וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא, אל תהיי גיבורת-על

התקתקנית

7.2.2015 / 9:10

תקשיבו מה יש לאמא עם שלושה ילדים להגיד לכן: כדי שלחייך כאם יישאר דופק - אתן חייבות לקבל עזרה. זו לא בושה, זו חובה. כך תעשי זאת בחוכמה

סבתא בגן משחקים עם נכד. ShutterStock
חלק מהעניין הוא להיעזר כמה שאפשר בסבא וסבתא. הם לחצו על נכדים, לא?/ShutterStock

בתור אם טרייה, כדאי שתפנימי מהר כמה כללי יסוד ברורים בתפעול החיים. הראשון שבהם הוא מיקור חוץ או בשמו העממי יותר: עזרה, עזרה, עזרה.

לא. זו לא בושה, זו חובה לקבל עזרה כדי שלחייך החדשים יישאר דופק. כי בואו נודה על האמת - אחרי שלושה ילדים לסירוגין, שבילו כל אחר הצהריים בחוגים, אחרי אינספור מקלחות ולילה טוב כפול שלושים, שתי מכונות כביסה, כיור נקי וספונג'ה - למי יש כוח לחיי חברה ססגוניים.

מאז הלידות אני חייבת להודות שפיתחתי שיטה לתקתק את המטלות. זה כמובן לא סוד גדול ואני מחלקת את משנתי בחינם לחברותיי המוכנות להשיל מעליהן את בגדי גיבורת העל או להבדיל את בגדי הפראייר התורן.

בשיחה עם חברה עלה המשפט הבא: "ביקום מקביל אני יושבת כנראה באיזה מסג' או פדי-מני בעוד שאר העולם מתארגן כדי לעזור לי לקבל קצת זמן איכות עם עצמי. מה יש? לא מגיע לי?" אבל האמת חייבת להיאמר: היא עדיין חושבת שהיא בעלת גנים של גיבורת על, ולכן מוצאת את עצמה מתמודדת לבד עם נחשולי היום יום התובעני.

אולי תיעזרי באמא שלך פעמיים בשבוע? הצעתי. פשוט צריך להפנים את העובדה שהמשפט "אל תהיה צודק, תהיה חכם", הוא קלאסי לאמא ובת שמשתפות פעולה בחלק הזה של החיים. לא הבינה. ניתקה.

ילדים יושבים ברכב. ShutterStock
הסעות? תעשו תורות עם אימהות אחרות וככה תרויחו זמן/ShutterStock

רשימת תפעול

אז לכבוד החברות שלי שחושבות שהן גיבורות-על אבל קורסות פנימה אל תוך חור שחור וקטן החלטתי לעשות רשימה של כל מי שאני יכולה להפעיל כדי שגם לגיבורת-על כמוני יהיו חיים מאושרים.

קניות באינטרנט – למה לא לשבת מול רשימה של מוצרים, לסמן את מה שחסר ולקבל משלוח עד הבית? זה מהיר, זול יותר (כי אין פיתויים) וחוסך זמן. עוד שעה בשבוע מתווספת לאין חיים שלי.

סבתות מקבלות משימות בישול – למה שלא יתרמו למאמץ ויטגנו ערמת שניצלים לימות השבוע, ובכך כל הצדדים מרוויחים. גם ימי ביקור של הסבתות יכולים לעזור ולשחרר לי קצת זמן כדי שאוכל ללכת לעשות עם עצמי קצת חיים. זו תרומה הגיונית למי שנדנד במשך שנים על קיומם של נכדים.
בונדינג בין בני דודים - אין שום סיבה שאחותי ואני לא נחלוק את ימי השבוע עם בני הדודים שצריכים בונדינג. החוכמה לשחרר את אחת מאיתנו ולדאוג, אם אפשר, לנוכחות מבוגר אחראי. נגיד סבא או סבתא.

אימהות עושות תורות - לאמהות מהגן יש תפקיד אחר, והוא לדאוג לכך שלגוזלים ההדדיים תהיה תעסוקת אחה"צ וכן לדאוג להסעות. מערך מתוקתק היטב יכול להיות אפקטיבי ומשחרר,ואז כשמגיע תורך – זה לא כל כך נורא כי תמיד תזכרי בחיוב את ההדדיות. מחיר זניח לעומת המערך כולו.

למי שיש כמה שקלים מיותרים – מיקור חוץ תמיד מועיל (לא לי, אני חוסכת אותם למכונת כביסה חדשה). עוזרת בית, רואה חשבון, גנן במידת הצורך ועוד. כרגע אני שלושתם אבל זו אופציה מעניינת. עוזרת פעם בחודש לדברים המאסיביים שתמיד יש לי ייסורי מצפון בגללם (אני מחפפת). רואה חשבון לדוח השנתי (שיהיה מדוייק) וגנן בשביל רומן מהצד. סתם.
הכל ברור וידוע, ואם תצליחו להפעיל את הרשימה הזו ולשנע אותה לתוך חייכן, במקום סתם דופק יהיו לכן חיים.

עוד באותו נושא

לכל הפוסטים של התקתקנית

לכתבה המלאה
סופר אמא. ShutterStock
מה לעשות? לא לכל אחת יש את הגנים של סופר-אמא, אבל זה בסדר גמור/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully