וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנכה: בעלי מוגבלויות עדיין סובלים מאלימות מילולית

3.12.2014 / 9:11

כמה פעמים השתמשתם בכינוי "מפגר" כשם גנאי? כמה פעמים נתקלתם בעלבונות לבעלי מוגבלויות ולא אמרתם כלום? לרגל יום הנכה, כמה נתונים מטרידים על היחס שלנו לבעלי מוגבלויות

כסא גלגלים. ShutterStock
מקבלים יחס מטריד ומעליב/ShutterStock

בשנת 2014 ילדים , בני נוער ומבוגרים עם מוגבלויות עדיין חשופים להצקות ולאלימות מילולית מצד החברה, כך חושף מחקר חדש שנערך לאחרונה באנגליה, ושופך אור על המציאות גם בישראל.

המחקר החדש מתבסס על סקר שנערך מטעם הארגון למיגור תופעת הבריונות בחסות הלשכה הלאומית לילדים באנגליה. הסקר, שבו השתתפו כ-1,000 מבוגרים ו-400 מורים, חושף כי אחד מתוך 10 מבוגרים משתמש בשפה פוגענית כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים. 4 מכל 10 מבוגרים משתמשים בשיחות מזדמנות במילים כמו "מונגולואיד", "מפגר" או "מוגבל". מחציתם מנמקים זאת כהתלוצצות.

אילוסטרציה. ShutterStock
האלימות המילולית ממשיכה גם בבית הספר/ShutterStock

עוד עלה במחקר כי 65 אחוזים מהאנשים שומעים אחרים משתמשים במילים פוגעניות במהלך שיחה, ו-37 אחוזים מהאנשים עדים לשימוש במילים פוגעניות במהלך גלישה באינטרנט. 30 אחוזים מהמבוגרים טוענים שהשתמשו במילים אלה כלפי אדם אחר במהלך שיחה, אך עם זאת רק עשירית מהם הודו כי הם משתמשים במילים האלה במכוון כדי לפגוע.

בין אם השימוש במילים פוגענויות נעשה במטרה לפגוע או לא, ההשפעות שלו עוברות גם לילדים. 70 אחוזים מהמורים שהשתתפו בסקר העידו כי שמעו את התלמידים שלהם משתמשים במילים פוגעניות בבית ספר. יותר ממחצית מהמורים (55 אחוזים) העידו כי שמעו ילדים משתמשים בשפה מפלה זו ישירות כלפי ילד עם מוגבלות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המצב בישראל לא יותר טוב

"הממצאים האלה לא מפתיעים ואנו נתקלים בהם גם בישראל", אומר ד"ר יוסי מלר, עובד סוציאלי ראשי בעמותת איל"ן (ארגון ישראלי לילדים נפגעים). ד"ר מלר הוסיף כי "ילדים עם מוגבלות נמצאים בסיכון גבוה יותר עקב המגבלה הפיזית גופנית, יכולת הגנה עצמית מוגבלת, קשיים בתקשורת וביטוי עצמי שהופכים אותם לפגיעים יותר. על מנת לצמצם פגיעות רגשיות כלפי צעירים מוגבלים יש לנסות ולשלבם בחברה הרגילה כמה שיותר מוקדם". בעמותה סוברים כי לימודים משותפים, פעילויות ספורט ופעילויות פנאי אחרות כמו קייטנות קיץ ופעילויות ספורט יחד עם קבוצות ילדים ובני נוער בריאים יכולים להתיר את המחסומים הפיזיים והחברתיים כבר מגיל צעיר.

היום מצוין ברחבי העולם יום הנכה הבינלאומי. יום הנכה הבינלאומי הוכרז על ידי האו"ם בשנת 1992, ומאז הוא מצוין בכל שנה ב-3 בדצמבר. מטרת היום היא לסייע בהגברת ההבנה, הסבלנות, האכפתיות והמודעות כלפי נכים, גיוס תמיכת אזרחי העולם למען רווחתם של אנשים עם מוגבלויות ושילובם במסגרות החיים הציבוריים, הפוליטיים, החברתיים, התרבותיים והכלכליים. יום הנכה הבינלאומי לשנת 2014 מתמקד בתפקידה של הטכנולוגיה בהפחתת סיכונים, יצירת סביבת עבודה תומכת ופיתוח בר קיימא. במסגרת היום עמותות, ארגונים ציבוריים, גופים עסקיים וממשלתיים מקיימים פעילויות הסברה והגברת מודעות.

לתרומה לעמותת איל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully