וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בראש: המנגנון שהופך נשים לרגישות יותר

29.1.2015 / 8:00

חוקרים מצאו את הסיבה למה נשים מגיבות ברגישות יתר לעומת גברים. התוצאות מראות שאפשר להפסיק להאשים את ההורמונים, ולהתחיל להאשים את המוח. גברים ממאדים ונשים מנוגה? הו, בוודאי

אילוסטרציה. ShutterStock
אתה בחיים לא תבין אותי/ShutterStock

האם נשים באמת יותר רגישות מגברים או שהמוח שלהן פשוט מעבד את הרגשות בצורה אחרת? מחקר גדול בהיקפו מאוניברסיטת בזל טוען כי ההבדלים שבין המינים קשורים גם לעיבוד הרגשות המוח, לזיכרון ולפעילות המוח באופן כללי.

החוקרים ביקשו לבדוק האם בשל האופן שבו נשים מעבדות מידע רגשי הן עומדות טוב יותר במבחני זיכרון מאשר גברים. לשם כך הם חשפו 3,400 משתתפים, נשים וגברים, לתמונות שמכילות תכנים רגשיים. התוצאות הראו כי נשים דרגו את התמונות כמעוררות רגשית יותר מאשר גברים, במיוחד את אלו שכללו דימויים שליליים. כאשר הוצגו דימויים ניטראליים מבחינה רגשית, הגברים והנשים הגיבו בצורה דומה.

לאחר שעברו את מבחן הדימויים, נתבקשו המשתתפים לבצע מבחן זיכרון. התוצאות הראו כי נשים זכרו יותר דימויים מאשר הגברים, ובמיוחד הן הצליחו לזכור דימויים חיוביים. עורכת המחקר הראשית, ד"ר אנט מילניק, הסבירה כי התוצאות מוכיחות כי "הבדלים בעיבוד הרגשי בין גברים לנשים והבדלים ביכולות הזיכרון קשורים פשוט למכניזם שונה אצל שני המינים".

תצלום MRI של מוח אנושי. AP
מכניזם אחר אצל גברים ונשים. תמונת MRI/AP

כשעיבדו החוקרים חלק ממבחני התמונות שערכו דרך תוצאות MRI, הם מצאו כי התגובה החזקה שעוררו הדימויים השליליים אצל נשים מתקשרת לפעילות מוגברת של האזורים המוטורים במוח המעורבים בתכנון של תנועה. התוצאות הללו מתקשרות למחקרי עבר שמצאו כי נשים נוטות להציג את רגשותיהן דרך הפנים שלהן ודרך תנועות הגוף, הרבה יותר מאשר גברים.

הממצאים החדשים שהתפרסמו במגזין Neuroscienceעשויים לסייע למדענים להגיע להבנה טובה יותר של הבדלים בין המינים בתחום הנוירו-פסיכיאטרי, וההבנה הזו עשויה לסלול את הדרך לשיפור באפשרויות הטיפול. "נשים נוטות יותר לפתח דכאון מג'ורי (דכאון קליני עמוק), הפרעת חרדה, והפרעת דחק פוסט-טראומטית, שכולן קשורות לחוסר ויסות רגשית," הסבירה מילניק. "אנחנו מקווים שהבנת הקשרים העצביים בין העיבוד הרגשי ובין משתנה המין תהיה צעד חשוב בהבנת המכניזם הרגשי השונה בין המינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully