וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אומרים למי שחושב שהוא שמן?

16.1.2015 / 8:24

"איזה שטויות", "את נראית נהדר", "אז אולי תתחיל לעשות ספורט", אלו רק חלק מהתגובות לשאלה שכל אחת ואחד מאיתנו נשאל בעבר. מה התשובה הכי חכמה, שלא רק תפגע באדם מולכם, אלא אולי גם תגרום לו להוריד במשקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין שיחת בנות בלי שהוזכרה לפחות פעם אחת המילה שמנה. צילום מתוך הסדרה "בנות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אתן עושות כשחברה שלכם מתלוננת שהיא שמנה? סותמות את הפה ומקוות שאור גדול ירד מהשמיים וייקח אתכן, מעודדות אותה לפצוח בדיאטה, או נוקטות בגישה הידועה והנפוצה של להגיד לה "מאמי על מה את מדברת, את נראית נהדר". אם אתם מנהלים מערכת יחסים עם אשה, רומנטית או חברית, הסיכוי שלא נתקלתם במצב הזה בעבר הוא אפסי.

תתפלאו או שלא, מחקר חדש מצא שהדרך הכי טובה לגרום לאדם שעומד מולכם להרגיש יותר טוב עם עצמו ואפילו לעזור לו להוריד במשקל, היא לנקוט בגישה האחרונה ולהגיד לו כמה נהדר הוא נראה. המחקר שפורסם במגזין Personal Relationships תישאל 100 סטודנטיות מקנדה במשך 9 חודשים וביקש לבדוק באמצעותן איך התגובות של האנשים שקרובים אליהן משפיעות על העיסוק שלהן במשקל.

הנבדקות התבקשו לסמן שלושה אנשים קרובים, בני זוג, חבר קרוב והורה ולתעד את סוגי התגובה שהם חולקים בנוגע לעיסוקם במשקל שלהן. הסטודנטיות נתבקשו לסמן איזו תגובות הן מקבלות מהקרובים להן, מבין שלוש אופציות שניתנו להן. האפשרות הראשונה - התעלמות מוחלטת וביטול החששות, השנייה - תמיכה וקבלה של המשקל, ושלישית - כזו המדגישה את חשיבות ההרזיה.

חברים. GettyImages
שמישהו כבר יתייחס לפיל בחדר/GettyImages

בסוף המחקר, הנשים שעסקו הרבה במשקל שלהן וקיבלו תגובות חיוביות ותומכות מחבריהן, שמרו על המשקל שלהן או הפחיתו ממנו. אלו שעסקו במשקלן באותה מידה, אך קיבלו תגובות מקרוביהן שקראו להם לנסות ולעשות דיאטה או להגיע ליעד המשקל שלהם, השמינו בממוצע כ-2 קילוגרמים בתקופת הסקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לא צריכים לשמוע ביקורת

"אם אנחנו חושבים שהקרובים אלינו רוצים להוריד במשקל, כמובן שננסה לתמוך בהם", הסבירה אחת מעורכות המחקר קריסטין לוגל מאוניברסיטת ווטרלו, להפינגטון פוסט, "אבל המציאות היא שאם הקרובים אלינו היו יכולים להוריד במשקל, הם כבר היו עושים את זה, וזה מבלי להזכיר את זה שהם שומעים את הביקורות האלה בכל מקום ולא צריכים לשמוע אותן גם מאיתנו".

ואם אנחנו נקשיב למה שהמדע מספר לנו, דיאטות אינן יעילות בהכרח, ודימוי גוף שלילי ועיסוק בלתי פוסק במראה לא מביא אנשים להרזות בדרך כלל, אלא גורם להם למתח ואף מוביל בחלק מהמקרים להשמנה. לפי המחקר הנוכחי, בילוי עם חברים שגורמים לנו להרגיש טוב כלפי עצמנו, הוא הרבה יותר יעיל מכל דיאטה אפשרית.

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully