וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת מתגייסת למען אב שנתן לבתו הגוססת מריחואנה

20.1.2015 / 10:29

אבא אוסטרלי שנתן שמן מריחואנה לבתו בת השנתיים שנמצאת במצב קשה עקב מחלת הסרטן נעצר בתחילת החודש. כעת גולשים יצרו עצומה שקוראת לשחררו, כדי שיוכל להיות לצד בתו שנמצאת בטיפול נמרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם קוסלר וביתו רומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעלה מ-100 אלף בני אדם חתמו על עצומה לשחרורו מהכלא של אדם קוסלר, אב אוסטרלי שנתן שמן מריחואנה לבתו בת השנתיים הנמצאת בשלב מתקדם של מחלת הסרטן. לדברי האב, שנעצר באשמת אספקת סמים מסוכנים לאדם מתחת גיל 16, מצבה של הילדה השתפר פלאים לאחר השימוש בשמן. ואולם, השבוע מצבה הרפואי הידרדר והיא נמצאת כעת בטיפול נמרץ תחת טיפול של מורפיום. האב יועמד היום בפני בית הדין שידון בהארכת מעצרו, ולצערו הוא אינו מורשה לבקר את ביתו.

המעצר של האב התרחש בתחילת החודש לאחר שקוסלר נתן לביתו רומר רוז שמן מריחואנה שנועד להקל על התסמינים הקשים של סרטן נוירובלסטומה בשלבים מתקדמים ממנו היא סובלת. לרומר הקטנה יש גידול באורך של 11 ס"מ שלוחץ על עמוד השדרה שלה ומקשה עליה לתפקד ואף לנשום. מדובר על אחד הגידולים השכיחים אצל ילדים ותינוקות, ובמצב מתקדם, הוא מותיר לחולים בו 50% הישרדות.

הצבע חזר לה לפנים

כשנעצר על ידי המשטרה בבית החולים בו מטופלת בתו, טען האב כי שמן המריחואנה, אותו עירב עם קוקוס ושם במזון של ביתו, גרם לה להרגיש טוב יותר. "עשיתי כל מה שאב אחר היה עושה", אמר קוסלר להארלד האוסטרלי. "הגוף הקטן של רומר קם פתאום לתחייה, אחרי שלא הייתה לה שום איכות חיים בתקופה האחרונה", סיפר האב, "היא אמרה לי 'אבא הבטן שלי כבר לא כואבת' והצליחה לאכול מזון שלא יכלה לאכול קודם, ואפילו עלתה במשקל. זה היה לא פחות מנס".

האב, שחי בנפרד מאמה של רומר שהיא המטפלת העיקרית בילדה, העיד כי לאחר שהתחיל לתת לבתו את שמן המריחואנה היא רצתה לצאת קצת מהחדר ולא נשארה במיטתה כמו בימים בהם עברה טיפולי כימותרפיה. "צבע העור שלה חזר, העיניים שלה נצנצו שוב, והסתכלנו אחת על השני בפליאה גמורה", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבע חזר לה לפנים אחרי הטיפול בשמן המריחואנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, למעלה מ-100 אלף אנשים חתמו על עצומה לשחרר את האב מהמעצר כדי שיוכל לשהות לצד ביתו הקטנה שנמצאת כאמור בטיפול נמרץ. יוצרי העצומה קוראים לשרי הממשלה לשחרר את האב "מפני שמדובר במעשה לא אנושי, וחסר צדק, שנעשה לאב שפעל רק מאהבת בתו". עוד כתבו יוצרי העצומה כי "מריחואנה רפואית הפכה לחוקית לשימוש במספר ארצות בעולם לאחר שהוכח כי היא עוזרת לחולים ומקלה על מצבם ללא תופעות לוואי". לסיכום כתבו, "לאדם קוסלר מגיע את זכותו ההורית להחליט איזה טיפול תקבל בתו".

עד כה עמוד הפייסבוק והעצומה זוכים לשיתוף רחב בקרב גולשי הרשת, ועשרות אלפי דולרים גויסו כדי להמשיך בטיפולים ההכרחיים של רומר הקטנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully