וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילויים מומלצים לסוף החופש

7.8.2014 / 10:34

חצי חופש נשרף על מלחמה, כך תוציאו את המיטב מהמעט שנשאר – המלצות לבילויים עם ילדים ועם כל המשפחה וכמה רעיונות לחיסכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצב ה"ביג במבו" במוזיאון ישראל. חוויית טיפוס ייחודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

זולה בים

זה כנראה הפתרון הכי זול לבילוי משפחתי של כמה ימים שבכל זאת מרגיש כמו חופש אמיתי. אחרי שהים היה בחודש האחרון הדבר הכי רחוק ממרחב מוגן, אפשר לחזור ליהנות ממנו בשקט. כל מה שצריך זה צילייה, אוהל, בגד ים, כובע, מגבות, קרם הגנה ומים. רצועת החוף בישראל קרובה למקומות שבהם אפשר לקנות אוכל ולהתאבזר בדברים הכרחיים – לכן גם אם לא תתארגנו על צידנית וקרח – תמיד אפשר לקפוץ פעם ביום ולהביא משהו לנשנש.

מקומות מומלצים לזולה: חוף הבונים, שדות ים ובית ינאי. טיפ נוסף: הרבה משפחות מקימות זולה על הים למשך כמה שבועות ולא נמצאים בה כל הזמן – אם יש לכם חברים כאלה תוכלו "לשמור" להם על הצילייה בזמן שהם עושים כמה ימים בבית. לעיתים אפשר להגיע לחוף "ולהשתלט" על זולה פנויה עד שיבואו בעליה. הכול כמובן בנימוס ובטעם טוב...

קבוצת רכישה לחופשה בישראל

בין היתר פגעה המלחמה גם בענף התיירות, ולא רק בדרום. משרד התיירות מנסה לעודד את האזרחים לנפוש בישראל ("דווקא עכשיו חופשה בישראל") ומציעה שורה של הטבות במקומות לינה, אטרקציות ומסעדות – אבל בפועל המחירים ברוב המקומות לא זולים והתיירנים מנסים להרוויח מאוגוסט את מה שאפשר. כתגובה למגמה זו קמות בכל מיני קבוצות פייסבוק מקומיות וקהילתיות יוזמות לקבוצות רכישה של חופש/נופש במטרה להוזיל עלויות. אם אתם בעניין תתחילו להתעניין בקהילה המקומית שלכם או נסו להרים יוזמה כזו בעצמכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיניאטרות כמו שעוד לא ראיתם. "מיני ארט" במוזיאון יפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת מיניארט ביפו

התערוכה המוצלחת משנה שעברה מגיעה לסיבוב נוסף במוזיאון יפו (נפתחת מחר 8.8) עם דגמים מיניאטורים חדשים ויצירות מסקרנות. התערוכה מציגה את אמנויות המיניאטורה והמזעור באופן עכשווי, בשיתוף פעולה עם יוצרים וחובבים מהתחום, כאלה המתאפיינים ביכולת הדיוק בפרטים זעירים. תוכלו לראות בה מודלים מיניאטוריים המציגים סצנות מחיי היומיום, מודלים בהשראת מקומות בעולם, קלאסיקות וסיפורי ילדים ועוד. כמו כן, השנה יצרו האמנים המשתתפים, בעבודת יד, עשרות דגמים של בתים מיניאטוריים. חלק מהתערוכה מוקדש לחשיפת מודלים מיניאטוריים, פרי יצירתם של ילדים בגילאי 6 עד 12, במטרה להעניק השראה לילדים המבקרים בתערוכה. במקום גם מתקיימות סדנאות מיניאטורה לילדים ולמבוגרים, הצגות תיאטרון ומפגשים עם יוצרים.

תערוכת מיני ארט

תפעילו ת'מוח – מכון ויצמן

תערוכת מוח אינטראקטיבית המאפשרת להיכנס לנבכי המוח בדגם ענק בגודל 24 מטרים, להבין אשליות אופטיות, לגעת בעל-חושי וללמוד איך עובדים חושים ואיך המוח מעביר מסרים. התערוכה המסקרנת מוצגת בגן המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן ברחובות. התערוכה כוללת מוצגים אינטראקטיביים. אם הילדים שלכם מתעניינים בגוף האדם ובאיך פועלת המכונה המופלאה זו עשויה להיות בדיוק התערוכה בשבילם הכוללת גם הדרכות, מופעים רב-חושיים, מפגשים עם חוקרים וסדנאות יצירה.

גן המדע במכון ויצמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתערוכת המוח ניתן גם להיכנס לדגם מתנפח של מוח בגודל 24 מטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביג במבו - מוזיאון ישראל

מיצב "ביג במבו" במוזיאון ישראל הוא משהו שאסור לוותר עליו בביקור בבירה. הוא נבנה על ידי האמנים מייק ודאג סטארן ומורכב מ-10,000 מוטות במבוק. גובהו 17 מטרים ושזורים בו 80,000 מטר של מיתרי טיפוס צבעוניים. בהקמתו שארכה שבעה שבועות השתתפו 25 מטפסי הרים שעבדו ללא שרטוטים אדריכליים. המבקרים יכולים להיכנס אל יער המוטות, לטפס במבוכיו, להעפיל מעלה ולהשקיף ממרומי גן האמנות על נופי ירושלים. מתאים לילדים מגיל 6.

אם אתם כבר נוסעים לחופש בירושלים כדאי לבדוק את ההעות וההטבות במסגרת "קחו יומיים בירושלים".

מוזיאון ישראל

פארק קרסו למדע בבאר שבע

אחרי שהמלחמה הותירה את באר שבע מחוץ לתחום חוזר מוזיאון המדע הגדול בישראל להציע פעילות חווייתית לכל המשפחה. ניתן לבקר ב"תערוכת האנרגיה" החדשה שנפתחה לרגל החופש הגדול וטרם זכתה לביקורים המגיעים לה, וכן בתערוכות חווייתיות בנושאי מדע וטכנולוגיה (התא, אנרגיה גרעינית, תקשורת) הכוללות משחקים אינטראקטיביים. בחופש מתקיימות במקום גם פעילויות מעשירות כמו הקרנת סרטים לילדים באודיטוריום, סדנאות בניה, יצירות, קסמי מדע ועוד.
בחודש אוגוסט יש 10% הנחה על כל כרטיסי הכניסה.

פארק קרסו למדע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי חודש קשה - כדאי להגיע ולבקר. פארק קרסו למדע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גני הנדיב - זיכרון יעקב

באופן מסורתי מתקיימות בחודש אוגוסט בגני הנדיב היפים והמטופחים אירועים ופעילויות לכל המשפחה והגנים פתוחים עד מאוחר. השנה בימי רביעי (13.8, 20.8 18:00-20:00) מתוכננת פעילות הכוללת מופע וסדנאות תיפוף של להקת "שיגעון הקצב", סדנאות קרקס ירוקות ובועות סבון ענקיות. הסרטים שיוצגו: "הלורקס", "כוורת בסרט".
עלות כניסה – 10 ¤ לאדם, סדנאות ללא תשלום נוסף.

גני הנדיב

קיץ במוזיאוני חיפה

במוזיאוני חיפה (מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, מוזיאון העיר חיפה, מוזיאון מאנה-כץ, מוזיאון הרמן שטרוק) מתקיימות מגוון פעילויות מיוחדות לקיץ. במוזיאון היפני חוגגים בסוף השבוע הקרוב (7-8.8) פסטיבל קיץ יפני הכולל סיורים מודרכים, מופעי אייקידו, סדנאות מלאכת יד יפנית, סדנאות קליגרפיה, יצירה ברוח יפן (קיריגמי, אוריגמי, קומיהימו),, שיעורי יפנית לילדים והצגות. בהמשך החודש מציעים במוזיאון סדנאות מנגה, בובה יפנית ואטרקציות נוספות ששווה לבדוק באתר המוזיאון. ב-28.8 נפרדים מהחופש הגדול בפעילות עפיפונים יפניים.

במוזיאון הימי הלאומי מתקיימות סדנאות קיץ על תרבות הים הויקינגית, הילדים מוזמנים ליצור וללמוד על קנקני החומר ששימשו את סוחרי הים בעבר ובסדנה אחרת לבנות מבצר צלבני מחומרים ממוחזרים ולהצטרף לסיור מודרך בעקבות פיראטים המלווה בסדנת צילום. במוזיאון שטרוק מתקיימת סדנת הדפסים ומרקמים וגם סדנה ליצירת תווית נייר אישית מאוירת ומודפסת לסימון מחברות וספרים. במרכז האמנויות של המוזיאון לאמנות מתקיימות סדנאות ציור, רישום, קולאז' ואסמבלאז' כמו גם פיסול בחומר ועמדת יצירה לפעוטות (3-5). בנוסף אפשר להצטרף לסדנת עטיפת מחברות, חרוזי לבד ויציקות שוקולד (במסגרת התערוכה "חם-קר-נוזל-מוצק").

זה זמן טוב לציין שניתן לרכוש למוזיאונים מנוי משפחתי לשנה במחיר משתלם של 350 ¤ שתקף גם למוזיאונים נוספים ברחבי הארץ כמו : מוזיאון ישראל, בית התפוצות, מוזיאוני אשדוד, מדעטק חיפה, המוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר ועוד.

מוזיאוני חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיפולי נייר, מגזרות נייר וחגיגת קיץ יפנית במוזיאון טיקוטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארכיאולוג צעיר באפולוניה

צוות גן לאומי אפולוניה של רשות הטבע והגנים מזמין ילדים להשתתף בחפירה ארכיאולוגית (11-15.8, 18-22.8) ולהיפגש עם צוות חופרים ממדינות שונות. מעבר ללימוד החווייתי של ההיסטוריה הילדים יוכלו למיין חרסים וללמוד מארכיאולוגים מקצועיים את מלאכת החפירה. סדר היום כולל מפגש עם מדריך מקצועי בבוקר, חפירות בפיקוח מקצועי עד שעה 11:00 ועד 12:00 מיון ושטיפת ממצאים.

גן לאומי אפולוניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפירות, מפגש עם חופרים ומיון חרסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוצות היוצר בירושלים

המלחמה נגמרה בדיוק בזמן בשביל לקיים את אחד מאירועי השיא של ירושלים המתקיים בעיר כבר 39 שנה - יריד חוצות היוצר. האירוע ייפתח ב11.8 (ויינעל ב-23.8) ויופיעו בו יופיעו :
שלום חנוך, ריטה, אביב גפן, עברי לידר, שרית חדד, מוש בן ארי, עמיר בניון, אביתר בנאי, הדג נחש ודודו אהרון לצד אמנים בינלאומיים.
לצד דוכני האמנים יפעל מתחם ילדים ענק הכולל מופעי קרקס, סדנאות יצירה והפעלה, יריד אוכל בינלאומי ובו מגוון מאכלים איכותיים ממטבחי העולם.

יריד חוצות היוצר

יריד חוצות היוצר ירושלים. קובי שרביט,
ביריד חוצות היוצר יפעל מתחם מיוחד לילדים/קובי שרביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully