וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גדולות: הילדים שהקנאביס הציל את חייהם

26.3.2015 / 18:48

בעוד שהדיון לגבי יעילותו של קנאביס רפואי במבוגרים ובילדים נמשך, מחקר קליני שנערך בארבעה בתי חולים בישראל, מצא כי קנאביס רפואי יעיל בהפחתת התקפי האפילפסיה אצל ילדים שהוריהם כמעט ונואשו. צפו בדיון באולפן וואלה

מערכת וואלה!

המקרה של שרלוט, ילדה בת חמש מארה"ב שחולה באפליפסיה קשה ועברה טיפול מוצלח בקנאביס רפואי, הצית מחקר קליני ראשון מסוגו בארץ שנערך בארבעה בתי חולים שונים. בימים אלה נמצא המחקר בשלבי סיום, ש-76 ילדים חולי אפילפסיה, שהתרופות הקונבנציונאלית לא רק שלא עזרו להם אלא אף הרעו את מצבם, השתתפו בו.

הטיפול בילדים נעשה באמצעות שמן קנאביס שמכיל את החומר CBD ופחות מאחוז של THC, שהוא החומר הפסיכואקטיבי בקנאביס. התוצאות הראו כי 72 אחוזים מהילדים חוו ירידה בכמות ובעוצמת הפירכוסים, ממש כשם ששרלוט חוותה, כשעברה מ-300 התקפים בשבוע להתקף אחד בודד באותה תקופת זמן.

"לא נרשמה תופעת לוואי אחת בשנה האחרונה"

שרון אימברמן, אמא של בר, ילד אפילפטי שהשתתף במחקר מספרת כי אף תרופה לא עזרה לבנה, והן אף החמירו את מצבו. "לפני שנה וחצי הרמנו ידים", היא סיפרה לאברי גלעד באולפן, "חיפשנו פיתרון טוב יותר, וכך הגענו לסיפור של שרלוט ומשם להחלטה להגיש בקשה לרישיון לקנאביס רפואי".

יחד עם משפחות נוספות של ילדים חולים אפילפסיה הם התאגדו, ולבסוף קיבלו רשיונות לקנאביס הרפואי, וכך החל המחקר. "כמות ההתקפים ירדה ב-50-70 אחוזים. קיבלתי ילד שמח, מתקשר ושישן בלילה".

אתי אזולאי-טנג'י, מדריכת קנאביס רפואי לילדים במשרד הבריאות, ואחת מעורכי המחקר, מספרת כי בשנה שבה התקיים הניסוי לא נרשמה אפילו תופעת לוואי אחת לטיפול בקנאביס, ובכל זאת הרבה רופאים לדבריה לא רושמים אותו למטופלים שלהם. "יש סטיגמה על הקנאביס", היא מסבירה, "למרות שאין חומר פסיכו-אקטיבי בטיפול בשמן הקנאביס לילדים, רופאים רבים מתנגדים לטיפול. התוצאה היא שהם רושמים תרופות חזקות שגורמות לתופעות לוואי קשות וחבל, יש אלפי ילדים נזקקים, ולנו במחקר יש רק 76".

צפו בדיון באולפן וואלה.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com


צפו בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully