וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תשכנעו את הילד להרכיב משקפיים?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

1.9.2014 / 13:04

למרות שכיום גם ילדים רואים במשקפיים פריט אופנתי, בכל זאת לא כולם שמחים להרכיב אותם. ריכזנו עבורכם את כל הטיפים בעזרתם תצליחו לשכנע את ילדכם בקלות להרכיב משקפיים, גם בכיתה

ילדה בת 8. ShutterStock
לא כולם אוהבים להרכיב משקפיים/ShutterStock

"משקפופר", ו"אבו ארבע" הם כינויים שנהגו לכנות בעבר ילדים שהרכיבו משקפיים, אבל הזמנים השתנו ומשקפיים הפכו לפריט אופנתי, עד כדי כך שחלק מהילדים רוצים לפעמים להרכיב אותם, גם כאשר הם לא ממש זקוקים להם. אבל מה עושים כאשר הם מתנגדים לבדיקות ראייה, או נמנעים מלהרכיב את המשקפיים למרות שהם נחוצים להם? צביקה פייג, אופטומטריסט בסניף בני ברק ב"אופטיקנה", מעניק להורים טיפים שיסייעו להם לצלוח את האתגר.

איך תזהו שלילד יש בעיות ראייה?

איך לעבור את הבדיקה בשלום?

להתחבר ולהתחבב על הילד - לילדים שפוחדים מרופאים, האופטומטריסט יכול להסיר את החלוק הלבן, כדי שייראה פחות "מאיים", להציג עצמו בשמו הפרטי ולהשתמש בשם הילד. עוד הוא יכול להסביר לו על עבודתו, על תפקיד העין ומהי הסיבה שהוא זקוק למשקפיים, וכל זאת ברמה בסיסית ושפה פשוטה. אם הילד צעיר אפשר להדגים לו בציור. כדאי עד כמה שניתן, שעיצוב הסביבה יהיה מזמין לילדים.

הורים, אל תשדרו לחץ – אם אתם רוצים שהילד לא יעשה מזה עניין וייקח את נושא המשקפיים בקלות, זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. הורים שנכנסים לסטרס, ותופסים את המשקפיים כדבר שלילי, יצרו התנגדות להרכבתן בקרב ילדיהם.

שיחת הכנה – הסבירו לילד על השיפור באיכות חייו ברגע שיתחיל להרכיב משקפיים, עד כמה יתאימו לו, ואיך לאחר הרכבתן הוא יוכל לראות היטב בכיתה. חשוב לגרום לו להיות שותף מלא לתהליך

הדגימו להם – ילדים חוששים מדברים חדשים. כדאי שההורים עצמם ינסו מולם להרכיב משקפיים, ואחר כך יתנו לילדים לנסות, כדי שיוכלו להבחין בשיפור הראייה שלהם. הכול צריך להיעשות באווירה רגועה ונעימה.

מצטייני בדיקות – ב"אופטיקנה", על מנת לעודד את הילדים, נוהגים לתת להם תעודת הצטיינות בבדיקת ראייה. לעיתים אפילו מחלקים בלונים עם מדבקת הצטיינות. כל זאת כדי לתת תחושה טובה לילד ולעודד אותו.

איך לבחור משקפיים?

החופש לבחור - תנו לילד לבחור מה שהוא רוצה, במיוחד כשזה נוגע לצבע המסגרת. כמובן תוך כדי ליווי וסיוע של הצוות בחנות האופטיקה. הזכירו לו שזה משמש גם כפריט אופנה.

תביאו חברים – כדאי להזמין את החברים שלו לבחור יחד איתו את המשקפיים, ולחבר אותם לזה.

העדיפו צורה עגולה – זוהי הצורה האידיאלית לילדים. משום שכאשר הם משתמשים במשקפיים צרים או מלבניים, המבט מדלג מעל המשקפיים ולא מקבל את האפקט האופטי. כשהצורה היא עגולה, היא מכסה את כל גלגל העין.

פרופורציות – המשקפיים צריכים להיות צבעוניים וילדותיים, פרופורציונאליים לפנים, לא גדולים או קטנים. והדבר הכי חשוב הוא שהילד יאהב אותם ויתחבר אליהם.

משקפיים העשויים מחומרים מותאמים – ההמלצה החד משמעית היא לא להרכיב לילדים משקפיים עם עדשות מזכוכית, ולרוב כבר לא ניתן למצוא משקפיים כאלו לילדים. החומרים שמהם כיום עשויות העדשות הם חומרים פלסטיים. העדשות בטיחותיות, אינן מתנפצות וקשה לשבור אותן.

התאמה לפנים – בגלל שגשר האף של הילדים שטוח, המשקפייםיכולים להחליק בקלות, לכן חשוב שיישבו להם בצורה נוחה על האף. ניתן למצוא משקפיים שמאובזרים בקפיצים, האוחזים את האוזניים בצורה טובה וכך הם לא נוזלים מהאף, או לחזק עם גומיות. חשוב שהמשקפיים לא ילחצו לילד או יהיו הדוקים מדי, כי אז זה יפריע לו והוא ימנע מלהרכיבם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איך נשכנע את הילדים להרכיב משקפיים?

אלבום משקפיים – חשפו אותם לתמונות בהן אחרים מרכיבים משקפיים, זו יכולה להיות המשפחה, ידוענים או דמויות שהוא מעריך ויכולות להשפיע עליו, כמו שחקני כדורגל. הקריאו להם או הקרינו לם את הסרט של הארי פוטר.

מסיבת משקפיים. אופטיקנה,
מסיבת משקפיים תעשה את העבודה/אופטיקנה

מסיבת משקפיים – מומלץ בגילאים קטנים עד כיתה א' או ב'. מטרת המסיבה היא למעשה, להפוך את המכשול, המגבלה או השונות למשהו ייחודי ומעניין. כדאי לשתף את הגננת או המורה, שלרוב יתגייסו למשימה. את המסיבה אפשר לחגוג לרגל קבלת המשקפיים, עם עוגה בצורת משקפיים לדוגמא, והפתעות לילדים בנושא משקפיים.

ספרות בנושא משקפיים – ב"אופטיקנה" יצא ספר בשם "המשקפיים של אופיר", במהדורה פנימית. הספר הינו מאוירמיועד לילדים המרכיבים משקפיים, ומסביר על החוויה שלהם. ניתן למצוא ספרים נוספים בנושא זה, ולקרוא לילדים טרם קניית המשקפיים.

בית למשקפיים - כדי לחבר את הילד למשקפיים, כדאי להפוך את הנרתיק ל"בית של המשקפיים", ואת המטלית לשמיכה. באופן כזה גם תוכלו להסביר לו שחשוב לשמור עליהם, כי משקפיים הם פריט יקר, אבל כמובן בגבולות הטעם הטוב, אין צורך להלחיץ אותו בעניין. אם מדובר בילד שובב, כדאי להנחות את המורה, שתזכיר לו לשים אותם בצד, ובכלל לברר איתה אם הוא אכן מרכיב אותם במהלך השיעור או בגן. במקרה הצורך, יש ביטוח למשקפיים ב"אופטיקנה", דרכו תוכלו לרכוש את הזוג הבא בהנחה של 50 אחוז.

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully