וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים שפותח בר יין כדי לעודד חולים

5.8.2014 / 8:37

"למה אנחנו מונעים מאנשים בסוף חייהם את קסמיה של הקרקע?", כך נכתב בהודעת בית החולים הצרפתי שהחליט לפתוח בר יין כדי להאיר את ימיהם האחרונים של חולים סופניים

אילוסטרציה. ShutterStock
"שום דבר לא מצדיק איסור שתיית יין", הודיע בית החולים/ShutterStock

בית חולים צרפתי החליט לפתוח בר יין בתחומו כדי שחולים סופניים יוכלו ליהנות מכוס יין עם משפחותיהם בימיהם האחרונים. בר היין יפעל בפיקוח רפואי.

בית החולים האוניברסיטאי בעיר קלרמונט פראנד בצרפת הוא הראשון לפתוח בר יין בתוך מתחם בית החולים. בהודעה שפרסם בית החולים נכתב: "למה אנחנו מונעים מאנשים בסוף חייהם את קסמיה של הקרקע? שום דבר לא מצדיק איסור כזה". מנהל בית החולים, ד"ר וירג'ין גוסטאלה, הוסיף כי לחולים סופניים יש את הזכות "ליהנות".

על פי התכנית, צוות בר היין יקבל הדרכה ייחודית לפני הפתיחה של הבר בספטמבר הקרוב במתחם ההוספיס של בית החולים. "טעימות יין בפיקוח רפואי יעזרו להאיר את חיי היומיום הקשים של החולים", נמסר.

יין זה בריא?

מעבר לעובדה כי יין עשוי לשפר את מצב הרוח, יש בו כמות גבוהה של נוגדי חימצון ותרכובות שטובות לבריאות הלב ובריאות הדם. המון מחקרים מהשנים האחרונות גילו כי שתייה של כוס יין ביום יכולה לתרום משמעותית לבריאות.

"צריכת יין אדום בכמות סבירה ידועה כבעלת אפקט חיובי על תחלואה לבבית", מסביר ד"ר עידן גורן, "האלכוהול והרמות הגבוהות של נוגדי חימצון שמצויים ביין הם ככל הנראה הגורם המגן על כלי הדם של הלב ושל המוח". ד"ר גורן מוסיף כי במחקרים על מחלות נוירודגנרטיביות כמו פרקינסון ואלצהיימר שבוצעו בבעלי חיים נמצא כי לנוגדי החימצון שמצויים ביין אדום יש אפקט מגן.

ערוץ היין של וואלה! אוכל

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully