וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לנשים בהיריון לעשות פעילות גופנית?

9.1.2015 / 8:00

מחקר חדש מצא כי קיים קשר בין פעילות גופנית אצל נשים בהיריון לבין לחץ הדם של הילד בעתיד. התוצאות מצטרפות למחקרים אחרים שמצאו כי לאורח החיים של האישה בזמן ההיריון יש השפעה מכרעת על בריאות הילד בעתיד

אשה בהיריון עושה ספורט. ShutterStock
פעילות גופנית מתונה זה בריא/ShutterStock

מחקר חדש מאוניברסיטת מישיגן מצא כי לא רק שפעילות גופנית בזמן ההיריון טובה לאמא, אלא יש לה גם השפעה עתידית על התינוק. המחקר מצא כי פעילות גופנית בזמן ההיריון, במיוחד בשליש האחרון שלו, עשויה להוריד את הסיכויים של הילד ללחץ דם גבוה בעתיד כשיגיע לסביבות גיל 10. הממצאים של המחקר הראו כי תינוקות שנולדו במשקל נמוך, וסובלים במקרים רבים מלחץ דם גבוה בהמשך חייהם היו אלה שהושפעו בעיקר מהפעילות הגופנית של האם.

המחקר האמריקאי שהוא הראשון שמצא כי להרגלי הספורט של האם יש השפעה עתידית על בריאות הלב וכלי הדם של העובר, עקב אחרי 51 נשים במשך חמש שנים ובדק את הרגלי הכושר שלהם במהלך ההיריון ואחריו. הממצאים הראו כי פעילות גופנית סדירה במיוחד בשליש השלישי, הייתה קשורה עם לחץ דם נמוך יותר בילדים כשהגיעו לגילאי 8-10.

אישה בהיריון מבשלת. ShutterStock
לא רק לתזונה יש השפעה על בריאות העובר/ShutterStock

המחקר שהתפרסם במגזין Sports Medicine and Physical Fitness מצא כי קיים קשר בין פעילות גופנית סדירה על ידי האם לבין שינוי במערכת היחסים בין משקל הלידה ולחץ הדם הסיסטולי. הממצאים של המחקר מחזקים את ההשערה שקרויה מקורות עובריים (fetal origins) שטוענת כי השפעת תנאי סביבתו של העובר משפיעים על בריאותו בעתיד.

עוד באותו נושא

כמה באמת צריך לעלות במשקל בהיריון?

לכתבה המלאה

30 דקות ביום, לא יותר

לפי המלצות רופאים אין מניעה מנשים בהיריון לבצע פעילות גופנית רגילה למשך 30 דקות ביום, כל עוד הן חשות בנוח, אינן מגזימות ונמצאות תחת פיקוח. למרות הטענה כי פעילות גופנית יכולה להקל על צירי הלידה, בפועל הדבר העיקרי שהיא משפיעה עליו הוא ההתמודדות עם העלייה במשקל והחזרה למשקל תקין לאחר הלידה.למרות כל האמור, מחקרי עבר הראו כי נשים שמבצעות פעילות גופנית מעל שעה ביום מסכנות את בריאותן ואת בריאות התינוק ועלולות לסבול מרעלת היריון.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully