וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רגל אחת: המבחן שיקבע עד כמה אתם בריאים

22.12.2014 / 8:57

לא עוד בדיקות מסובכות וצילומים יקרים. מהיום אתם יכולים לגלות לבד מה מצבכם הבריאותי. תרגיל פשוט שתעשו במשך 20 שניות יקבע האם כדאי שתלכו להבדק אצל הרופא

עמידה על רגל אחת. ShutterStock
כל אחד יכול. כמעט/ShutterStock

מי צריך בדיקות דם, אולטרה סאונד וצילומי רנטגן יקרים כשיש תרגילים פשוטים שיכולים לנבא מתי נמות ואיך. מחקר חדש של אוניברסיטת קיוטו ביפן מצא כי אי היכולת לשמור על שיווי משקל כשרגל אחת באוויר עשויה להצביע על סיכון לשבץ מוחי ולדמנציה.

המדענים בחנו 841 נשים ו-546 גברים בגיל ממוצע של 67. כל הנסיינים נתבקשו לעמוד על רגל אחת כשעיניהם פקוחות למשך 60 שניות. הקבוצה ערכה את הניסוי פעמיים, כשהפעם הקובעת שנרשמה בנתוני המחקר הייתה זו שבה הצליחו להחזיק יותר זמן בשיווי משקל. בנוסף נערכו לכולם בדיקות MRI שנועדו לבחון את מצבם של כלי הדם הקטנים במוח שעלולים לגרום לשבץ או דימום מוחי מסוכן עקב הפרעה באספקת הדם למוח.

הממצאים של המחקר, שפורסם במגזין Stroke, הראו כי כ-50 אחוזים מהאנשים שסבלו מהתקפי לב בעבר ו-30 אחוזים מאלה שסבלו מדימומים קטנים במוח שעלולים להוביל בסופו של דבר לשבץ, התקשו בשמירה על שיווי משקל. בנוסף, נבדקים שהתקשו בשמירה על שיווי משקל על רגל אחת הראו גם בעיות ירידה ביכולות החשיבה והזיכרון.

גוזל של פלמינגו ורוד, קאלי, קולומביה. 21.1.2012. רויטרס
עושה את זה בלי בעיה. פלמינגו/רויטרס

ירידה מנטלית ופיזית

"אנשים שמראים חוסר יציבות בעמידה על רגל אחת או בהליכה צריכים לשים לב לבריאותם, שכן הדבר עלול להצביע על ירידה מנטלית ועל חריגות בתפקודי המוח", הסביר עורך המחקר פרופסור ישוארו (Yasuharu) טאברה, מהמחלקה לרפואה באוניברסיטת קיוטו בהצהרה שמסר לארגון רופאי הלב האמריקאי.

עוד באותו נושא

התרגיל הפשוט שינבא מתי תמותו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבחן הברזילאי שיקבע עוד כמה שנים יש לכם לחיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבועיים פרסם רופא ברזילאי בשם קלואודיו ג'יל ארוחו שיטה שפיתח לאבחון הזמן שעוד נותר לנו לחיות. המשמעות של כישלון במבחן אותו יצר הוא מוות בעוד כשש שנים. במחקר אחר שפורסם מוקדם יותר השנה, מצאו חוקרים מהמועצה למחקר רפואי באנגליה (MRC) כי עמידה על רגל אחת יכולה לקבוע מי נמצא בסיכון למוות מוקדם. הניסוי שערכו כלל גברים בגיל 53 שנתבקשו לעמוד על רגל אחת למשך 10 שניות ולאחר מכן לשבת ולקום מהכיסא במשך 37 פעמים בדקה. אלו שהצליחו לעמוד במשימות היו בעלי סיכון נמוך למות מוות מוקדם.

  • עוד באותו נושא:
  • עמידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully