וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: כסא בטיחות גם במונית

21.12.2014 / 13:23

הנסיעה במונית לא בטוחה יותר מנסיעה ברכב פרטי, אך החוק אינו מחייב להושיב פעוטות בכיסאות בטיחות כשנוסעים במוניות. "גט טקסי" הבינה את הצורך ומציעה כעת בוסטרים ברכביה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לציין בעת ההזמנה שאתם מעוניינים ולשלם לנהג 5.20 ש"ח תוספת. הבוסטרים של "גט טקסי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום כל הורה כבר יודע כמה חשוב להקפיד על הסעת תינוקות בסלקל ולאחר מכן בכסא בטיחות ובוסטר (כסא הגבהה). אבל למרות שכולנו מקפידים על זה בכלי הרכב הפרטיים שלנו, בתחבורה ציבורית המצב כבר שונה.

הסיכון לתאונת דרכים ברכב פרטי או במונית אינו שונה – אך כאן החוק מקל על ההורים ואינו מחייב הושבה בכיסאות בטיחות. יש בכך עניין של נוחות (הרי כולנו נדרשים לעיתים למונית ואם הילדים מצטרפים זו בעיה להיסחב עם כסאות הבטיחות מהבית), אבל לא פעם עולה בנסיעה המחשבה המטרידה שאם חס וחלילה יקרה משהו הילדים אינם בטוחים.

מארגון "בטרם" (ארגון הפועל בתחום מניעת היפגעות ילדים והוכר על-ידי הממשלה כמוביל מקצועי בבטיחות ילדים בישראל) נמסר כי "נסיעה ברכב ללא מושב בטיחות או במושב בטיחות שאינו מתאים, מסכנת ילדים הנוסעים במכונית וילדים לא חגורים נמצאים בסיכון כפול לתמותה מילדים חגורים.
"בטרם" נסמכים על הערכות שבוצעו בארה"ב שקבעו שמושבי הבטיחות מתקשרים עם ירידה של 71% במקרי תמותת התינוקות כנוסעים ברכב ועם ירידה של 54% במקרי תמותת הפעוטות בני 4-1 כנוסעים ברכב.

על רקע מציאות זו מרענן לשמוע על מיזם חדש "גט קידס" של חברת המוניות "גט טקסי". החברה מציעה לנוסעיה בהזמנה מראש בוסטרים לפעוטות (בעלי תו תקן ישראלי) שניתן להתקין במושב האחורי. החברה שילבה עד כה את כיסאות הבוסטר ב-300 מוניות והם מאוחסנים בתא האחורי של המונית וזמינים בהתאם להזמנה. עלות השירות 5.20 ¤ (בתשלום ישיר לנהג) והוא יורחב בהתאם לביקוש.

מארק און, מנכ"ל Get Taxi ציין שהחברה זיהתה צורך ממשי של הלקוחות במושב בטיחות, במיוחד בקרב הורים והמעוניינים לוודא חוויית בטיחות מהנה ובטוחה לילדיהם. לדבריו: "המהלך הנוכחי יקדם את החזון של גט טקסי צעד נוסף, לפיו אנו נשמש כבחירה המועדפת והפשוטה ביותר לכל נוסע לנוע לכל מקום ובכל זמן".

"מדובר ביוזמה חשובה ומשמעותית", נמסר מארגון בטרם, "משום שהחוק המחייב מושבי בטיחות (תקנה 83 א' לתקנות התעבורה) אינו חל על מוניות ואוטובוסים. אנחנו מקווים לראות יוזמות נוספות מאותו סוג".

יחד עם זאת הדגישו אנשי "בטרם" כי המושבים ש"גט טקסי" מספקת הם מסוג מושב מגביה – בוסטר ומתאימים לילדים בגיל 3 ומעלה (מומלץ רק החל מ-18 ק"ג). "חשוב שההורים ישימו לכך לב, משום שילדים צעירים יותר צריכים מושב בטיחות ותינוקות צריכים סל קל".אנחנו בוודאי תומכים מאוד ביוזמה הברוכה הזאת ומקווים לראות נוספות מאותו סוג.

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully