וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב החיים אחרי צנתור יהיו קלים יותר

15.12.2014 / 14:11

בשורה לחולי הלב: חברת אבוט הוציאה לשוק את הסטנט המתכלה הראשון, כך ש-50 אלף הישראלים שעוברים צנתור כל שנה לא יאלצו לחיות עם חפץ זר בגופם

אילוסטרציה. ShutterStock
צנתור/ShutterStock

חברת התרופות אבוט הודיעה היום על השקה ראשונה בישראל של Absorb - טכנולוגיה פורצת דרך בתחום מחלות הלב. Absorb הוא תומך (סטנט) אשר משחרר לגוף תרופה ייעודית ומתמוסס בגוף לאחר שהשלים את התמיכה בעורק שעבורו הושתל. מדובר בבשורה משמעותית עבור למעלה מ-50 אלף ישראלים שעוברים ציתור מדי שנה.

Absorb הוא המכשור הרפואי הראשון מסוגו לטיפול במחלת עורקים כלילית (CAD), המחלה הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב וגורם התמותה הראשון בעולם בקרב אנשים בגיל 60 ומעלה. מחלה זו מטופלת זה 25 שנה בעזרת סטנטים, ואולם עד היום ניתן היה למצוא בישראל אך ורק סטנטים המושתלים בגופו של המטופל ונשארים שם לצמיתות. Absorb הוא הסטנט הראשון המאפשר תמיכה רק לאורך פרק הזמן הדרוש לעורק על מנת להחלים באופן טבעי.

עושה את העבודה, ונעלם

Absorb פועל על ידי שיחזור זרימת הדם בלב בדומה לסטנט מתכתי, אך הוא מתמוסס בתוך הגוף עם הזמן, בהותירו אחריו כלי דם גמיש יותר, אשר ביכולתו להמשיך בתפקוד ובתנועה טבעיים יותר מפני שהוא חופשי מהסטנט המתכתי הקבוע. Absorb עשוי מחומר בשם polylactide - חומר המתמוסס באופן טבעי, אשר שימושו נפוץ בשתלים רפואיים כגון תפרים מסיסים.

היתרונות הפוטנציאליים לטווח הארוך של התומך המתמוסס הם משמעותיים. ברמה הטיפולית, התומך מאפשר לכלי הדם להתרחב ולהתכווץ לפי הנדרש, בכדי להגביר את זרימת הדם בלב בתגובה לפעילויות רגילות כמו התעמלות. כמו כן, קיימת הרחבת האפשרויות בטיפול ובאבחון, מה שמוביל להפחתה בעלויות; ולצמצום הצורך לטיפול ארוך-טווח בתרופות נוגדות קרישה ושחרור מהתערבויות רפואיות עתידיות.

זמין כבר ביותר מ-60 מדינות

Absorb זמין כיום ביותר מ-60 ארצות ברחבי העולם, ונעשה בו שימוש בטיפולים של למעלה מ-75 אלף בני אדם הסובלים ממחלות לב. יש לציין כי יעילותו של המוצר הוכחה במחקרים קליניים בינלאומיים אשר נערכו בקרב כעשרת אלפים מטופלים בטווח מתמשך של חמש שנים. המחקרים מראים כי Absorb מציע יתרונות הדומים לסטנטים משחררי תרופה הטובים מסוגם, שהם התקן המקובל בטיפול, אך עם היתרון המשמעותי של יכולתו להתמוסס בגוף. עוד מראים הנתונים כי אנשים שטופלו באמצעות Absorb לקו בכאבי חזה בהיקף נמוך באופן משמעותי לאחר הטיפול.

עוד באותו נושא

האם המרכיב למניעת נזק אחרי התקף לב נמצא במטבח שלנו?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully