכים להציג את החומר לקרן של גייטס, על מנת לקבל מימון המשך, שיאפשר להם לבחון את המוצר שלהם יותר לעומק. למרות שהמוצר נועד לשימוש בעיקר במדינות מתפתחות באפריקה ובאסיה, גם במדינות המערב המפותחות, יש יותר מדי מקרים של העברת נגיף האיידס בשל יחסי מין לא מוגנים.

כשבכל שנה מיוצרים 1.5 מיליארד יחידות של קונדומים, שנמצאים בשימוש של כ-750 מיליון אנשים, גם גורקין מבין שמדובר בתהליך מיתוגי ולא רק מדעי. "חומר לבד לא יכול לשנות את הדרך שבה אנו מסתכלים על מין, אבל אנחנו מאמינים שזה בהחלט יכול לעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully