וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה לבישה ואינטימית

16.11.2014 / 10:31

חברה שהוקמה על ידי נשים פיתחה מכשיר דמוי טמפון ואפליקציה ייחודית שאמורים לסייע בחיזוק שריר רצפת האגן. כך זה עובד

יח"צ - חד פעמי

חברת Chiaro הבריטית משיקה בימים אלה את את המכשיר אלווי (Elvie) - מוצר המאפשר מתן ביו פידבק לנשים המבצעות תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. במכשיר משתמשים כמו בטמפון, ואת התוצאות ניתן לראות באפליקציה ייעודית בטלפון הנייד.

רצפת האגן חדשנות רפואית בריאות דיגטלית. צילום: מתוך אתר החברה,
אלווי. טכנלוגיה אינטימית/צילום: מתוך אתר החברה

רצפת האגן, שנמצאת בין הרגליים, מורכבת ממגוון רקמות, שרירים, כלי דם ואף עצבים. כל אלה יוצרים איזור חיבור עליו מונחים שלפוחית השתן, הרחם והחלחולת. לשרירים ברצפת האגן מספר תפקידים חשובים, בהם שליטה על הסוגרים (שתן וצואה) ושמירה על האיברים ומיקומם בזמן פעילות. אצל נשים יש נטייה להיחלשות שרירי רצפת האגן, בעיקר אחרי הריונות ולידות. לתופעה זו תוצרים בלתי רצויים כגון בריחת שתן וצואה, בעיות בחיי המין ועוד. בעייה זו קיימת גם אצל גברים, אך בשיעור פחות, בעיקר מסיבות של אנטומיה שונה.

חיזוק שרירי רצפת האגן הוא נושא משמעותי שלו מגוון שיטות והמלצות, והוא גם נושא עם מרחב דיון גדול ברשת. אחת השיטות הנפוצות לחיזוק שרירי רצפת האגן הומצאה על ידי הגניקולוג ד"ר ארנולד קגל, והיא נקראת תרגילי קגל. תרגילים אלו יכולים להתבצע באופן עצמאי, אך ללא פידבק קשה לדעת האם הם נעשים באופן יעיל. מתן פידבק כזה לא היה זמין עד כה לשימוש ביתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרעיון של סנסורים המתחברים לגוף לא פסח גם על הייצרנים של אלווי, והחברה, שהוקמה על ידי אישה, תכננה מכשיר בתכנון ייעודי יחד עם חיישני תנועה שיכולים לתת פידבק לתרגילי הקגל וגם לעקוב אחר ההתקדמות שלהם. לדברי החברה, חלק מהנשים שעושות את התרגילים לא תמיד עושות אותם נכון, והמכשיר החדש יחד עם האפליקציה יוכל לשפר את הפעילות ולהפוך אותם לאפקטיביים.

רצפת האגן חדשנות רפואית בריאות דיגטלית. צילום: מתוך אתר החברה,
חיישנים, הם בכל מקום/צילום: מתוך אתר החברה

מכיוון שמדובר בבעיה יחסית נפוצה, נראה שהחברה בונה על כך שנשים רבות ייראו במוצר שלהם פתרון, כי לטענתם זה יאפשר את ביצוע התרגילים בכל מקום עם פידבק ברור ונוח. העיצוב בהחלט נראה מודרני ונקי, ועל פי הסרטון המכשיר ניתן לשטיפה ומגיע עם אריזה נוחה לנשיאה.

האומץ לעסוק בבעיות אינטימיות שכאלה באמצעות טכנולוגיה לבישה מרשים, ונראה שיש כאן פתרון מעניין וחדשני לבעיה אמיתית. עם זאת, היכולת לייצר חיישנים לכל אזור בגוף, הופכים את הטכנולוגיה למשהו שיכול לסייע בהמון בעיות, אך נראה גם שכמות הגאדג'טים הקיימים הופכת מיתרון לחיסרון כי יש מגבלה לכמה דברים נסכים לרכוש ולשאת על גופנו.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

  • עוד באותו נושא:
  • רצפת האגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully