וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים אספו עשרות אלפי שקלים עבור מורה חולה סרטן

14.12.2014 / 15:37

רועי ווסטלר, מורה לקולנוע בן 42, חלה בסרטן קטלני רק 3 חודשים אחרי לידת בנו השלישי. כעת תלמידיו מנסים לאסוף מספיק כסף כדי לממן תרופה שתאריך את חייו, כדי "לתת לו עוד יום עם הילדים שלו"

רועי ווסטלר. באדיבות המשפחה
רועי ווסטלר. מורה יוצא דופן/באדיבות המשפחה

הסרטן נפל על רועי ווסטלר, מורה בכפר הירוק בתל אביב, כרעם ביום בהיר. עד לרגע שבו אובחן כסובל ממספר גידולים במוחו, הוא עבד, ניהל חיי משפחה ולפני שלושה חודשים נולד בנו השלישי. אבל מהרגע שהחל להקיא ולחוש בלבול ביום אחד בחודש אוגוסט, המצב הידרדר במהרה. לאחר סדרת טיפולים שלא צלחה, מנסים כעת בני משפחתו לגייס כסף לטובת תרופה חדשה, שאולי תצליח לעכב את ההידרדרות של רועי. אליהם הצטרפו תלמידיו בכפר הירוק, שפתחו בקמפיין משלהם וגייסו עד כה מעל 11,000 שקל. "אנחנו רוצים להעניק לו עוד כמה חודשים עם ילדיו", אומרת אחת מהם.

מאז שחלה, פועלת משפחתו של רועי כחמ"ל. "לכל אחד יש תפקיד", מציין אחיו אלדד, "ככה המשפחה מתמודדת עם המצב". הוא בן 42, עד היום היה בריא לחלוטין. בנוסף לתינוק, לרועי שתי בנות, בנות שבע ותשע. הוא נשוי לרוויטל ומתגורר בהוד השרון, ומשמש ראש המגמה לקולנוע בכפר הירוק. על תלמידיו הוא הותיר רושם עמוק, כזה שרק מורה יוצא דופן יכול להותיר בתלמידיו.

רועי ווסטלר. באדיבות המשפחה
מאז המחלה, המשפחה מתפקדת כחמ"ל/באדיבות המשפחה

"בשנה האחרונה אחי ירד המון במשקל", נזכר אלדד ווסטלר. "דיברנו על זה, אבל אף אחד לא קישר את זה לדבר נורא כמו סרטן". ביום שבו הכל החל, רועי התחיל להקיא ולסבול מסחרחורת קשה, והיה מבולבל ולא ממוקד. הוא הגיע עם אשתו לקופת חולים, שם חשבו בהתחלה שמדובר בהתייבשות. "כשהוא המשיך להקיא שלחו אותו לסי.טי, שם התגלה ממצא חשוד בראשו". רועי אושפז במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים איכילוב, שם נותח. "אחרי הניתוח נאמר לנו שמדובר בלא אחד אלא שבעה גידולים במוח. הרופא אמר לנו שזה 'מין אללה'. אף אחד לא יודע מה גרם לזה. לא תזונה, לא טלפונים סלולאריים".

אלדד מגדיר את הידיעה שנחתה על בני המשפחה במילה אחת: "הלם. סיפרנו לו, הנחתנו עליו את הפצצה. למרות שקשה לו לתפקד, אני בטוח שהיכולת הקוגניטיבית של אחי לא נפגעה והוא מבין את המצב שלו. גם לילדות היינו צריכים להסביר. העובדת הסוציאלית במחלקה הנחתה אותנו מה לומר להם. מה זה סרטן, מה זה הקרנות - שולחים קרן לגידול וזה מצמק אותו". רועי החל לעבור טיפול הקרנות אגרסיבי, אך בדיקת ה-MRI שעשה בסופו הראתה שהמצב לא השתפר ואף חלה החמרה מסוימת.

הרופאים עברו לטיפול כימותרפי, ובמקביל אחיו החל לערוך מחקר משלו ולמד על תרופה חדשה בשם קיטרודה, שאושרה לפני מספר חודשים על ידי ה-FDA. "בגלל שחלה החמרה במצב של אחי, הוא הולך ומסתגר בתוך עצמו. הרופאים לא נותנים פרוגנוזה טובה. שמעתי על התרופה הזאת וגם יצרתי קשר עם אישה שאביה מקבל את התרופה וחייו התארכו בזכותה". מדובר בתרופה שאינה נמצאת בסל התרופות, ועלותה גבוהה -39,000 שקלים בחודש, על פי אלדד. "כרגע אנחנו מדברים על שנה שבה הוא יקבל את התרופה. אחר כך נראה". לדבריו, "אנחנו מאד מקווים שזה יעזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רועי ווסטלר. באדיבות המשפחה
"מקווים שהתרופה תעניק לו עוד זמן להכיר את הילדים שלו"/באדיבות המשפחה
"רועי היה המורה האהוב עלי. מהאנשים המעטים שכבר מהפעם הראשונה אתה מבין שעומד מולך אדם יחיד במינו, שאתה יכול ללמוד ממנו המון"

בתחילה, התלמידים של רועי לא ידעו דבר על מצבו. לאחר שהמשפחה יצרה קשר עם ארגון "קו לחיים" והחלה באיסוף תרומות למענו, התלמידים גילו את דבר מחלתו דרך הפייסבוק. "אחרי שהשמועות החלו לרוץ, כינסו את התלמידים וסיפרו לנו על מצבו", מספרת נעמה זלצמן, בת 16 וחצי. "מיד החלטנו שבמקום לשקוע בדיכאון, אנחנו פועלים. התחלנו לאסוף פריטים וביום חמישי והיום (ראשון) קיימנו מכירה בבית הספר. ביומיים האלה אספנו 11 וחצי אלף שקל", היא אומרת בגאווה.

לדברי נעמה, "מי שמוביל את האיסוף הם תלמידי מגמת הקולנוע, אבל כל התלמידים בבית הספר התגייסו, גם בלי שנבקש. כל בית הספר לוקח חלק ותלמידים מביאים לנו עוגות שהם הכינו ועוד פריטים שהם עשו כדי לסייע במכירה. בהמשך אנחנו מתכננים מכירה של חפצי אמנות, כי רועי הוא קודם כל במאי קולנוע ומחובר לאמנות. באופן אישי, רועי היה המורה האהוב עלי. מהאנשים המעטים שכבר מהפעם הראשונה אתה מבין שעומד מולך אדם יחיד במינו, שאתה יכול ללמוד ממנו המון. דלתו תמיד הייתה פתוחה, תמיד מושיט עזרה. מהאנשים המיוחדים שאתה פוגש בחיים. לכן הוא שווה את כל המאמץ".

את המורה האהוב היא לא ביקרה מאז חלה. בני משפחתו מקבלים המון פניות מתלמידים שרוצים לבקר, אבל מעדיפים כרגע לא להעמיס עליו בביקורים. "אצלי, זה בא ממקום אישי", מספרת נעמה. "סבתא שלי נפטרה מסרטן לפני שלושה חודשים והייתי נותנת הכל בשביל עוד יום, עוד חודש איתה. לרועי נולד תינוק לא מזמן. אני מקווה שהתרופה הזאת תעניק לו עוד זמן להכיר את הילדים שלו".

איך תורמים?
ניתן להעביר תרומות באמצעות קו לחיים או על ידי העברה בנקאית לבנק הפועלים סניף 532 חשבון 490177, על שם קו לחיים עבור רועי ווסטלר. ניתן לתרום גם בשיחת טלפון אל משרדי עמותת קו לחיים 03-9250505 (לציין עבור רועי ווסטלר) ובדף הפייסבוק מצילים את רועי.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully