וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב גם בישראל הומואים יוכלו לתרום דם?

24.12.2014 / 9:46

אחרי שה-FDA הודיע על ביטול איסור קבלת תרומת דם מהומואים ומדו-מיניים, גם בישראל נשמעים קולות דומים. שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן קוראת לשינוי מדיניות גם בקרב הקהילה האתיופית

מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009. AP
הסוף למדיניות בת 31 שנים/AP

בקרוב בישראל? יום אחרי שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע על ביטול איסור קבלת תרומת דם מהומואים ומדו-מיניים, מגיבה שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן ומביעה תקווה שגם בישראל תשונה המדיניות הנהוגה.

קהילת ההומואים אינה הקהילה היחידה שמופלת בישראל, וגם על אזרחים שנולדו באתיופיה או גרו בה מעל שנה חל איסור לתרום דם. בדבריה התייחסה גרמן גם לנושא זה ואמרה כי הוועדה שהקימה בתקופת כהונתה מבקשת לאפשר גם לאזרחים ישראלים שנולדו באתיופיה לתרום דם. "אחד הדברים הראשונים שביקשתי כשנכנסתי לתפקיד הוא לחשוב מחדש על מדיניות תרומת הדם בישראל ולשנותה, הן ביחס לקהילה הגאה והן ביחס לאתיופים. שכן, בשני המקרים יש פגיעה בכבוד האדם, בשוויון ויצירת סטיגמות", מסרה גרמן, "לאור החלטת ה-FDA אני סומכת ומקווה שהוועדה שהקמתי לבחון את הסוגיה תשנה את המדיניות בהתאם".

מדיניות של 31 שנים

ה-FDA, שהטיל את האיסור על קבלת דם מהומואים ב-1983, בתקופה שבה התפרצה מגפת האיידס, ביטל אותו אתמול לאחר 31 שנים. בשנות השמונים היה ידוע מעט מאוד בעולם על תסמונת הכשל החיסוני, שגורמת למחלה, ואי אפשר היה לבצע מבחן מהיר כדי לקבוע אם מישהו חולה באיידס. במהלך השנים, עם התפתחות הטכנולוגיה ואמצעי האבחון הקיימים, השתנתה הגישה בקרב מנהל המזון והתרופות. כעת ארה"ב מצטרפת למדינות מערביות אחרות, כמו בריטניה שביטלה ב-2011 את האיסור לתרומות דם מצד הומואים ודו-מיניים ובדומה ל-FDA הגבילה את האיסור להומואים שקיימו יחסי מין בשנה האחרונה.

תרומות דם שיכולות להציל מיליונים

ביטול האיסור לתרומת דם של הומואים הוא לא רק צעד נוסף לשיפור מעמדם האזרחי, אלא עשוי גם לאפשר גם את הצלתם של מיליוני אנשים. חוקרים ממכון ויליאמס לחקר זהות מגדרית ואוריינטציה מינית מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, קבעו בספטמבר באחרון כי ביטול האיסור יוסיף כ-300 ליטרים למאגר הדם. עוד נמצא כי גם לאור החלטת ה-FDA שלא לקחת דם מהומואים שקיימו יחסי מין בשנה האחרונה, עדיין יתווספו למאגרי הדם כ-150 ליטרים שיוכלו להציל את חייהם של מאות אלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully