וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד עבר השתלת אוזניים מהצלעות שלו

12.8.2014 / 16:09

ילד אנגלי בן 9 שנולד חירש וללא אוזניים עבר ניתוח חדשני וכעת הוא "יכול שמוע את הרוח מנשבת ואת הציפורים מצייצות"

ילד שנולד בלי אוזניים. פייסבוק, צילום מסך
קיירן ומשפחתו אחרי הניתוח/צילום מסך, פייסבוק

ילד שנולד בלי אוזניים עבר ניתוח חדשני שבו הושתלו לו אוזניים שיוצרו מצלעותיו. קיירן סורקין בן ה-9 נולד חירש, ובנוסף סבל ממצב רפואי נדיר שגרם לכך שהאוזניים שלו לא התפתחו במלואן. מדובר במצב רפואי נדיר שמתרחש באחת מכל מאה אלף לידות.

בשבוע שעבר הוא עבר ניתוח חדשני בבית החולים גרייט אורמונד בלונדון. הניתוח היה בעיקרו קוסמטי, אבל עוד לפניו הוא עבר כמה תהליכים רפואיים וכן התאמת מכשיר שמיעה, וכעת הוא סוף סוף יכול לשמוע. בלי מכשיר שמיעה הוא עדיין חירש ב-90% אחוז, אבל בשימוש במכשיר הוא יכול "לשמוע את הרוח מנשבת ואת הציפורים מצייצות", לדברי אביו דיוויד סורקין.

"תמיד רציתי אוזניים גדולות"
קיירן אמר לפני הניתוח כי "תמיד רציתי אוזניים גדולות, ועכשיו סוף סוף יהיו לי". לאחר הניתוח אמר האב כי הוא ומשפחתו "ברקיע השביעי", וכי הם לא יכלו להיות מרוצים יותר מהתוצאה. "התגובה של קיירן היתה פשוט 'וואו', הוא מאוד שמח", אמר דיוויד.

לגבי ההחלטה לעבור את הניתוח החדשני סיפר האב כי "הייתה לנו לאורך כל הדרך את הדילמה המוסרית אם זה נכון לשנות את התכונות שקיירן נולד עמן. אבל הוא דיבר על ניתוח אוזניים מאז שהיה בן שש, כשראה תכנית טלוויזיה על זה".

הניתוח נמשך שש שעות שבמהלכן הרופאים הוציאו סחוס מהצלעות בשני צדי החזה של קיירן, ולאחר מכן גילפו אותו למסגרות לאוזניו של קיירן. כדי לעצב את האוזניים באופן הנכון ביותר, הרופאים השתמשו בקווי מתאר של האוזניים של אמו של קיירן. בשלב הבא של הניתוח הם השתילו את האוזניים תחת כיסים של עור על ראשו של קיירן, ולאחר מכן מתחו ועיצבו בוואקום את העור לקווי המתאר של האוזן החדשה.

צפו בסיפורו המרגש של קיירן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully