וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרת חוזרת: התפרצות נוספת של מחלה רדומה בארה"ב

10.2.2015 / 10:51

רק לפני כמה חודשים החלה התפרצות של מחלת החצבת בארה"ב וגרמה לפאניקה אצל הורים רבים, וגם העלתה שאלות רבות בנוגע לחיסונים. כעת החזרת, שחולקת חיסון משותף עם החצבת, מאיימת גם היא להתפרץ במדינה

חיסון לחזרת וחצבת. GettyImages
ילדים מתחסנים בארה"ב/GettyImages

אחרי שווירוס החצבת כבר החל להתפשט בחוף המערבי של ארה"ב, הגיעה תורה של החזרת הרדומה לשוב לחיים. ההתפשטות שהחלה באוניברסיטה במדינת איידהו לפני כמה חודשים, עברה בחודש האחרון גם לשכנה וושינגטון, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

מי שהיה ילד בשנות ה-80 בוודאי זוכר את החזרת, שהייתה אז מחלה שכיחה יחסית, שהתפרצה בישראל בשנים אלה עקב התרופפות במעקב הרפואי אחר ילדים ובשל העובדה כי חלק מההורים בחרו שלא לחסן את ילדיהם. התסמינים של המחלה המדבקת מלווים בדרך כלל בכאבים ונפיחות של בלוטות הרוק, חום וכאבי מפרקים ולעיתים נגרמת נפיחות בפנים, מה שהוביל לשמה של המחלה. החזרת, שעלולה לגרום לסיבוכים כמו דלקת קרום המוח ודלקת באשכים, מועברת ברוק, נשיקה, התעטשות ושיתוף של כלי אוכל או בקבוקי שתיה.

חיסון אחד מגן מפני שלוש מחלות

עד כה נתגלו 21 מקרים של מחלת החזרת באיידהו, וכעת שני מקרים נוספים התגלו במדינת וושינגטון. הרשויות באיידהו קוראות לסטודנטים בקמפוס שהיו במגע קרוב עם אחד מהנגועים במחלה, לבדוק האם החיסונים שלהם למחלה עדכניים.

ניתן למנוע חזרת וחצבת באמצעות חיסון משולש הנקרא MMR שמגן גם מפני מחלת החצבת והאדמת, שיעילותו הוכחה לאחר שאחוזי המחלה ירדו בכ-90 אחוזים מאז נכנס השימוש בו. תופעות הלוואי של החיסון עלולות להתבטא בחום, התכווצויות ופריחה, אך מדובר רק במקרים נדירים מאוד.

חצבת. GettyImages
חיסון משולש נגד חצבת, אדמת וחזרת/GettyImages

התפרצות מחלת החצבת בארה"ב, שהחלה בדצמבר האחרון, גרמה להידבקותם של למעלה מ-100 אנשים בקליפורניה ועוד כעשרה אחרים במדינות אחרות בארה"ב, עוררה את הדיון בדבר חיסונים במדינה. אומנם מדובר בתופעה לא גדולה, במסגרתה הורים מחליטים שלא לחסן את ילדיהם מפני החשש שהם גורמים לתופעות לוואי, בהן אוטיזם, אך השפעה ניכרת כעת עם התפרצות המחלות הישנות. נשיא ארה"ב ברק אובמה, ורשויות הבריאות בארה"ב, קראו להורים לחסן את ילדיהם, וטוענים כי החשש של ההורים אינו מוצדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully