וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריחה אחת, אלף רופאים

14.12.2014 / 8:58

אפליקציה חדשה שנשענת על ידע של רופאי עור ומומחים אחרים מאפשרת לקבל און-ליין מידע רפואי על הפריחה או הנגע על הגוף שלנו. האם בקרוב לא נצטרך לקבוע תור לרופא?

כנס רפואי. ShutterStock
אלפי רופאים רק ממתינים לתמונה של בעיית העור שלכם/ShutterStock

בעיות עור הן מסוג הבעיות שבאופן יחסי קשה למצוא עליהן מידע מדויק ברשת. לא בגלל שהידע לא רחב או אינו מדויק, אלא בגלל שהיכולת שלנו להתאים פריחה על העור שלנו לפריחה שבתמונה לא תמיד מיטבית. מניסיון אישי, אחרי שניסיתי להשוות פריחה של בני הצעיר לתמונה שמצאתי באינטרנט, אמנם הבנתי שצריך ללכת לרופא, אבל לא מצאתי את שמה של המחלה המדויקת. כעת, קיימת אפליקציה שמבקשת לסייע בעזרת חוכמת ההמונים, או יותר נכון חוכמת המוני רופאי עור ומומחים אחרים שיסייעו באבחון.

האפליקציה הנקראת Skinstamatic מאפשרת למטופל לצלם את המקום הבעייתי בגוף ולהעלות תמונה לאפליקציה. משם מערכת ממוחשבת מעבירה את המידע לקבוצת של רופאים מומחים ברפואת עור, מתמחים ברפואת עור ורופאים נוספים המציעים מצד אחד אבחנות אפשריות, ומצד שני מצביעים על האבחנות שנראות להם המתאימות ביותר. המטופל מקבל לבסוף את האבחנות מסודרות בסדר העדיפות של קבוצת הרופאים.

ספרייה רפואית בתוך המכשיר

בנוסף לשירות האבחנה קיימת באפליקציה גם ספריית וויקי שנבנתה על ידי הרופאים ובה מידע נרחב על בעיות עור. באמצעות הספרייה מתאפשר למשתמשים לקבל מידע עדכני ומוסמך על בעיית העור שעליה שמעו זה עתה. כיום מתאפשר גם לקבוע תור אצל רופא עור מן האפליקציה הנמצא בסביבה הגיאוגרפית של המטופל.

האפליקציה שהחלה את דרכה כאפליקציה לחינוך לרופאים זיהתה את הפוטנציאל שטמון בחיפוש מידע רפואי ברשת, וכעת פותחת את שעריה למטופלים, ונותנת נגישות לקבלת אבחנות מסודרות ומידע מוסמך.

חוכמת ההמונים - כלי רפואי רב עוצמה

השימוש בחוכמת ההמונים לפיענוח בעיות רפואיות מהווה נושא משמעותי במערכת הבריאות מאז צצה רשת האינטרנט, וביתר שאת עם הופעת הרשתות החברתיות. ברשתות חברתיות יש הנוטים להזהיר מפני קבלת מידע מוטעה (אם כי התיעוד של מקרים קשים כתוצאה משימוש בחוכמת ההמונים אינן רבות, אם בכלל). אך מנגד, הנגישות הקלה יותר של מטופלים ורופאים למידע ולמומחים, העשירה את עצמאותם של חולים.

גם לרופאים, לא רק למטופלים, קיימת יכולת להיעזר בחבריהם באופן פשוט יותר באמצעות רשתות חברתיות למומחים. העובדה הזו הביאה עמה אופציות חדשות של אבחון רפואי ופתרון בעיות, בחלקן גם עבור רופאים הנמצאים במדינות עולם שלישי שלהם נגישות מועטה יותר לקהל מומחים.

היכולת למסד את חוכמת ההמונים בפלטפורמות סדורות כגון Crowdmed (המאפשרת פיענוח אבחנות רפואיות קשות באמצעות שימוש בהמון מומחים ושאינם מומחים) הפך יותר נפוץ בשנים האחרונות וכבר קיימות פלטפורמות לפיענוח של בעיות רפואיות באמצעות מומחים ומטופלים.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully