וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק הגדול: המיילד הראשון בישראל

6.11.2014 / 9:17

אחרי שעבד במחלקת טיפול נמרץ וחווה אובדן של מטופלים, איציק דוד החליט שמפה והלאה הוא רוצה להיות שותף בהבאת חיים חדשים לעולם. אילו טיפים יש לו להורים טריים ומה עדיף, אפידורל או לידה טבעית?

יח"צ - חד פעמי

במסדרונות חדרי הלידה בבית החולים בלינסון כולם מכירים את איציק "הקוסם" דוד – המיילד הראשון בישראל. עוד הרבה לפני התכנית בייבי בום, איציק הפך להיות מותג – הוא גבר שמיילד נשים, הוא מצחיק, הוא חם ואם מה שהיולדות מספרות נכון, הוא כנראה גם קוסם. נשים שילדו עם איציק מספרות שהלידות איתו פשוט קלות ומהירות יותר.

בייבי בום. בני אדם,
צוות המיילדים של התכנית בייבי בום. איציק תמיד הגבר היחיד/בני אדם

חיים שלמים בחדר הלידה

"אני אשאר כל החיים שלי בחדר לידה, יוציאו אותי באלונקה מכאן"

איציק מומחה במיילדות כבר 27 שנים, והוא ביצע אלפי לידות. "בחרתי לעשות קריירה בחיים", הוא מצהיר, ומבטיח שאין לו שום כוונה לעזוב את התחום. "אני אשאר כל החיים שלי בחדר לידה, יוציאו אותי באלונקה מכאן", הוא אומר בחיוך, "גם כשמציעים לי תפקידי ניהול או קידום - אני לא מוותר על חדר לידה". לשאלה מה כל כך קוסם לו בעיסוק הזה, הוא עונה: "זה חיים חדשים, זה עולם אחר, זה קסם. אני מרגיש שהתחלתי לעבוד בזה אתמול, גם היום יש מקרים שאני ממש דומע".

איציק לא התחיל כמיילד. בסיום לימודיו הוא התחיל התמחות בטיפול נמרץ, אך החוויה הקשה של אובדן מטופלים היתה בלתי נסבלת בעבורו. "עברתי התמחות בטיפול נמרץ, וחוויתי את כל מצבי החירום שהיו, וזה הוביל אותי להיות מאוד מעורב רגשית עם המטופלים והמטופלות. טיפול נמרץ זה מחלקה של בין חיים למוות, והיו מקרים שהתחלתי לטפל במישהו, ולמחרת הייתי מגיע והוא כבר לא היה איתנו", סיפר איציק, "זה קרע אותי. הייתי בן 25 בערך ורק התחלתי, זה היה לי קשה רגשית". לאחר התמחות של שנה וחודשיים בחדר לידה בבית החולים סורוקה, איציק הבין שזה המקום שלו, וכדבריו "בחר לעשות קריירה בחיים".

לגברים לפעמים יותר קל עם מיילד

איך זוגות מגיבים כשהם מקבלים מיילד? "רוב הזוגות מכירים אותי כבר לפני הלידה - בסיורי הכנה ללידה, בקורסי הכנה ללידה, חלקם מכירים אותי במיון ילדות. אז יש להם זמן להתרגל לרעיון", אומר איציק. לדבריו, אף שתחום ההיריון והלידה מורכב בעיקר מנשים, דווקא לו כגבר קל יותר לתקשר עם הבעלים. "התקשורת שלי עם בעלים מעולה", הוא אומר, "יותר קל להם שגבר מדריך אותם מאשר אישה, הם יכולים לשאול שאלות יותר אינטימיות על התמודדות של גברים בחדר לידה. הם יותר פתוחים איתי". הוא מוסיף כי הוא נותן לבעלים הדרכה מקיפה לפני הלידה. "בלידה עצמה אני מדריך אותם איך לתמוך ביולדת, איפה עושים מסג', איך לתפוס את הרגל בשעת הלחיצות".

לדברי איציק, על אף שיש זוגות שמופתעים לראות מיילד נכנס לחדר הלידה, במרבית המקרים הזוגות מקבלים זאת בשמחה. "יש כאלה, אחוז מועט מאוד, שלא רוצה", אומר איציק, "השבוע הייתה לי יולדת שלא רוצה מיילד, אמרתי לה 'מאמל'ה אין לי בעיה בכלל. אני לא נפגע', והעברתי אותה חדר". אבל הוא מבהיר כי במרבית המקרים זה לא קורה. היום מלבד איציק יש עוד שני מיילדים בישראל.

עוד באותו נושא

פרופ' יריב יוגב: "בכל לידה יש רגע קסום"

לכתבה המלאה

אפידורל, ראש זורם ומצב רוח טוב

אחרי כל כך הרבה שנים בחדר הלידה, לאיציק - אבא לשתי בנות ותאומים - יש כמה עצות עבור נשים לפני לידה. "להגיע עם מצב רוח טוב ועם מכונות נפשית ורגשית", ממליץ איציק, ומבהיר כי חשוב להגיע גם עם ראש פתוח, שכן לידה לפעמים לא עובדת לפי התכניות שבני הזוג עושים בבית. לשאלה הנצחית אפידורל או טבעי, איציק עונה כי אם הוא היה יולד, הוא היה עושה זאת עם אפידורל, אבל כמובן שזה תלוי בשלב הלידה.

בייבי בום. בני אדם,
בייבי בום/בני אדם
בייבי בום. בני אדם,
בייבי בום/בני אדם

איציק דוד הוא חלק מהצוות הרפואי שמשתתף בעונה החדשה של התכנית "בייבי בום" שמשודרת ביום ראשון בשעה 21:00 בערוץ 10. קטע הוידאו בראש הכתבה הוא מהפרק שישודר ביום ראשון הקרוב, שבו מכירים את איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully