וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות מגע: באיזה גיל אפשר להתחיל?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

16.2.2015 / 9:30

כשהמראה החיצוני הופך להיות עניין מרכזי בחייו של המתבגר, הוא מתחיל לשקול מעבר לשימוש בעדשות מגע. מה הגיל הכי מוקדם להתחיל להשתמש בהן ואילו עדשות מגע הכי מתאימות למתבגרים?

בחורה עם משקפיים. ShutterStock
מתי נכון לעבור ממשקפיים לעדשות מגע?/ShutterStock

לא קל להיות מתבגר, התמודדות עם הלימודים והבית, עמידה בלחצים חברתיים, ניסיון למצוא את מקומך בעולם וגם רצון וצורך להיראות טוב. יש מתבגרים שישתמשו במשקפיים כאקססוריז, ויש לא מעט מהם שירגישו צורך להיפרד מהמשקפיים שליוו אותם בילדות, ויעברו לעדשות מגע. מתי נכון לעשות את המעבר הזה, ומה שימוש בעדשות מגע ידרוש מהמתבגרים? זמיר פנקס, אופטומטריסט ברשת אופטיקנה, משיב על השאלות.

מאיזה גיל אפשר להתחיל?
"בעיקרון אפשר להרכיב עדשות מגע כמעט בכל גיל, אך הדבר תלוי בעיקר בלקות הראייה. לרוב, בגילאים צעירים מרכיבים עדשות מגע למטרה רפואית ולא אסתטית, זה לא ינבע מהרצון להוריד משקפיים אלא מסיבות של פער גדול בין העיניים מבחינת המרשם, או במצבים של מרשמים מאוד גבוהים. במקרים שלא נצליח לפתור את הבעיה עם משקפיים נשקול להתאים עדשות. הגיל הכי צעיר שנתאים לו עדשות מגע לצורך אסתטי יהיה 12-13 ובדרך כלל זה יהיה לקראת אירוע של בר מצווה או בת מצווה. כמובן, כל גיל שיהיה פחות מ-18 ידרוש נוכחות ואישור של ההורים".

למה דווקא בגיל ההתבגרות?
"הסיבה שתהיה מניעה מלתת לילדים להרכיב עדשות מגע היא שבניגוד למשקפיים, שהם חיצוניים, עדשות נוגעות ישירות בעין, בקרנית, שהיא איבר נושם, וכל מגע לא סטרילי יכול לגרום לחשיפה של העיניים לחיידקים או לשריטות. עדשות מגע דורשות רמת סטריליות גבוהה ומיומנות להרכיב אותן, לצד בגרות ואחריות מצד המשתמש. לכן, כשאופטומטריסט יחליט אם להתאים לאדם צעיר עדשות מגע, עניין הגיל יהיה פחות משמעותי כמו מידת הבגרות שהוא יגלה". לדברי פנקס, ממש כשם שקיימת תופעה של בני נוער שמגלים עניין במשקפיים שהפכו להיות עניין אופנתי, או אף רכשו לעצמם משקפיים ללא מספר, כך גם עם עדשות מגע, שמעלות את הביטחון העצמי שלהם ומאפשרות להם להיצמד למראה נקי ואסתטי. לדבריו, הן משמשות כאלטרנטיבה במידה והנער או הנערה לא מוכנים להרכיב משקפיים.

משקפי ראייה. ShutterStock
גם אם שמתם עדשות, עדיף להרכיב משקפיים בבית/ShutterStock

אילו עדשות הכי מתאימות?
אופטומטריסטים ממליצים לשלב הרכבת עדשות מגע עם הרכבת משקפיים בבית. השילוב בין השניים ימנע הרכבת יתר של עדשות מגע, המפחיתה את כמות החמצן שעובר לקרנית, ועלול לפגוע בה. מאותה סיבה בדיוק, יש להימנע משינה עם עדשות.

"למשתמשים צעירים אנו פחות ממליצים על שימוש בעדשות חודשיות, ועל אף שהן נחשבות זולות יותר, השימוש בהן גם מורכב יותר וקשה יותר לעקוב אחרי מגבלת הזמן שלהן", מסביר פנקס. "זו הסיבה שאנו נוטים להמליץ יותר על שימוש בעדשות יומיות כיוון שההחלפה התכופה שלהן מבטיחה רמת סטריליות גבוהה יותר". כל זוג עדשות מגיעות כשהן סגורות הרמטית, ובכל יום מרכיבים זוג חדש, וכך נוצרת הגבלת זמן, ללא צורך בניקוי שלהן ובשימוש בתמיסה. "עדשה יומית מאפשרת לעשות שימוש נקודתי ולא דווקא קבוע. בנוסף, יש בהן חומר גלם מועט כי הוא אמור להספיק ליום אחד, מה שמקנה תחושה קלה ונעימה בעין, ומאפשרת מעבר חמצן מיטבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully