וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה להורים דואגים: רופא במרחק נגיעה

מערכת וואלה! בשיתוף orange

28.9.2014 / 14:10

הילד חולה באמצע הלילה ואתם לא יודעים מה לעשות? העור של התינוק אדום ואתם רוצים שרופא יראה אותו מיד? שירות חדש של orange מאפשר להתייעץ עם רופא בשיחת וידאו מכל מקום ובכל זמן

תינוק בוכה. ShutterStock
הילד לא מפסיק לבכות? פנו לרופא המקוון שלכם/ShutterStock

תארו לעצמכם את המצב הבא: אתם מתעוררים באמצע בלילה והילד בוכה. אתם ניגשים אליו, כמו תמיד, מניחים עליו יד אוהבת ומגלים שהוא בוער מחום. בלבד דואג אתם מתחילים לבדוק אותו ומגלים נקודות אדומות על העור מעל לכף הרגל, לא ברור אם זאת פריחה, עקיצה או משהו אחר. בשלב הזה את כבר ממש דואגים, ואם זה הילד הראשון שלכם אתם דואגים אפילו יותר. אין עם מי לדבר באמצע הלילה, ואתם לא יודעים מה לעשות עד שיגיע הבוקר ותוכלו לקבוע תור לרופא שלכם. תחושת חוסר האונים במקרה כזה משתקת.

כל הורה נתקל במצב הזה, ויודע שלפעמים אתם פשוט חייבים לדבר עם רופא, גם בשעות שבהן המרפאות סגורות. אז מה עושים?

לפגוש רופא באמצע הלילה, בלי לצאת מהבית

למזלנו הרב, אנחנו הורים ב-2014, ולכן יכול להיות מענה לדאגות שלנו גם באמצע הלילה. בעשרות בתי חולים ברחבי העולם כבר משתמשים בטלרפואה. לא קשה לנחש מה צירוף המילים אומר, שילוב של טלפונים חכמים ורפואה. במקום לדאוג עד אור הבוקר, אפשר להתקשר לרופא זמין באפליקציה חכמה ובאמצעות שיחת וידיאו באיכות HD - מראים לרופא בדיוק אילו נקודות מופיעות על גופו של הילד, ומקבלים אבחנה על המקום בלי לצאת בכלל מהבית. יותר מזה - אם יש צורך, הרופא יכול להוציא מרשם לתרופה שתחכה בבית המרקחת או שתישלח דרך המייל, ואנחנו נאסוף אותה באופן מיידי באחד מבתי המרקחת התורניים.

טלרפואה עדיין מתפתחת ומשתכללת ברחבי העולם, והיא מאפשרת עוד ועוד אופציות מעניינות כמו אישור מחלה, שיכול להישלח ישר אלינו למייל בלי שנעמוד בתור או בכלל נצא מהמיטה. היופי בשירות הזה הוא הזמינות שלו: הרופאים זמינים 24 שעות ביממה לכל בעיה, אפילו אם זה משהו קטן כמו שיעול שפשוט אין לנו זמן ללכת לבדוק. השירות גם חסכוני יותר: מחקר חדש מראה שחברת eHealth, המספקת שירותי טלרפואה בארה"ב, עשויה להפחית הוצאות בריאות.

"מחקרים קליניים שנערכו בשנים האחרונות קובעים חד-משמעית ששימוש בטלרפואה משפר את הטיפול, חוסך זמן, מקטין משמעותית את מספר האשפוזים החוזרים, משפר את שגרת החיים ומוסיף לביטחון העצמי של המנוי וקרוביו", מסכים גם פרופסור אריה רוט, מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי ויו"ר החוג לטיפול נמרץ באיגוד הקרדיולוגי בישראל.

טכנולוגיה חכמה בשירות הבריאות

חלק מהאופציות אותן ציינו, כמו שיחת וידיאו באיכות HD, משתמשות ברשת הדור הרביעי. רק במהירויות הגבוהות של דור 4 יתאפשרו שיחות וידיאו באיכות גבוהה מספיק על מנת שהרופא בצד השני יוכל לאבחן את הבעיה, ולהגיד במה מדובר ומהו הטיפול היעיל ביותר במקרים כאלו.

פרופסור אהוד קוקייה, ראש תכנית תואר שני במנהל מערכת בריאות במכללה האקדמית לישראל, ולשעבר מנכ"ל מכבי ומנכ"ל הדסה, מברך על ההתקדמות בתחום. "הטלפונים החכמים מספקים גם נתונים וגם תמונה, וכך המטופל יכול לקבל את הטיפול בזמן ובמקום שמתאים לו", הוא אומר לוואלה!, "אם אדם מתלונן למשל על כאבים חזקים בבטן, יכול להיות שיש לו אפנדציט. במקרה כזה הרופא באפליקציה יוכל להגיד לו קום עכשיו, לך לבית חולים, ולספק לו במקום הפניה למיון". ובאמת, אם כבר יש לנו אינטרנט מהיר בדור 4 וטלפונים עם מסכים גדולים וחדים – למה לא לרתום אותם לטובת הבריאות שלנו? "העתיד הזה כבר כאן", אומר פרופ' קוקייה, "המערכת הרפואית צריכה להתאים את עצמה למצב החדש. אף שתמיד יהיה מקום למפגש רופא חולה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עכשיו גם בישראל

הנושא של רופא במרחק לחיצה מהסמארטפון עדיין בחיתוליו בעולם, אך בארץ Orange - שכבר עובדת זמן מה עם תשתית של דור 4 והייתה הראשונה להשיק אותה בפריסה הרחבה ביותר– נכנסת לתחום הטלרפואה עם שירות בשם My Doctor. השירות, מאפשר אבחון מרחוק של מחלה, טיפול רפואי ראשוני, שיתוף מידע והתייעצות עם רופאים מומחים, הפניה למיון, אישור מחלה וקבלת מרשם לתרופות בסופרפארם. חשוב לציין כי הרופאים זמינים לשיחות מהארץ או מחו"ל 24 שעות ביממה בכל יום בשבוע.

"היכולת לקבל אבחון רפואי באמצעים הכי מתקדמים מתאפשר בזכות טכנולוגיית הדור הרביעי המתקדמת שהשקנו", מסביר יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, "השירות החדש פורץ דרך גם בחינה עולמית. השירות נרתם באופן מובהק לטובת הצרכן ומוגש ללקוחות במחיר אטרקטיבי במיוחד, גם ביחס לשירותים דומים בעולם".

ההצטרפות לשירות נעשית באמצעות אפליקציה ייעודית מהנייד. השירות זמין לכולם, במחיר של כ-60 אג' ליום למשפחה (1-5 נפשות).

לסרטון הדגמה של השירות החדש לחצו כאן

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת orange

  • עוד באותו נושא:
  • אורנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully