וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלנים עם ראש גדול מבקיעים יותר שערים

17.11.2014 / 8:24

הם משקיעים הרבה בעבודת הרגליים שלהם, אבל מסתבר שהם תולים את יהבם באיבר הלא נכון. מחקר אמריקאי מגלה שפרופורציות הראש הן המדד שיקבע מי יהיה מלך הגולים הבא

סיפור בדקה בריטניה והיורו. מערכת וואלה!
בנוי להצלחה . ויין רוני/מערכת וואלה!

ויין רוני הכוכב של נבחרת אנגליה, אדין דז'קו, הכוכב של בוסניה שהובסה אמש על ידי נבחרת ישראל ועוד שחקנים טובים, לא סתם מבקיעים הרבה גולים. אם להאמין למחקר חדש שבחן אלף פרצופים של כדורגלנים, הסיבה לכך היא הפרצוף שלהם. ולא, לא מדובר על יופי, אלא על רוחב וצורת הראש.

מחקר של אוניברסיטת קולורדו השווה בין רוחב לאורך הראש, מצא כי אלה שהראש שלהם יותר רחב מארוך עתידים להבקיע יותר גולים וגם לעשות יותר עבירות. כדי להוכיח את הטענה שלהם, נתנו עורכי המחקר כדוגמה את ויין רוני, כוכב מנצ'סטר יונייטד, שלא לחינם מכונה 'שרק'. הכוכב הבריטי הופיע 100 פעמים במדי נבחרת אנגליה במהלכן הבקיע 44 שערים וצבר שישה כרטיסים אדומים. חברו האיטלקי מריו בלוטאלי, גם הוא בעל פנים רחבות, הבקיע 33 גולים במדי נבחרת איטליה וצבר 55 (!) כרטיסים צהובים.

מריו באלוטלי שחקנה החדש של מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מריו בלוטלי. מבקיע הרבה וגם מקבל הרבה כרטיסים צהובים/רויטרס
שחקן נבחרת ישראל לשעבר, אלון מזרחי. Mark Thompson, GettyImages
היה מלך השערים. אלון מזרחי במדי נבחרת ישראל/GettyImages, Mark Thompson

אם לשפוט לפי המשחק אמש בין נבחרת ישראל לנבחרת בוסניה, בו הבקיעו זהבי, דמארי וורמוט, שלושה שחקנים בעלי ראשים סטנדרטים, מסקנות המחקר נראות מעט מוזרות. אף על פי כן, ד"ר קית' ווקר עורך המחקר שפורסם במגזין Adaptive Human Behaviour and Physiology סקר ומדד את פרצופם של לא פחות מאלף שחקנים מ-32 מדינות שהשתתפו בגביע העולם שנערך בדרום אפריקה בשנת 2010 וכך הגיע למסקנות.

זו אינה הפעם הראשונה שנערך מחקר שמשווה את מבנה הפנים של אתלטים, אך זה המחקר הראשון מסוגו שמשווה בין אתלטים ממדינות שונות. החוקרים צפו בתמונות של הכדורגלנים אותם מצאו באתר ESPN, כאשר התנאי לשימוש בתמונה היה שהשחקנים מיישירים מבט למצלמה ואינם מעווים את פניהם. הנוסחה שהתקבלה הייתה המרחק בין עצמות הלחיים מחולק במרחק שבין השפה העליונה לגבה. לאלו שנחשבים בעלי מבנה צר יהיה היחס 1.6 ולאלו בעלי הפנים הרחבות היחס עומד על 2 ומעלה.

גם מרוויחים יותר כסף

מחקרים קודמים הראו כי קיים קשר בין התנהגות אגרסיבית לבין פנים רחבות. בנוסף, במחקר שסקר את פניהם של נשיאי ארה"ב נמצא קשר גם להישגיות, התנהגות לא אתית, ואנטי סוציאליות. מחקר אחר מצא כי אנשים בעלי פנים רחבות מרוויחים יותר כסף מאנשים בעלי מבנה פנים צר.

והנה עוד כמה דוגמאות:

דייגו מראדונה במשחק למען השלום ברומא. AP
מראדונה במשחק ראווה לפני כחודשיים/AP
פלה זוכה בפרס הוקרה מטעם פיפ"א. AP
פלה, הכדורגלן הברזילאי האגדי זוכה בפרס של פיפ"א/AP
אורי מלמיליאן מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
האיש והאגדה. אורי מלמיליאן/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני רוזנטל במשחק במדי נבחרת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומה לגביו? שר האוצר יאיר לפיד במשחק אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully