וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמינה 25 ק"ג כדי להוכיח ששמנים הם עצלנים

21.1.2015 / 8:00

כוכבת הריאליטי הבריטית קייטי הופקינס החליטה להראות לעולם שמגפת ההשמנה היא עניין של בחירה. אז היא אכלה 6,000 קלוריות ביום, עלתה 25 ק"ג וירדה אותם בחזרה. ויש לה כמה מסקנות

צילום: ערוץ tlc אנגליה

מגיפת ההשמנה לא יורדת מהכותרות, ולעיתונאית וכוכבת הריאליטי השנויה במחלוקת קייטי הופקינס זה נמאס. כדי להוכיח שאנשים שסובלים מהשמנת יתר הם פשוט עצלנים ואין להם את מי להאשים מלבד עצמם, היא אכלה 6,000 קלוריות ביום למשך שלושה חודשים, השמינה 25 ק"ג, ואחר כך הורידה אותם. את כל הטוב הזה היא ערכה לתוכנית שנקראת "Fat and Back" ומשודרת בימים אלה בערוץ TLC הבריטי.

הופקינס התפרסמה באנגליה לאחר שהשתתפה בגרסה הבריטית של תכנית הריאליטי "המתמחה", שם בלטה בפה גדול וגישה חצופה. אבל את מירב הכותרות היא עשתה דווקא אחרי התכנית, אז לא היססה לומר את כל מה שהיא חושבת. גם על שמנים. הופקינס, שהצהירה שהגישה שלה כלפי השמנה קשוחה יותר, אמרה בראיון כי לא תשכור לעבודה אדם שסובל מהשמנת יתר, פשוט כי הוא נראה לה עצלן. ההתבטאות הזו שמה אותה במקום הראשון והמפוקפק של הסלבריטאים הכי שנואים בממלכה. מקום אחד לפני סיימון קאוול.

6,500 קלוריות מדי יום

כדי להוכיח שהיא צודקת ולענות לכל המבקרים שלה, היא החליטה להפוך לשמנה. הופקינס החלה לאכול 4,000 קלוריות ליום, אבל לא העלתה במשקל בשבועיים הראשונים, מפני שהייתה במשקל נמוך מלכתחילה (50 ק"ג). בשבועות לאחר מכן היא העלתה את צריכת הקלוריות ל-6,500 בממוצע, שווה ערך לכ-13 ארוחות ביום.

בתפריט היומי שלה כיכבו ליטרים של שוקו, ארוחת בוקר אנגלית מלאה, בייקון, עוגות שוקולד עם קצפת, טוסטים וצי'פס. "באיזשהו שלב הייתי קמה בבוקר עם ידיעה מלאה שכל שעתים במהלך היום אני אצטרך לאכול ארוחה מלאה", סיפרה הופקינס, "כבר לא רציתי להתעורר כי לא יכולתי להתמודד עם זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא יכלה לקום בבוקר ולאכול 13 ארוחות במהלך היום. קייתי הופקינס עם עוד 20 קילו (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל פה זה לא נגמר. הופקינס גם הייתה צריכה להגביל את הצעדים שלה לאלף ביום, כדי שחס וחלילה לא תשרוף קלוריות מיותרות. ומדובר באמא לשלושה ילדים. "עבור הילדים שלי כבר לא הייתי אמא כיפית. לא עשיתי מאמץ בבחירת הבגדים שלבשתי ולבשתי מכנסיים שקניתי בסופרמרקט". לבעלה, היא סיפרה, הגיע פרס, כיוון שהיא לא רצתה להיות עירומה יותר ולבשה פיג'מה כל היום. גם המשפחה הקחבה והחברים לא הבינו למה היא הייתה צריכה להיכנס לסיפור הזה, ובמהלך התקופה הזו הפכה הופקינס לדבריה לאדם חלש, עצבני ופגיע.

מסע פיזי ונפשי

"המסע הזה התחיל כמסע פיזי, אבל הוא היה הרבה יותר נפשי בסופו של דבר", סיפרה, "התחתנתי פעמיים וילדתי שלושה ילדים ולא בכיתי כמו בתהליך השמנה. הרגשתי לא עצמי והפכתי לבנאדם אחר ופתאום הבנתי שלהיות שמן זה קשה". אחד החלקים הקשים ביותר היה שהיא שמרה על הסיבה לעליה במשקל בסוד מפני הסביבה, כך יצא שנשלחו אליה פרחים לרגל ההיריון כביכול.

קייתי הופקינס נכנסת לבית האח הגדול עונת הסלבס באנגליה. GettyImages
וככה היא נראית היום (צילום: אימג’בנק, Gettyimages)/GettyImages

בסוף שבוע ה-12 צרכה הופקינס 504,000 קלוריות, שמספיקות לשתי נשים וילד בתקופה כזו. היא העלתה 25 קילוגרמים ושקלה כעת 76 קילוגרמים. כשהיא רצתה להוריד את כל המשקל שהעלתה היא עשתה מה שכל אדם עושה בדיאטה. אכלה תפריט מאוזן של 1,500 קלוריות, הלכה הרבה ורצה שלוש פעמים בשבוע.

"אפשר לעשות שינוי גם בלי כסף"

במקביל היא צירפה אליה ארבעה אנשים שסבלו ממשקל עודף במשך שנים, וארבעתם הצליחו להוריד למעלה מ-40 קילו בחמישה שבועות. "אף אחד מאיתנו לא הלך למכון כושר, אלא פשוט הלכנו, וזה מה שאני רוצה שידעו - אפשר לעשות שינוי בלי שזה יעלה כסף", אמרה הופקינס. אחרי שלושה שבועות היא ירדה למשקל של 61 קילוגרמים והמשיכה לרדת עד שהגיעה למשקל הקודם שלה.

"יש הרבה דברים שלא הבנתי לפני ואני מבינה היום", הופקינס אמרה. "להגיד לאדם שמן ללבוש מכנסי ספורט ולצאת לרוץ זה לא עובד. כשאתה שמן אתה לא רוצה להתרוצץ עם המשקל העודף בחוץ". למרות ההבנות האלה הופקינס טוענת כי היא עדיין מאמינה שאם עושים מאמץ נחוש אפשר לעשות שינוי. והיא ההוכחה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully