וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעזור לילד ללמוד? תפתיעו אותו

7.4.2015 / 9:15

למידה חווייתית היא אחת מהדרכים הכי יעילות להעברת מידע לילדים. כעת חוקרים גילו שכאשר תינוקות צופים באירועים מפתיעים שהם לא ציפו להם, הם לומדים הרבה יותר מהר

ילד מופתע. ShutterStock
הפתעה!/ShutterStock

יש אנשים שאוהבים הפתעות וכאלה שפחות. כעת מסתבר, שתינוקות שייכים לסוג הראשון. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Science השבוע מצא כי תינוקות לומדים בצורה יעילה יותר מהפתעות מאשר מאירועים צפויים. צפוי? אולי.

המחקר הפסיכולוגי-קוגניטיבי, שבוצע באוניברסיטת ג'ון הופקינס, כלל ארבעה ניסויים שנעשו על 110 תינוקות בני 11 חודשים, שנועדו לבחון כיצד אירועים מפתיעים ואירועים צפויים משפיעים על הדרך שבה הם לומדים מידע חדש. כאשר המדענים הראו לתינוקות "אירועים מפתיעים" - כמו מכונית שמצליחה לעבור דרך קיר או סירה ששטה במפתיע ללא כוח כבידה - התינוקות הרבו לגעת ולשחק עם החפץ על ידי הטחתו בשולחן או זריקתו על הרצפה. כשהתינוקות ראו שהכדור או המכונית נעצרו כצפוי על ידי הקיר, הם לא הראו בהם עניין רב.

מחפשים הסברים

לפי החוקרים נראה היה שהתינוקות מחפשים הסבר לסוג של אירועים מפתיעים שהם עדים אליהם. לטענתם אם זה היה רק החידוש שמושך אותם לחפצים, התינוקות לא היו כל כך ספציפיים בדרך בה הם טיפלו בחפצים.

"המחקר שלנו מצביע על כך שהתינוקות משתמשים במה שהם כבר יודעים על העולם כדי ליצור תחזיות. כאשר תחזיות אלו נראות כשגויות, הם משתמשים בזה כהזדמנות מיוחדת ללמידה", הסבירה עורכת המחקר פרופסור ליסה פייגנסון, בהצהרה שפרסמה האוניברסיטה. "כשתינוקות מופתעים, הם לומדים הרבה יותר טוב. נדמה כאילו הם לוקחים את ההזדמנות כדי לנסות להבין משהו חדש על עולמם".

צפו בניסוי המקסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully