וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משחקת ברופא וחולה

18.9.2014 / 13:36

אתמול השיקה אפל את מערכת ההפעלה החדשה iOS 8 באייפון 6 ואיתה גם אפליקצייה בריאותית עם חזון מרחיק לכת של הצלת חיים. אז מה היא באמת יודעת לעשות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית Health החדשה ב-ios 8 של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת אפל השיקה השבוע את האייפון 6, ואמש השיקה גם את מערכת ההפעלה iOS 8 החדשה שזמינה להורדה במרבית מכשירי האייפון (4s ומעלה) ובתוכה את אפליקציית Health - שתנסה לרכז את כל הפיצ'רים הבריאותים שנוצרו במכשירים הניידים המתקדמים. אם הכל ילך לפי המתוכנן, אל האפליקציה יצטרף בעתיד גם שעון, שאמור לנטר את הבריאות והכושר שלנו.

עוד בנושא:
האפליקציות הכי טובות להורים טריים
קילומטר וחצי ביום יכול להציל חיים
התחליף המהפכני למוניטור לתינוקות

זו לא פעם הראשונה שאפל או חברות אחרות (כמו סמסונג) משקיעות בנושאי בריאות. אם בעבר אפל שיתפה פעולה עם חברת מוצרי הספורט ואביזרי הכושר Nike, ויצרה את חיישן הג'ירוסקופ - חיישן מיוחד שנכנס לתוך הנעל שלנו וסופר צעדים, קלוריות ומרחק, כעת מכשיר המדידה והניטור עובר אל היד.

השעון מזמין עבורכם את האמבולנס
תארו לעצמכם מקרה כזה: אתם יושבים להנאתכם, ופתאום חווים, לא עלינו, התקף לב. אין אף אחד בבית וידוע שעם כל שנייה שמתבזבזת, הסיכון לפגיעה או אפילו מוות הוא קריטי. השעון החכם של אפל שעל ידינו ישר מזהה שמשהו לא תקין, הוא מעביר את המידע לאייפון, האייפון בודק מי הרופא תורן שזמין ומזעיק אותו ביחד עם אמבולנס, הכל מבלי שנקום מהכסא ומבלי התערבות של אף אדם אחר. זה החזון הגדול של אפל עם אפליקציית Health החדשה.

אפל משיקה את אפל ווטש, ספטמבר 2014. AP
אפל משיקה את השעון החדש בתחילת החודש/AP

אז אפל עוד לא שם, אבל היא ממש לא רחוקה מזה. לפי הדיווחים של ה-Startribune אפל עבדה צמוד במשך שנתיים עם Mayo Clinic, קליניקה ללא מטרות רווח ממדינת מניסוטה על מנת לאפשר לאפליקציית Health החדשה לעבוד בצורה מלאה עם הרופאים והפציינטים. אבל עוד חזון למועד. אז בינתיים קצת על האפליקציה שמחולקת ל-4 קטגוריות:

Dashboard
האזור שמהווה את המסך הראשי של האפליקציה שמראה נתונים מהאפליקציה עצמה ואפליקציות צד שלישי. כך למשל, עם רצנו עם Health ביום ג', ועם אפליקציה אחרת ביום ד' נוכל ביום ה' לראות כמה קלוריות שרפנו בשתי הריצות ביחד ב-Dashboard.

My Health
האזור באפליקציה שבו ניתן לעקוב אחרי מספר פרמטרים כמו האוכל שאנחנו אוכלים, ההתעמלות שנעשה, תוצאות מעבדה, תרופות שאנחנו לוקחים, ניטור שינה ועוד. ניתן באזור זה גם להזין פרטים על המשתמש כמו: מין, תאריך לידה וסוג דם. תוצאות מעבדה כמו בדיקות דם וגלוקוז ניתן יהיה לראות עם מרפאות שאפל עובדת איתם כמו The Mayo Clinic. בעזרת אביזרים מיוחדים ניתן יהיה להזין פרמטרים נוספים לתוך האפליקציה עצמה, כמו לחץ דם שאותו מודדים באביזר מותאם ובשעון של אפל יוטמן גם מד דופק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון 6 החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

Medical ID
הקטגוריה החשובה שמראה את האלרגיות שיש לנו, תרופות שאנחנו לוקחים ורגישות אליהם, האם אנחנו תורמי איברים, סוג דם, איש קשר חירום למקרה שקורה משהו, משקל, גובה וצבע עיניים. אילו פרטים חשובים ביותר. נניח שאדם מתעלף ולא יכול לדבר, והרופאים ירצו לתת לו תרופות, כל מה שהפ יצטרכו לעשות כדי לדעת את למה אנחנו רגישים, זה להיכנס לאפליקציה Health ולראות את הנתונים האלו. עם המרפאות שאפל עובדת איתם יש אפשרות להזין רגישויות ותרופות מרחוק. כמו כן רופאים יוכלו לגשת לנתונים האלו בזמן אמת ולהתקשר במקרה שנראה משהו חריג.

Sources
אין פה כמעט מידע, אך היא בין החשובות ביותר ונותנת את הפוש הגדול שאפל רוצה לאפליקציה שלה. באזור זה ניתן לראות את כל האפליקציות שאפל לוקחת מהם מידע. בעצם אפל מנסה ליצור "ענן בריאות" בין כל אפליקציות הבריאות שקיימות, מפני שקיים היום בלאגן גדול בנושא הזה. אם רצנו, נניח עם צמיד של fitbit באפליקציה אחת, לא נוכל להשוות את הנתונים האלו למשל לרכיבה על אופניים מאפליקציה אחרת. החל מ-iOS 8 הדבר כן יתאפשר, לאפליקציות שתומכות בפיצ'ר הזה כמובן. המפתחים יצטרכו להשתמש באופציה שנקראת Healthkit להטמיע אותה באפליקציית הבריאות שלהם, ותוך כדי עמידה בתנאים של אפל, המידע מהאפליקציה יוכל להגיע ל-Health החדשה.

בנוסף, אפל מייצרת כבר שנתיים גם חומרה חדשה לאפליקציית Health. שנה שעברה בהצגת האייפון 5s אפל הציגה את המעבד החדש, ה-A7. אפל הבינה שחיישני התנועה, כמו הגירוסקופ והמגנומטר, גוזלים הרבה מהבטרייה כי הם יושבים על המעבד עצמו ומפעילים אותו בכל פעם, לכן היא יצרה רכיב נוסף שיהיה אחראי רק על התזוזות של המכשיר, ה- M7. ה-M7 יודע לנטר את הצעדים שלנו ולהגיד לנו כמה קלוריות שרפנו ואפילו כמה פעמים התעוררנו בלילה.

כעת באייפון 6 ובאייפון 6 plus יש גם ברומטר (עם שבב M8) והאייפון ידע לספור כמה מדרגות עלינו וירדנו, ולצרף את זה לנתונים של Health. הכל יתאפשר ללא אביזרים חיצוניים וללא אפליקציות חיצוניות. על השעון שצפוי לצאת בתחילת 2015 אפל לא אמרה יותר מידי, אך מה שהיא כן חשפה היה חיישן ייחודי, שנמצע מאחורי גוף השעון, המודד דופק והתממשקות כלשהי עם אפליקציית Health ועם Nike.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully