וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שבגללה גברים רוצים לעבור עיקור

1.11.2014 / 10:59

העלויות המאמירות של גידול ילדים לא מורגשות רק בישראל, אלא גם בארה"ב. מחקרים מעידים על אחוזים הולכים וגדלים של גברים שלא מסתמכים על גלולות ההיריון ומעדיפים לעבור עיקור

אילוסטרציה. ShutterStock
האם בקרוב נראה פחות ופחות אבות?/ShutterStock

אחרי שמחקר ישראלי מצא כי נשים קרייריסטיות מביאות יותר ילדים מבעבר, מחקר אחר שמתבסס על נתונים מהשנים האחרונות מדווח על תופעה מדאיגה אצל המין השני - יותר ויותר גברים בארה"ב מעדיפים לעבור ניתוח עיקור.

חוקרים מאוניברסיטת וייל קורנל מדיקל קולג' ניתחו נתונים של למעלה מ-9,000 גברים שענו לשאלונים במסגרת סקרים שנערכו בין השנים 2006 ל-2010. הנתונים הראו כי לפני המיתון שחוותה ארה"ב, כ-150 אלף גברים עברו ניתוח להסרת צינור הזרע בשנה. לאחר המיתון המספר עלה ל-180 אלף גברים בשנה. עוד מצא המחקר כי מספר הגברים שהודו כי הם רוצים ילדים נוספים לא השתנה, זאת אף שלאחר המיתון רובם הודו כי היו רוצים פחות ילדים ממה שרצו מקודם.

המיתון בארה"ב החל בדצמבר 2007 וארך כ-19 חודשים. הוא גרם לכשמונה מיליון אנשים לאבד את עבודתם ולאלפים לאבד את בתיהם, ונתן את אותותיו גם על הילודה במדינה.

עלייה משמעותית במספרים

"בעבר הייתי מבצע ניתוח אחד או שניים בשבוע של קשירת צינור הזרע, היום המספר עלה לשלושה ואני מרגיש שקיימת עליה משמעותית", אמר ד"ר מארק גולדשטיין, מעורכי המחקר. "אף אחד לא הודה באופן ישיר שהוא רוצה לעבור את ההליך בגלל המצב הכלכלי, אבל רובם הודו שזה הגורם המשני", הוא הוסיף.

אף שהמחקר מראה קשר בין אחוזי הגברים שעוברים עיקור לבין המצב הכלכלי, הוא אינו מראה קשר של סיבה ותוצאה. יחד עם זאת החוקרים מאמינים כי התעניינות בניתוח עיקור אצל גברים מבוססת על גורמים כלכליים בהינתן העלויות הכלכליות של גידול ילדים.

אילוסטרציה. ShutterStock
המצב הכלכלי לא משפיע רק על הכיס/ShutterStock

ניתוח עיקור לגברים (ואסקוטומיה) כולל חיתוך של צינור הזרע שמוביל את הזרע מהאשכים לשפכה. התהליך ברוב המקרים אינו סופי, וניתן להתחרט אחריו, זאת אף שסיכויי ההצלחה יורדים. המגמה שמתוארת במחקר מסמנת כוונה אמיתית ולא גחמה רגעית, שהרי למקרים כאלה קיימות גלולות למניעת היריון.

חצי מיליון תינוקות פחות

במיתון של 2008 הייתה ירידה של 2.4 אחוזים במספר הלידות בארה"ב - זה אומר חצי מיליון תינוקות פחות

אם ובלי קשר לנתונים של המחקר, מחקר של אוניברסיטת פרינסטון שהתפרסם השבוע במגזין Proceedings of the National Academy of Sciences הראה כי בעת תקופת המיתון של 2008 הייתה ירידה של 2.4 אחוזים במספר הלידות, נתון שהמשמעות שלו היא כי לידתם של כחצי מיליון תינוקות נמנעה בתקופה הזו. המחקר התבסס על נתונים מ-1975 ועד לשנת 2010 וכלל למעלה מ-140 מיליון תצפיות. גם התוצאות של המחקר הזה קשרו בין המיתון הכלכלי לילודה נמוכה, ונמצא כי בתקופות של מיתון, מספר הנשים שהחליטו לא ללדת עלה.

לצד העלויות המאמירות של גידול משפחה בעולם והטכנולוגיה שמאפשרת לנשים להקפיא את הביציות שלהן וללדת בגילאים מאוחרים יותר, הנתונים מצביעים על ירידה של עשרות אחוזים בליבידו הגברי. בהצטרף כל אלה למגמה בה גברים בוחרים לעבור ניתוח עיקור, אין זה מן הנמנע כי אוכלוסיית העולם עומדת לעבור שינויים מרחיקי לכת בעשורים הבאים.

למה גברים חיים פחות מנשים?
גברים ונשים מגיבים אחרת ללחץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully