וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוד ג'ימבורי: המרכז שיגרום לכם ליהנות כמו ילדים

6.4.2015 / 9:03

מה קורה כשילדים מקבלים יחס רציני ואינטליגנטי במרכז משחקים?הם מתנהגים בבגרות בחזרה. אם יש לכם ילדים עד גיל שלוש, אתם והם חייבים להכיר את מרכז טיפ טף בחולון. מדובר בכיף גדול לילדים וחינוך מהנה להורים

מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מי ידע שקיים מקום כזה? מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט

כשנכנסים בפעם הראשונה ל"מרכז טיפ טף" בחולון, מרגישים כמו שצ'רלי ודאי הרגיש כשנכנס לראשונה למפעל השוקולד של ווילי וונקה. הפה נפער והאישונים מתרחבים. מי ידע שקיים מקום נפלא שכזה, ועוד בארץ? המרכז, בקמפוס חנקין בחולון, מוקם בחלל רחב וגבוה, עוצב בקפידה במתחמים נושאיים שונים המאפשרים פרטיות לילדים אך גם מפגשים ביניהם, מתוך הבנה כי הסביבה משפיעה על האינטראקציה המתרחשת בה.

הצבעים השולטים במקום - כחול, ירוק, צהוב ולבן - משרים מיד אווירה נעימה ורגועה, ובאמת, במשך שתיים וחצי השעות שנכחתי במקום עם בנותיי, נרשמה התפרצות בכי אחת בלבד בגין חטיפת צעצוע. לפעוטה ולצעצוע שלום. באיזה פעלתון או גינת משחקים נתקלתם בכ-30 ילדים משחקים בשקט קסום שכזה? זה מה שקורה כשילדים מקבלים יחס רציני ואינטליגנטי. הם מתנהגים בבגרות בחזרה. במקום פרושים משטחי מזרני גבינה איכותיים במבנים וצורות שונות המזמינים את ההורים לטפס ולהתגלגל עליהם עם ילדיהם, ובכל מקום ניצבים משחקים ייחודיים, טכנולוגיים ואינטראקטיביים המזמינים לחקור אותם בהנאה. בנוסף, מגירות עמוסות קוביות, כדורים, משחקים מיוחדים ואיכותיים, נפתחות כמו בסיפור ילדים, והחיוך לא יורד מהפנים.

מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
יחס אינטליגנטי לילדים. מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט
מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
לא יושבים בצד אלא משחקים עם הילדים. מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט

אך לא מדובר בפעלתון מהסוג המוכר, שמטרתו להפעיל את הילדים, לגרום להם כמה שעות הנאה ולעייף אותם (מטרה מבורכת לכשעצמה), כי אם במרכז חדשני בעל ערך מוסף מעבר לבילוי. הערך המוסף הוא בילוי משותף על פי עקרונות המודל החינוכי של פרופ' פנינה קליין ז"ל, כלת פרס ישראל לחקר החינוך, שבליוויה הצמוד הוקם מרכז "טיפ טף". מודל ה-MISC, ראשי תבות של More Intelligent and"
"Sensitive Child ("ילד חכם ורגיש יותר"), בנוי על עקרונות של התערבות ההורה ותיווך שלו את העולם עבור ילדו בדרך רגישה ומלמדת על מנת לפתח אצלו בריאות נפשית ולשפר את פוטנציאל הלמידה וההתפתחות בגיל הרך.

ואיזו דרך מהנה יותר מאשר משחק? המרכז מעודד את ההורים לנצל את האפשרויות המשחקיות הקיימות בו כדי לשחק יחד עם הילד, בניגוד להימשכות המובנת לשבת בצד ולזכות בכמה דקות של שקט ופרטיות בזמן שהילד מקפץ לו ונהנה. "טיפ טף" מבקש לעודד את ההורה להיות קשוב לאיתותים של ילדו, להבין אותם ולהיענות להם, גם בעזרת אנשי הצוות במקום, כולם פסיכולוגים ומטפלים חינוכיים, המעניקים טיפים ועצות המותאמים באופן אישי לצורכי המבקרים.

וכך, כשאותה פעוטה מיררה בבכי כשנלקח ממנה הצעצוע, אמר לה אביה בניסיון להרגיעה: "די, לא קרה כלום". אשת הצוות הציעה לאבא דרך שונה להביט על המקרה: "בחוויה של הילדה קרה משהו, גם אם בעיני המבוגר זה דבר פעוט", היא אמרה לו. "כדאי להזדהות עם מצוקתה ולהציע לה דרך להתגבר עליה". למשל כך: "חמודה, לקחו לך את המשחק, ואת עצובה, נכון? בואי נלך לשחק עם הילד ונבקש ממנו את המשחק, או שאולי את רוצה לשחק במשהו אחר?", וכו'. אותו אב, לאחר שהילדה נרגעה, אמר לאשתו: "היא צודקת, לילדה באמת קרה משהו, זה לא בסדר להגיד לה שלא קרה כלום".

מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט
מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט

המבקרים במרכז מקבלים אוגדן שנבנה כ"מלווה", המפרט את מערכת הצרכים של הילד על פי עקרונות גישת ה-MISC, כשבכל ביקור מתוספת לאוגדן כרטיסייה, שבצדה האחד עקרונות הגישה של פרופ' קליין ובצדה האחר הסבר על ההשלכות לטווח הרחוק שלהם. במקום גם מפלס שירותים לילדים ולמבוגרים, עמדות החתלה והנקה, שולחנות אכילה וכיסאות אוכל לילדים. כמו כן, קיימת ספרייה מקסימה עם ספרי ילדים ומאמרים שונים בנושאים המעסיקים הורים לילדים בגיל הרך.

מרכז "טיפ טף", רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון.
שעות פעילות:
א'-ה': 9:30-12:00, 13:00-15:30, 16:30-19:00. ו': 9:30-11:30, 12:00-14:00. שבת: 9:30-11:30, 12:00-14:00, 14:30-16:30.
בשעות אחר הצהריים, סופי שבוע וחגים כדאי לתאם את הביקור מראש: 072-2412888/999.
מחיר: כניסה חד פעמית להורה וילד: 30 שקל (25 שקל לתושבי חולון). כרטיסייה ל-10 כניסות: 250 שקל (200 שקל לתושבי חולון).

מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט
מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט
מרכז טיפ טף, חולון. אלישע בומבלט,
מרכז טיפ טף, חולון/אלישע בומבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully