וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע אחד: שני זוגות תאומים סיאמיים הופרדו בהצלחה

3.3.2015 / 11:12

הרופאים נתנו לתאומים הסיאמיים מתימן סיכוי של 60 אחוזים בלבד, אבל הם שרדו את הניתוח המורכב להפרדתם. כמה ימים קודם לכן הושלמה לראשונה בעולם הפרדה של תאומות שהיו מחוברות בחזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוג התאומים מתימן לפני הניתוח בערב הסעודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני תאומים סיאמיים צפויים להחלים לגמרי לאחר שעברו בהצלחה ניתוח להפרדתם בערב הסעודית. הניתוח, שנמשך לא פחות מתשע שעות, בוצע בסוף השבוע האחרון על ידי צוות מנתחים רחב, בראשות שר הבריאות לשעבר של ערב הסעודית. התינוקות – עבדאללה ועבד אל-רחים - מחלימים כעת בטיפול נמרץ מהניתוח המורכב, ומצבם מוגדר טוב.

התאומים הסיאמיים נולדו בתימן והגיעו לערב הסעודית לצורך הניתוח בבית החולים "המלך עבד אל-עזיז". בבדיקות שקדמו לניתוח גילו הצוותים הרפואיים כי התאומים - שהיו מחוברים בפלג גופם התחתון - חולקים איברים פנימיים שונים, ובהם המעיים, מה שהפך את ההליך הרפואי למורכב אפילו יותר. דובר בית החולים סיפר לכלי תקשורת לאחר הניתוח כי צוות המנתחים הפריד בין התאומים בניתוח בן תשע שעות, שכלל תשעה שלבים נפרדים. "נאלצנו להפריד את המעיים, מערכת השתן ועצמות האגן", אמר הדובר, "לאחר שהפרדנו בין התאומים כל אחד מהם המשיך לניתוח לצורך שחזור האיברים".

לפני הניתוח הצוות הרפואי העריך כי לתאומים יש סיכוי של 60 עד 70 אחוזים בלבד לשרוד את ההליך המסובך. אך כעת, כאשר ההחלמה מתקדמת היטב, הסיכויים השתפרו משמעותית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התאומים אחרי הניתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד לכל 50-30 אלף הריונות הוא היריון של תאומים סיאמיים, אולם רק אחד מכל 200 אלף הריונות שכאלה נגמרים בלידה ולא בהפלה. בערב הסעודית פיתחו מומחיות בתחום, והניתוח המדובר הוא הניתוח ה-35 של הפרדת תאומים סיאמיים שמבוצע שם מאז 1990. לערב הסעודית מגיעים הורים ממדינות שונות, כמו סודאן, תימן, מצרים, מלזיה ופולין, כדי לתת לילדים שלהם הזדמנות לחיים בריאים יותר.

אבל לא רק בערב הסעודית קורים ניסים, בשבוע שעבר תאומות סיאמיות בנות עשרה חודשים הופרדו בהצלחה בטקסס ארה"ב. התאומות - קת'לין הופ ואדליין פיית' - חלקו חזה, ריאות, את שק קרום הלב, סרעפת, כבד, מעיים ואגן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התאומות לפני הניתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי הניתוח המוצלח/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הניתוח להפרדת הבנות ביצע צוות של 26 אנשי מקצוע, בהם 12 מנתחים, 6 רופאים מרדימים ו-8 אחיות. הניתוח המדובר שארך 26 שעות, יירשם בדפי ההיסטוריה בתור הפעם הראשונה שבה הצליחו להפריד תאומים סיאמיים שמחוברים בחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully