וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים שלא חוסנו נגד שפעת בסיכון ללדת מוקדם

מחקר שבדק את כל הנתונים ממגפת השפעת הגדולה של 2009 הראה כי נשים הרות חשופות יותר לסיבוכי השפעת, וכך גם העוברים שהן נושאות ברחמיהן. למזלנו, יש פתרון פשוט

אישה בהיריון. ShutterStock
חיסון נגד שפעת מגן גם על העובר/ShutterStock

רבות כבר דובר על חשיבות החיסון נגד שפעת עבור כלל הציבור, אבל מחקר חדש מגלה כי החיסון הזה חשוב במיוחד עבור נשים בהיריון. המחקר, שבוצע על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), סוקר כמה נתונים מדאיגים שפורסמו אחרי מגפת השפעת הגדולה של שנת 2009.

עוד בנושא:
מי צריך להתחסן נגד שפעת?
כך תעזרו לילד שלכם לא לפחד ממחטים
למה אנחנו עדיין מתים משפעת?

באפריל 2009, התפרצה בקליפורניה מגיפת שפעת מסוג חדש - זן בשם H1N1 הידוע גם בשם שפעת חזירים. המגיפה הזו הפכה בתוך זמן קצר לבהלה עולמית שגבתה את חייהם של רבים. עד יוני 2011, ארגון הבריאות העולמית העלה את רמת המגיפה העולמית לרמה הגבוהה ביותר (6). בחמש השנים שחלפו מאז, מומחי שפעת למדו הרבה על איך הווירוס משפיע על נשים בהיריון ועל התינוקות שטרם נולדו להן.

נשים הרות סובלות יותר מסיבוכי שפעת

על פי המחקר, נשים בהיריון שפיתחו שפעת לאחר חשיפה לוירוס H1N1 נטו לחלות באופן קשה יותר, ולמחלתן היו השפעות גרועות יותר על התינוקות. במהלך עונת השפעת האחרונה, שוב היה הנגיף H1N1 שכיח כבר עם תחילת התקופה, והוא גם נקשר למקרים של מחלה קשה יותר, לחלק ניכר מהאשפוזים בשל סיבוכי שפעת וגם לחלק משמעותי ממקרי המוות שדווחו בעיקר בקרב מבוגרים צעירים, אנשים בגיל העמידה ובקרב נשים בהיריון. לפי נתונים מארה"ב, כ-5% ממקרי המוות משנת 2009 משפעת H1N1 היו של נשים בהיריון, בעודן מהוות רק כ-1% מהאוכלוסייה הכללית.

השפעת משפיעה גם על העובר

המידע החדש והמדאיג שפורסם מתייחס גם להשפעות של שפעת בהיריון על העובר והסיבוכים אליהם נקשרה המחלה. לפי הנתונים, בקרב נשים חולות שפעת היו שיעורי הסיבוכים בהיריון גבוהים יותר, והן נטו יותר ללידה מוקדמת וללידת יילוד קטן ביחס לגיל ההיריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה עושים? מתחסנים

במחקר, שפורסם בגיליון אוקטובר של כתב העת The new England journal of medicine, מדגישים החוקרים את ההמלצות הנוכחיות לחיסון ולטיפול מקדים לנשים בהיריון שנמצאות בסיכון לשפעת. החוקרים מקווים שיישום ההמלצות יוביל לירידה בשיעור התחלואה, במספר האשפוזים, ובמספר מקרי התמותה בעונות השפעת בעתיד.

חיסון נגד שפעת מפחית את הסיכון לשפעת לא רק לאישה בהיריון, אלא גם עבור התינוק במהלך חצי השנה הראשונה לחייו. בספטמבר 2014, האיגוד האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה פרסם חוות דעת של ועדה מקצועית שהמליצה על חיסון לכל הנשים ההרות. לפי המלצות הוועדה, חיסון בכל שנה, בתחילת העונה וללא קשר לשלב של היריון, הוא קו ההגנה הטוב ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שפעת
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully