וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחגגו את הסילבסטר בלי להשמין

כמה קלוריות יש בצ'ייסר אחד, לאיזה משקה הכי כדאי לכם להיצמד, ומה אסור לכם לשכוח בערב הסילבסטר? כל הטיפים שיעזרו לכם לשרוד את ליל השתייה הגדול ולקום למחרת בלי רגשות אשם ובחילות

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לחגוג בלי רגשות אשם/ShutterStock

2015 מגיעה וכולנו מתכננים איפה נהיה כשהשנה תתחלף - במסיבה במועדון, בבר, או ערב זוגי בבית. מה שבטוח, שתיית אלכוהול היא חלק בלתי נפרד מהחגיגה. כולנו יודעים שאלכוהול מכיל קלוריות רבות, אז איך אפשר ליהנות בערב הזה וגם לא להרוס את הדיאטה? מתחילים בלדעת היטב מה אתם מכניסים לגוף.

כמה קלוריות יש בשתייה שלי?

אלכוהול לא יכול להיות דיאטטי. בגרם אלכוהול יש כ-7 קלוריות. רק לשם השוואה, בגרם פחמימה יש 4 קלוריות. אחרי שעשיתם את החשבון, אפשר להבין שככל שנשתה יותר אלכוהול כך יעלו כמויות הקלוריות שנצרוך.

לאוהבי הקוקטיילים: קוקטייל נע בין 200-500 קלוריות. הכמות המדוייקת תלויה במשקאות המעורבבים ובגודל הכוס. הקוקטיילים שפחות עשירים בקלוריות הם אלה המגיעים בכוס קטנה יחסית (כמו קוסמופוליטן) ואלה שלא מעורבבים עם שמנת.

לאוהבי היין: יין לבן יבש או יין אדום הם סוגי היין הדלים ביותר בקלוריות, אך עדיין בכוס יין יבש יש כמות כ-120 קלוריות. כמות הקלוריות בכל כוס תעלה בהתאם לאחוזי האלכוהול שיש ביין - יותר אלכוהול, יותר קלוריות בכל כוס.

לאוהבי השתייה החריפה: צ'ייסר (כ-30 מ"ל) מכיל בממוצע 60 קלוריות ומנה (60 מ"ל) של שתייה חריפה כמו ויסקי מגיעה כבר ל-150 קלוריות. בגלל אחוז האלכוהול הגבוה בחלק מהמשקאות, יש עליה בכמות הקלוריות.

לאוהבי הבירה: בשליש בירה יש כ-150 קלוריות ובחצי ליטר כבר תקבלו כ-230 קלוריות. כדאי להסתפק בשליש בירה, במיוחד אם רוצים לשמור על המשקל ולהימנע מ "כרס בירה".

קוקטייל יסמין עראק מוחיטו. אפיק גבאי
רק נראים לא מזיקים אבל יכולים להגיע ל-500 קלוריות. קוקטיילים/אפיק גבאי

כמה דברים שכדאי לזכור לפני שמתחילים לשתות

אל תגיעו רעבים לחגיגה
שתיית אלכוהול על קיבה ריקה לא מומלצת ויכולה אף להיות מסוכנת. שתייה מרובה של אלכוהול בלי שאכלתם לפני כן, יכולה לפצוע את דפנות הקיבה ולגרום לכיב בקיבה. כדאי לאכול ארוחה משביעה ולא כבדה מידי לפני שאתם יוצאים, לדוגמה: סלט עם עדשים או עם חזה עוף ו-2 פרוסות לחם.

עוד סיבה לאכול בבית היא הנשנושים המשמינים שמגיעים לצד הבירה. כשמתחילים לשתות אנחנו לרוב יוצאים מפוקוס ורוב הסיכויים שתתחילו לנשנש בלי לשים לב, במיוחד אם תגיעו רעבים. נשנוש תחת השפעה אלכוהול הוא ממש לא רצוי בזמן דיאטה, מכיוון שקשה יותר לאמוד כמה בדיוק אתם אוכלים ומתי להפסיק.

הנשנושים הנכונים
אם אתם חוגגים בבית, הכינו מראש את הנשנושים הנכונים. חוץ מהחטיפים המלוחים והשומניים הרגילים יש אופציות אחרות מתאימות יותר לשמירה על המשקל כמו: בייגלה, אדממה, מיני גזרים, פריכיות קטנות בטעמים ופופקורן דל שומן. כמובן שגם מאלה אין לאכול ללא הגבלה, ומומלץ למלא כוס בנשנוש שבחרתם ולהיצמד אליה, ורק אליה.

אם אתם מעדיפים לצאת, במקום בוטנים, צ'יפס ושאר מטוגנים, גם בבר תוכלו למצוא חלופות דלות יותר בשומן כמו אדממה, בייגלה, חמוצים ואפילו מקלות של ירקות. אם אתם חייבים לכרסם משהו ליד השתייה עדיף שאלו יהיו הבחירות שלכם.

עוד באותו נושא

הכתבה שתגרום לכם להפסיק לנשנש

לכתבה המלאה
בירה ובוטנים. ShutterStock
נסו להמנע מכרסומים ליד הבירה. הם עתירי קלוריות בדרך כלל/ShutterStock

שימרו על השרירים
שומרים על שגרת אימונים? צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה לפגוע במסת השריר שלכם. מחקרים מראים כי תוצרי הפירוק של אלכוהול גורמים להאטה בקצב בניית שריר. המחקרים נעשו על ריכוזים שונים של אלכוהול, וההשפעה השלילית ביותר מבחינת הורמונים אנאבוליים (הורמונים המעודדים בנייה) התרחשה ככל שכמות האלכוהול עלתה. יש לציין כי ההשפעה השלילית יכולה להימשך גם כמה ימים לאחר השתייה ואינה נשארת רק לערב אחד.

אל תשכחו את השמפנייה של הטבע
על כל כוס של אלכוהול ששתיתם, שתו לפחות שתי כוסות מים. אולי זה יגרום לכם ללכת כמה פעמים לשירותים, אבל זה בוודאות יעזור לגוף שלכם להיפטר משאריות האלכוהול וימנע תופעות לוואי, במיוחד בבוקר שלמחרת כשתצטרכו לקום לעבודה.

כוס מים. ShutterStock
שתי כוסות מים על כל כוס אלכוהול/ShutterStock

המאנץ'
אחרי השתייה, הריקודים או ההסתובבויות הרבות, הגיעה שעה מאוחרת ואיתה מגיע הרעב שאחרי, שהוא אחד המכשולים הגדולים לאדם הרוצה לשמור או לרדת במשקל. מה גם שלרוב הלילה יסתיים באכילה של מזון עתיר בקלוריות כמו המבורגר או פיצה. מכיוון שקשה להימנע מזה, במקום לקנות את הג'אנק הקלאסי העדיפו כריך כלשהו או טוסט.

היום שאחרי
שתיתם יותר מדי? אל תענישו את עצמכם בצום למחרת. אלכוהול משפיע על חילוף החומרים, משק הסוכרים והבנייה בגוף בצורות רבות, לכן כדאי לספק לגוף את כל אבות המזון הוויטמינים והמינרלים לאחר לילה של שתייה מרובה. ובכלל, צום לא מתקן אכילה מופרזת של יום הלפני.

חצי הכוס המלאה

רגע לפני סיום, חשוב גם לדעת שלא הכל גרוע. מחקרים מצאו קשר הפוך בין צריכה מתונה של אלכוהול ובין היארעות מחלות לב וכלי דם. שתיית משקה אלכוהולי אחד ביום לנשים ועד שני משקאות לגברים יכולים להפחית את הסיכון למחלות אלו. כמובן שהמלצה זו אינה מכוונת לעודד התחלת שתיית אלכוהול, רק למי שכבר שותה.


איילת גור אריה היא דיאטנית קלינית חברת עתיד - עמותת הדיאטנים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully