וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכר מסוכן: המשקאות שגורמים לבנות להתבגר מהר מדי

29.1.2015 / 9:00

ההשפעות המזיקות של סוכר נוגעות להרבה היבטים בבריאות שלנו, החל מהשיניים וכלה בהשמנה ומחלות לב. מחקר חדש מצא כי הופעת הווסת אצל בנות צעירות מושפעת גם היא מהאבקה המתוקה

קולה אילוסטרציה. ShutterStock
משקאות ממותקים משפיעים גם על התבגרות מינית/ShutterStock

נזקי הסוכר לבריאות שלנו ידועים זה שנים רבות, אך מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מצא עוד סיבה להיות מודאגים. לפי המחקר בנות ששתו פחית וחצי של משקה ממותק עד גיל ההתבגרות הגבירו את הסיכויים שלהן לחלות בסרטן בעתיד, וגם קיבלו וסת בגיל מוקדם יותר.

במחקר שהתפרסם במגזין Human Reproduction, השתתפו 5,583 בנות בגילאי 9-14 שטרם קיבלו את הווסת הראשונה שלהן. המשתתפות נתבקשו למלא שאלוני תזונה מקיפים במשך חמש שנים, כחלק ממחקר ענק בארה"ב שסוקר את בריאותם של בני נוער ברחבי המדינה.

התוצאות הראו כי אלו ששתו פחית וחצי של משקאות ממותקים כל יום, קיבלו את הווסת שלהן בממוצע בגיל 12.8, לעומת אלו ששתו שני משקאות ופחות במהלך השבוע שקיבלו בגיל 13. ההבדל עמד על 2.7 חודשים. כאשר נבדקו משקאות דיאט ומיצי פירות שונים, לא נמצאו הבדלים בין הבנות, אלא רק במקרים בהם השתמשו בסוכרוז (סוכר לבן)

נערה שותה קולה. ShutterStock
מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים. מכל הסיבות הבריאותיות האפשריות/ShutterStock

עורכת המחקר הראשית, ד"ר קארין ב. מיכאלס, פרופסור לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת הרווארד, הסבירה כי התרומה של משקאות ממותקים לתחילת וסת המוקדמת לא קשורה לעובדה שהם גם גורמים להשמנה, מפני שהחוקרים ניטרלו את שאר המשתנים.

עוד באותו נושא

מיץ פירות עלול להכיל יותר סוכר מקולה

לכתבה המלאה

יוצר הורמוני מין

"הממצאים שלנו חזקים והם אינם תלויים במדד מסת גוף", אמרה פרופסור מיכאלס, "משקאות מסוכרים אינם בריאים מלכתחילה, וצריכה להיות תשומת לב מוגברת להימנעות מהם". סברה אחרת של החוקרים באשר להשפעת הסוכר על קבלת הווסת המוקדמת הייתה כי משקאות אלה מעלים את רמת הורמון האינסולין בגוף, השולט על רמות הסוכר, וזו יוצרת ריכוז גבוה של הורמוני מין.

אבל אלו לא הממצאים היחידים שהחוקרים מצאו. לפי תוצאות המחקר שלהם, על כל שנה של התבגרות מוקדמת הסיכוי של נשים לחלות בסרטן השד גדל. למרות כן, בשל העובדה כי מדובר על 2.7 חודשים, האחוזים הם מזעריים וההשפעה העיקרית של התבגרות מוקדמת נותרת בעיקר פסיכולוגית.

  • עוד באותו נושא:
  • וסת
  • סוכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully