וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא את הסיבה הכי טובה להתחתן

14.1.2015 / 22:14

אף שמספר הרווקים והרווקות בעולם נמצא בנקודת רתיחה, מחקר שנערך בארה"ב מראה שכנראה באמת לא טוב היות האדם לבדו. אז למה שווה לכם להתחתן? צ'קים זו לא תשובה

חדשות בדקה. מערכת וואלה!
לסבול בשניים זה נחמד כפליים?/מערכת וואלה!

זה אולי ישמע לכם קצת שמרני, אבל מחקר חדש מצא כמה סיבות שבגללן כדאי לכם להתחתן, וגם להישאר נשואים. המחקר מצא כי נישואים גורמים לאנשים להיות מאושרים יותר מחייהם בהשוואה לאלו שאינם נמצאים בזוגיות, וכי הדבר בא לידי ביטוי בייחוד בתקופות קשות, כמו משבר אמצע החיים.

"נישואים עשויים להיות הדבר הכי חשוב עבור אנשים שנמצאים בתקופות משבר", הסביר לניו יורק טיימס עורך הדו"ח, ג'ון האליוול, מבית הספר לכלכלה בוונקובר קנדה, שניתח יחד עם שותפיו מידע משני סקרים רחבים שנערכו באנגליה ובקנדה. גם כשהחוקרים בודדו את תחושות הסיפוק שהיו לאנשים לפני הנישואים, הם מצאו שאנשים נשואים פשוט מאושרים יותר.

ג'ורג' קלוני, אמל אלמודין. ספלאש
בכל זאת מומלץ להתחתן. לא משנה באיזה גיל/ספלאש

חברים טובים

אחד הנתונים שבלטו במחקר היה כי בקרב אלה שחשו כי בן או בת זוגם היו החברים הכי טובים שלהם, האושר והסיפוק הכפילו את עצמם. ההשפעה של החברות על הזוגות במחקר הראתה כי לא הסטטוס "נשוי" הוא שגרם להם לאושר וסיפוק, אלא העובדה שהם חיים עם "פרטנר רומנטי". עוד נמצא כי נשים הם המורווחות הגדולות מנישואים לחבר הטוב שלהן, למרות שהן פחות מתייחסות לבן הזוג כחבר טוב, בהשוואה לגברים.

ההשפעה המיטיבה של הנישואים מורגשת בעיקר בגיל העמידה, כאשר אנשים חווים ירידה משמעותית בסיפוק בחיים ולחץ, שנובע לרוב בגלל הפסקת עבודה ודרישות משפחתיות גבוהות. עבור אלו שנמצאים בנישואים, הירידה היא מינורית יותר מפני שיש מי שיישא איתם בעומס הרגשי של החיים. הממצאים של המחקר אומנם הראו כי אנשים יכולים להתמודד בקלות יחסית עם המשברים של החיים כאשר הם נשואים, אבל נישואים, כך נדמה הופכים ליותר ויותר רחוקים עבור אחוזים גדולים מהאוכלוסייה.

עוד באותו נושא

למה אנחנו מתחתנים עם אנשים שדומים לנו?

לכתבה המלאה

דור של רווקים

למרות שנישואים עשויים להיות בריאים, לפי הנתונים של מרכז המחקר לסטטיסטיקה ודמוגרפיה Pew, רבע מהצעירים (בגילאי 25 ומעלה) בעולם לא יתחתנו עד שנת 2030. מדובר בנתון הגבוה ביותר בכל הזמנים.

נתון מעניין נוסף שהמחקר מצא הוא שרוב הזוגות שמתחתנים ונשארים נשואים לאחר מכן, מגיעים ממעמד סוציו אקונומי גבוה יחסית. אלו שמתגרשים או בוחרים שלא להתחתן הם בעלי הכנסה נמוכה ברוב המקרים ובעלי השכלה פחותה. ודווקא עבור אנשים אלה, שהחיים יותר קשים עבורם, מומלץ להישאר נשואים.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully