וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא אוהב שאתם מאושרים

11.11.2014 / 11:21

אף אחד לא רוצה לשמוע על החופשה המדהימה שלכם, לא לראות תמונות מהממות ולא לפרגן. וזה לא רק אנחנו אומרים. מחקר מדעי חדש מוכיח את מה שכולנו כבר יודעים ממזמן

עדי הראל. אינסטגרם, אתר רשמי
עם מי מהחברים שלכם למשל תדברו על פלמינגואים ורודים? ירדן הראל ובעלה בחופשה אקזוטית/אתר רשמי, אינסטגרם

זה כבר הפך לספורט לאומי. אנחנו נוסעים לחופשה, ועסוקים בצילום ותיעוד של מקומות שווים, כדי שיהיה מה להראות אחר כך לחברים ולמשפחה. אבל כעת מחקר מגלה כי החברים והמשפחה שלכם לא מעוניינים לדעת כמה כיף היה לכם.

מחקר של אוניברסיטת הרווארד שפורסם ב-Psychological Science מראה כי לחוויות המיוחדות שלנו יש מחיר, והוא כולל נידוי אפשרי שלנו מהחבורה. "זה תלוי כמה אנשים מדברים ומשוויצים בחוויות שלהם ברשתות החברתיות. אבל כדאי לדעת שברוב המקרים אנשים מגלגלים את העיניים שלהם מול פוסטים על חופשות מדהימות", הסבירה פרופ' קייסי מוגלינר, מהמחלקה לשיווק באוניברסיטת פנסילבניה שמתמחה בחקר האושר.

המחקר גם הראה כי אנשים שחוו חוויות משותפות, לא משנה כמה יומיומיות היו, שמחו לדבר עליהן. מצד שני, אם בחבורה היה אדם שעשה פעילות לא רגילה, או שהיה בחופשה ביעד אקזוטי, מרבית האנשים העדיפו לא לשמוע אותו.

אור דניאל. אינסטגרם, צילום מסך
יעד אקזוטי? לא תודה. אור דניאל ובן זוגה/צילום מסך, אינסטגרם

לפני תחילת המחקר, ערכו גאס קוני, עורך המחקר מאוניברסיטת הרווארד ועמיתיו, סקר בין כ-80 אנשים שנתבקשו לדרג מתוך רשימת סרטים את הסרט הטוב ביותר שגרם להם לתחושה טובה ו"לא רגילה", ומולו את הסרט הגרוע ביותר שהיה חוויה לא מיוחדת. אחרי שנבחרו, חילקו החוקרים את 68 המשתתפים ל-17 קבוצות של 4 נחקרים. בכל קבוצה, צפו שלושה בסרט הגרוע, ואילו רק אחד צפה בסרט הטוב. לאחר הצפייה נפגשה כל קבוצה לדון במה שראתה. כפי שצפו החוקרים, אלו שראו את הסרט הטוב ביותר, לא נהנו בשלב השיחה וחשו שמצבם החברתי הורע. "אלו שראו את הסרט הטוב ביותר היו מופתעים מתוצאות שלב הפוסט- סרט", הסביר אחר מעורכי המחקר, "הם ציפו להיות הכוכבים של המפגש החברתי והם לא הבינו למה כולם מדברים על הסרט הגרוע ולא רוצים לשמוע על הסרט הטוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תסתירו את אלבומי התמונות

עורכי המחקר סיכמו כי תחושה של עונג יכולה להגיע מחוויה אינדיבידואלית ומיוחדת, ומחוויות סוציאליות שיתופיות. ולמרות שנסיעה בלמבורגיני יכולה לגרום עונג לאדם, חוויה של פעילות יומיומית, כמו ללכת לפארק, אותה כולם חוו, תסב בשיחה יותר עונג ליותר אנשים. בפעם הבאה שאתם יושבים במסעדת מישלן ומשוויצים במנה המפונפנת שלכם באינסטגרם, דעו שמרבית החברים שלכם היו שמחים אם אחת העצמות הייתה נתקעת לכם בגרון.

יהודה לוי, אורי פפר. אינסטגרם, צילום מסך
אם במקרה יהודה הוא האחד, מותר להשוויץ/צילום מסך, אינסטגרם

האם זה אומר שאם יזמינו אתכם לאי חלומי לחופשה, או שיהודה לוי יחליט שאת האחת, צריך להסתיר את זה מהסביבה? על פי עורכי המחקר לא בהכרח. "יש סיטואציות שיהפכו אתכם לכוכבים בקרב החברים שלכם, כמו פגישה עם סלבריטאים שנחשבת לחוויה "מרצת קהל". אם לעומת זאת ערכתם אורחת ערב, ואתם מתכננים לפתוח את אלבום התמונות שצילמתם בחופשה האחרונה בפריז, עדיף שתחשבו לפני כן פעמיים".

לכל הכתבות במדור גוף ונפש בוואלה! בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully