וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה מהמזרח עם עלוקה באורך 7 ס"מ באף

13.10.2014 / 10:31

מטיילת אנגליה שחזרה מטיול תרמילאים בדרום מזרח אסיה חשבה שיש לה קריש דם באף. רק כשהעלוקה הציצה מתוך האף, היא הבינה שמדובר בחיה נושמת וזזה, ופנתה לבית החולים

מטיילת מצאה עלוקה באף. טלגרף, צילום מסך
דניאלה ליברני והעלוקה שהוצאה מאפה/צילום מסך, טלגרף

אחרי חודש של דימום מהאף, מטיילת אנגליה מצאה באפה עלוקה באורך של כ-7 סנטימטרים. דניאלה ליברני, בת ה-24 שטיילה בדרום מזרח אסיה, טעתה לחשוב שהדימום המתמשך מאפה קשור לתאונת אופנוע שהייתה מעורבת בה. כשחזרה לביתה בעיר אדינבורו, היא איתרה בנחיר הימני משהו שבתחילה נראה לה כמו קריש דם. כשהבינה זמן קצר לאחר מכן כי לא מדובר בעצם זר, אלא בבעל חיים, היא פנתה לבית החולים.

"שבועים לפני שחזרתי הביתה התחלתי לדמם מהאף, אבל חשבתי שהתפוצץ לי כלי דם באף", אמרה ליברני לסאנדיי מייל, "כשהגעתי הביתה התחלתי לראות משהו זז ובולט מאחד הנחיריים שלי. בהתחלה לא הבנתי מה זה, רק כשהייתי במקלחת היא הציצה החוצה והגיעה עד לשפה התחתונה שלי. כשהלכתי להסתכל במראה הבנתי שמה שיש לי באף זו חיה".

מטיילת מצאה עלוקה באף. טלגרף, צילום מסך
7 סנטימטר/צילום מסך, טלגרף

כשהגיעה הצעירה לבית החולים, נעזרו הרופאים בפנס כדי לאתר את העלוקה, ושתי אחיות נאלצו להחזיק את ליברני צמוד למיטה, לפני שהחלו בתהליך הכואב להוצאת הפולשת מאפה. "זה היה סבל", אמרה ליברני, "לקח חצי שעה עד שהצליחו להוציא את העלוקה מהאף. כל פעם שהרופאים תפסו אותה עם פינצטה ומשכו, הרגשתי אותה נדבקת לחלק הפנימי של האף שלי". בסופו של דבר הוציאו הרופאים מאפה עלוקה באורך של כשבעה סנטימטרים וחצי ובעובי של אגודל.

הייתה יכולה להגיע עד למוח
הרופאים משערים כי העלוקה הגיעה לאפה של המטיילת, כשזו שחתה באחד מנהרות דרום מזרח אסיה. כשנשאלו מה היה קורה אם ליברני לא הייתה מגיעה לטיפול בזמן, ענו כי "רוב הסיכויים הם שהעלוקה הייתה מגיעה בסופו של דבר למוח שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • עלוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully