וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לכם להתחיל לעשות יוגה השנה?

1.1.2015 / 8:32

יוגה נחשבת אצל רבים לתרגול רגוע מדי שאינו שורף קלוריות. מחקר חדש מצא כי היא משפיעה לטובה על ירידה במשקל ועל הורדת לחץ הדם, ממש כמו רכיבה על אופניים. תתחילו לתרגל נשימות

אילוסטרציה. ShutterStock
גורמת לירידה במשקל ולשיפור במדדים חיוניים. יוגה/ShutterStock

בתחילתה של כל שנה אנחנו נוטים לסכם את השנה החולפת ולקבל החלטות לשנה החדשה. אם החלטתם להתחיל לעשות יותר ספורט (בינינו, מי לא?), המסקנות של המחקר הנוכחי צריכות לעניין אתכם.

על פי החוקרים, שמחקרם התפרסם במגזין European Journal of Preventive Cardiology, ליוגה יש יתרונות כמעט זהים לפעילויות אירוביות כמו הליכה מהירה ורכיבה על אופניים.

תוצאות המחקר, שהורכב מסקירה של 37 מחקרים שכללו 2,768, אנשים שתרגלו יוגה, הראו שיפור במדד מסת הגוף BMI, לחץ דם וכולסטרול, בהשוואה לאנשים שלא עשו ספורט. למעשה החוקרים מצאו כי השיפור במדדים של לחץ הדם וההרזיה היו זהים למדדים של אלה שעסקו בהליכה מהירה או ברכיבה על אופניים.

משפרת את תפקודי הלב

החוקרים מאוניברסיטת רוטרדם ומבית הספר לרפואה ציבורית של הרווארד כתבו כי התוצאות הינן משמעותיות ביותר עבור אנשים שאינם יכולים או מעדיפים שלא לבצע פעילות אירובית. "כעת אותם אנשים יוכלו לתרגל יוגה ולהרוויח את היתרונות הבריאותיים שלה שמשפיעים גם על מחלות לב וכלי דם, שגורמות למקרי מוות של מיליוני בני אדם בעולם כל שנה", כתבו בהודעה לעיתונות שפורסמה.

עמידה על רגל אחת. ShutterStock
לא רק מתיחות ונשימות. תרגול יוגה/ShutterStock

למרות הממצאים, החוקרים כתבו כי הם לא מצאו כמה פעמים בשבוע צריך לעשות יוגה כדי ליהנות מההשפעות המיטיבות שלה, או מה בדיוק המכניזם שגורם דווקא לה להיות כה יעילה. ההשערה שלהם הייתה כי הרוגע שהיוגה משרה על אלה שמתרגלים אותה, גורמת למטבוליזם טוב יותר ולתפקודי לב יעילים יותר.

היוגה שהומצאה בהודו, הגיעה למערב בשנות ה-60 של המאה ה-20 וכבשה את ליבם של רבים, בתחילה בארה"ב ולאחר מכן בכל העולם. למרות שבבסיסה היוגה אינה דורשת עזרים, כיום קיימות מספר וריאציות שונות שלה שנערכות בים, על חבלים באוויר, או בחדרים מחוממים. כך, או כך, היתרונות הבריאותיים והנפשיים של שיטת התרגול העתיקה שרירים וקיימים, והם עשויים להוות פיתרון לגיל השלישי ולאנשים הסובלים מכאבים כרוניים וממחלות לב.

כל מה שרציתם לדעת על יוגה ופילאטיס

  • עוד באותו נושא:
  • יוגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully