וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתאפרו מבלי לפגוע בעיניים

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

23.2.2015 / 12:46

העיניים הם האיבר הרגיש ביותר בפנים, והן אלו שגם זוכות למירב האיפור. לקראת המסכות של פורים, וגם בשביל השימוש היומיומי, הנה כמה טיפים בעזרתם תוכלו להיות מאופרים ועדיין תשמרו על בריאות העיניים

איפור עיניים. ShutterStock
ממה צריך להזהר כשמאפרים את העיניים?/ShutterStock

אחד המאפיינים של חג הפורים הקרב עלינו לטובה הוא איפור פנים ועיניים כחלק מתחפושת, או לכל מי שהנורמות החברתיות לא מאפשרות לו להתאפר בשגרת היומיום. מקדמת דנן, נשים, וגם גברים אגב, התאפרו כחלק מטקסים ועל מנת לשפר את המראה החיצוני שלהם ולהבליט אזורים מסוימים בפנים כמו העיניים. היום אנחנו כבר יודעים ששימוש לא נכון באיפור, בייחוד באזור העיניים, עלול לגרום לתופעות לוואי, דלקות ואלרגיות שונות. ליאורה רז, אופטומטריסטית באופטיקנה עושה לכם סדר בתיק האיפור.

מה קורה כאשר הולכים לישון עם איפור בעיניים?
"האיפור סביב העיניים סותם את הנקבוביות, והוא עלול להימרח ולחדור לעיניים וכך לזהם את האזור, לסתום את הנקבוביות, את בלוטות הדמעות וזקיקי הריסים. הדבר עלול לגרום לדלקות או לשעורה, הנגרמת אף היא מסתימה של הבלוטות. למרכיבי עדשות מגע, הסרת איפור לפני השינה חשובה אף יותר, כי העין צריכה להתנקות לפני שמרכיבים אותן, ואם היא תהיה מזוהמת, זה עלול לגרום להחמרת הדלקת המקומית".

באילו חומרי איפור עדיף להשתמש?
"בבחירת איפור רצוי להשתמש באיפור על בסיס שעווה ולא על בסיס שומן, כיוון שהשומן עלול לסתום את נקבוביות העור ולפגוע בצמיחה של הריסים, שתפקידם הגנה על העין. יש להיזהר גם מחומרי איפור המכילים צבעי מאכל, גם במקרה זה, הצבע עלול לשקוע בזקיק הריס ולפגוע בצמיחתו, ולעיתים אף לגרום לשעורה.

צלליות: יש צלליות שמכילות טלק הגורם ליובש בעור העיניים, לכן מומלץ למרוח מתחת לצללית מעט מייקאפ. רצוי להשתמש בצלליות במרקם נוזלי נטול שומן, המכילות מרכיבי לחות. אך אם אתם משתמשים בצללית מאבקה, חשוב שזו תהיה אבקה דקיקה, הטחונה דק מאוד על מנת למנוע מהגרגירים לחדור לעין. בשל העור הדק שמעל העין, חשוב להקפיד שהצלליות לא יכילו פראבנים (חומרי שימור) ופיגמנטים סינתטיים העלולים לגרום לרגישות עורית.

אישה מכסה את העיניים. ShutterStock
אפשר להתאפר, גם עם משקפיים ועדשות מגע/ShutterStock

מסקרה או אייליינר: המכילים חומרים מזיקים כמו פיגמנטים סינתטיים, או פראבנים, עלולים לגרום לסתימת זקיקי השערה או לשעורה. בגלל קרבתו לעין, האייליינר נחשב לאחד התכשירים הבעייתיים ביותר. אייליינר במרקם נוזלי מכיל חומר משמר וגורם לעתים לתופעות בלתי רצויות בעור. רצוי שהוא יהיה מעיפרון רך או מכחול.

במריחת המסקרה, יש להקפיד למרוח על קצוות הריסים ולא משורשי השערה ובמריחת האייליינר, יש להקפיד למרוח על העפעפיים ולא בתוך העיניים". כאשר אתם רוכשים מוצרי איפור לעיניים חשוב שתוודאו כי המוצר נבדק מבחינה אופתלמולוגית (בדיקת רגישות לעיניים) או היפו-אלרגנית".

איך לשלב איפור עם הרכבת עדשות מגע?
"למרכיבי עדשות מגע, מומלץ ראשית להתאפר ואז להרכיב את העדשות, כך תמנע כניסת גרגרים מהאיפור לעין ולעדשה עצמה. מאותה סיבה, לפני שמסירים את האיפור, יש להסיר ראשית את העדשות מהעיניים.

למרכיבי עדשות חדשות, מומלץ ראשית להרכיב את העדשה, להמתין כעשר דקות ואז להתאפר, זאת משום שצריך לתת לעין זמן להתרגל לעדשות, ומשום שקיים קושי התחלתי להרכיב את העדשה ומחשש שהאיפור יימרח וילכלך את העיניים.

לעיתים חלקיקי איפור נדבקים לעדשה, כאשר זה קורה, יש להוציא את העדשה ולשטוף אותה היטב על ידי שפשוף עדין בנוזלים ייעודיים. כאשר משתמשים בטיפות הרטבה לעדשות מגע, בגלל תופעת יובש בעיניים, רצוי להשתמש באיפור עמיד למים, כדי שהוא לא יימרח. באופן כללי, יש להקפיד על שטיפת ידיים טרם הרכבת העדשות, ובייחוד לאחר האיפור".

מהם התסמינים שיופיעו למי שיש אלרגיה לאיפור?
"בדרך כלל יופיע אודם והעיניים ייראו עצומות ונפוחות וייתכנו הפרשות או דלקות. הצעד הכי חשוב הוא להפסיק מיד את השימוש באיפור, לנקות סביב העיניים היטב בחומרים ייעודיים להסרת איפור. בנוסף, כדאי להתייעץ עם רופא עור, ולשקול מעבר לשימוש בחומרים היפו אלרגניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully