וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיות החדשות בניתוחי לייזר להסרת משקפיים

מאת: מערכת וואלה! בשיתוף קר לייזר

20.2.2015 / 8:29

מכשור מתקדם ומערכות בקרה ממוחשבות הופכות את ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים לבטוחים מאוד. בשנים האחרונות נוספה לשתי שיטות הניתוח הנפוצות, PRK ולאסיק, שיטה מתקדמת בשם צייס לייזר פרימיום, המשלבת את היתרונות של שתי השיטות המוכרות

משקפיים. ShutterStock
משקפיים/ShutterStock

הרבה אנשים היו רוצים לראות רחוק ולראות שקוף, אבל שירים לחוד ומציאות לחוד. כמיליארד וחצי בני אדם בעולם סובלים מקוצר ראייה, והיו שמחים לשפר את הראייה ולהיפטר מהמשקפיים או מעדשות המגע. ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים פתחו אפשרויות חדשות עבור כאלה שראייתם לקויה. העיקרון של כל הניתוחים זהה: ליטוש הקרנית, אותה רקמה שקופה בעין שאחראית על כ-75% משבירת קרני האור.

"ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא למעשה הניתוח האסתטי הכי שכיח בעולם", אומר ד"ר יובל דומניץ, מהמנתחים הבכירים בחברת Care laser והמנהל הרפואי של הסניף המרכזי בתל אביב. "הלייזר היום זה לא הלייזר שניתחו איתו לפני 15 שנה. זה דור אחר לגמרי. רמת הדיוק מקסימלית, מהירות הטיפול גבוהה, הלייזר יורה יותר מהר, זה כמו חללית. לכן גם מגוון הניתוחים השתנה. יש יותר ויותר סוגי טיפולים שבהם אפשר לתפקד רגיל כבר למחרת".

קיימות שתי שיטות פופולריות לתיקון הראייה בלייזר: שיטת PRK ושיטת LASIK. לאחרונה השיקה רשת Care-Laser בישראל גם את שיטת ZEISS Laser Premium החדשנית והמתקדמת מבית קונצרן צייס, ענק האופטיקה מגרמניה, שיטה המשלבת את היתרונות של שתי השיטות המוכרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשיטה PRK הניתוח הוא חיצוני, הליטוש הוא על גבי הקרנית", מסביר פרופ' אור קיזרמן, והמנהל הרפואי של מכון Care laser ומנהל מרפאת קרנית ועין יבשה במרכז הרפואי ברזילי שבאשקלון. "הניתוח פשוט ואורך מספר דקות, אך הראייה מתחדדת בהדרגתיות וכעבור מספר שבועות רואים מצוין". כ-50 אחוז מהניתוחים מבוצעים בשיטת PRK, כי לא כל קרנית יכולה לעמוד בחיתוך. "יש טכנולוגיה שקיימת מאז 2006 בשם צילוב, שמחזקת את הקרנית", מסביר ד"ר דומניץ, "מטפטפים ויטמין מסוים, ובשילוב עם קרינה של אור האולטרה סגול, נוצרים סיבים חדשים בקרנית, המחזקים אותה אחרי חיתוך הלייזר. כך מספר גדול יותר של אנשים יכולים לעבור את הניתוח".

בשיטת לאסיק הליטוש של הקרנית נעשה בשכבה פנימית. הרופא מרים שכבה דקה של הקרנית, מלטש בשכבה פנימית יותר, ואז מחזיר את השכבה העליונה למקום. הראייה משתפרת מיד, אין כאבים, וההתאוששות מהירה ביותר, כמעט ללא פגיעה בשגרת המטופל. "יש לאסיק שמבוצע עם מכשיר שנקרא מיקרוקרטום, ויש אינטראלאסיק (אינטרלייז), שמבוצע על ידי לייזר", מפרט ד"ר דומניץ, "אין הבדל בתוצאות אלא שהחיתוך בלייזר עולה כ-2,000 שקל יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניתוח לייזר בעיניים. AP
ניתוח לייזר בעיניים/AP

אם בשיטת לאסיק מתבצע חיתוך של השכבה החיצונית ובשיטת PRK מתבצע שיוף, בשיטת 'צייס לייזר פרימיום' המתקדמת הלייזר מפסל בתוך הקרנית עצמה ללא חיתוך, ובכך נשמר מבנה הקרנית. התוצאה: טיפול מדויק יותר, תוך שמירה מקסימלית על חוזק הקרנית, זמן ההחלמה קצר יותר מזה של שיטת PRK, ופחות יובש בעיניים, תופעת לוואי מוכרת כתוצאה מהניתוח.

"זאת טכנולוגיה חדשה, דור חדש של לייזר", אומר פרופ' קיזרמן, "צייס מגדילה את האפשרויות ומתאימה גם לאנשים עם מספרים גבוהים. היא יותר בטוחה, ההחלמה מהירה שאורכת כיום-יומיים ללא כאבים כלל".

יתרון נוסף של שיטת צייס הוא שהניתוח מבוצע בחלק האמצעי של הקרנית ולא בחלק הקדמי שאחראי לחוזק שלה. "לכן הסיכוי להיחלשות עתידית של ה קרנית הוא נמוך מאוד", מוסיף ד"ר דומניץ. "השיטה הזאת היא העתיד. היא תחליף את שתי השיטות הקודמות ותוביל בעשורים הקרובים". הטכנולוגיה של צייס מבוצעת מזה כשבע שנים בהצלחה בכ-300 מרכזים רפואיים ברחבי העולם. בישראל, חברת Care laser היא היחידה שמחזיקה בטכנולוגיה מתקדמת זו. אז מה החיסרון בשיטת צייס לייזר פרימיום? המחיר. טיפול בשיטה זאת עולה יותר מאשר הטיפולים המסורתיים של PRK או לאסיק, וזאת בגלל השימוש בטכנולוגיה המתקדמת.

בדיקת ההתאמה לניתוח היא קריטית, וגם המכשור הדיאגנוסטי התקדם משמעותית בשנים האחרונות. "אנו משתמשים במכשירי מיפוי קרנית מתקדמים ביותר, הכוללים דגימות של פני הקרנית האחוריים והקדמיים", אומר ד"ר דומניץ. "בזכות מערכות אלו ניתן לגלות מועמדים שאינם מתאימים לטיפול הסרת משקפיים בלייזר, דבר שעד לפני מספר שנים מעטות היה קשה הרבה יותר. זו אחת הסיבות שכיום ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים נחשבים לבטוחים הרבה יותר מפעם".

הכתבה הוכנה בשיתוף מומחי חברת Care laser

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully