וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבירים את הזמן במרחב המוגן

8.7.2014 / 13:39

המצב הביטחוני משבש למשפחות רבות את השגרה וכובל אותם למרחב המוגן. איך בכל זאת אפשר להעסיק את הילדים במרחב הקטן והסגור, בבית וכשמתארחים אצל חברים ומשפחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום חופש גדול כיף וקייטנות - אזעקות, מקלטים ומרחבים מוגנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסלמה של הימים האחרונים ומבצע "צוק איתן" משבשים להרבה משפחות וילדים את חיי היום יום ואת החופש. באזור הדרום בוטלו כל הקייטנות והמסגרות לילדים ומשפחות רבות תוהות מה לעשות, איך להעביר את הימים הבאים ואיך להעסיק את הילדים תחת המגבלות, הפחדים והמציאות המכרסמת בחופש הגדול. הנה כמה רעיונות:

פעילות בבית ובמרחב המוגן

משחקי קלפים וקופסה
השהות במרחב המוגן יכולה להיות ארוכה, אבל גם היא כל פעם לפרק זמן של 10 דקות, היא עלולה להיות מורטת עצבים ומתסכלת. ילדים רבים נשארים בימים אלה בבית ולמרות שיש תירוץ טוב להידבק למסכים – השעמום גובר והולך. אפשר לנצל את הזמן ולהכיר לילדים משחקי קלפים חדשים שיש להם גם אפקט ממכר.

לשם כך כל מה שצריך זו חפיסת קלפים רגילה. כדאי שתהיה אחת כזו במרחב המוגן באופן קבוע והיא תוכל לספק עניין ולסייע לזמן לעבור מהר יותר. גם בבית משחקי קלפים יכולים להעסיק את הילדים זמן רב. אפשר להוציא את כל משחקי הקלפים שיש לכם ולהיזכר בהם מחדש, לשחק בכאלה שכבר שכחתם ולהתמכר מחדש. היתרון הגדול של הקלפים הוא שהם נוחים לניוד, לא תופסים הרבה מקום ולכן קל לקחת אותם אתכם לכל מקום, גם כשאורזים לפרק זמן לא ידוע.

גם משחקי קופסה יכולים לענות על הצורך, וכדאי להשאיר כמה מהם בתוך המרחב המוגן. גם משחקים קלאסיים כמו ארץ-עיר (שבגרסתו המסורתית דורש רק דפים וכלי כתיבה) ומונופול יכולים לשמש כמשחקי "עוגן" שממשיכים לשחק בהם במרחב המוגן מהמקום האחרון שבו הופסק המשחק בסיבוב הקודם.

משחקי חברה
כשיושבים כולם ביחד במרחב המוגן עד יעבור זעם אפשר לנסות להסיח את הדעת במשחקי חברה שגם הילדים וגם המבוגרים יכולים לקחת בהם חלק.

משחקים לדוגמה:
"טלפון שבור": יושבים במעגל. מי שמתחיל לוחש פעם אחת באוזנו של זה שיושב מימינו מילה או ביטוי. מי שלחשו לו צריך לחזור על מה ששמע באוזנו של זה שיושב מימינו עד המשתתף האחרון, שחושף את מה ששמע.

"שם וחיה": כל אחד אומר את שמו+בעל חיים/מילה שמתחילה באותה אות, וכולם צריכים לחזור על המילים/בעלי חיים שאמרו המשתתפים הקודמים לפי הסדר ולהוסיף עוד פרט בכל סיבוב.

"הלכתי לים וראיתי..." - כל משתתף אומר את המשפט ומציין מה הוא ראה. שאר המשתתפים צריכים לחזור על המשפט ולציין את כל הדברים שראו המשתתפים לפניהם, ולהוסיף מה הם ראו. מי שלא זוכר יוצא מהמשחק.

"מה היה אם" - מציגים שאלות וכל המשתתפים צריכים לענות עליהן: "מה היה אם הייתי צריך לקחת איתך לאי בודד רק סוג מזון אחד, במה היית בוחר?", "מה היה אם היית מלך או מלכה, מה היית עושה?" וכו'.

להתארח אצל המשפחה או אצל חברים

אם נשארתם באזור שבו נשמעות אזעקות – חשוב כמובן להישאר בקרבת המרחב המוגן, אבל נסו לא לצמצם את הילדים לבית שלכם בלבד. אם יש להם חברים שגם להם מרחב מוגן זמין ואתם סומכים עליהם - אפשר לשקול לשלוח אליהם את הילדים או להזמין אליכם. כך תמשיכו לספק לילדים חברה ועניין ועדיין לשמור עליהם מוגנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הנחיות פיקוד העורף, יולי 2014. פיקוד העורף, צילום מסך
אין קייטנות ואין לימודים עד להודעה חדשה/צילום מסך, פיקוד העורף

יש לכם חברים טובים שכבר מזמן רציתם להתארח זה אצל זה? המצב הקיים הוא זמן טוב להרים טלפון ולברר אם אפשר להתארח אצלם. לעיתים חופשה אצל חברים טובים היא הרבה יותר קלילה ונעימה מאשר לנסוע אל המשפחה שם יכולים לצוץ גם מתחים וקשיים האופייניים למפגשים משפחתיים, בוודאי במצבי חירום.

התכנונים אמנם השתבשו, אבל כמעט כל משפחה מתכננת מתישהו בחופש לנסוע למשפחה המורחבת ואל סבא וסבתא. מצב החירום מביא ממילא הרבה משפחות לנסוע עם הילדים לקרובי משפחה הגרים במקומות החשופים פחות לירי. אפשר לעשות מאמץ כדי שהביקור יהיה נעים, מהנה וכיפי ולא ברוח של מילוט, חירום ותחושת חרדה.

תושבים במקומות רבים פותחים את בתיהם למשפחות מהדרום. הדברים מפורסמים ברחבי הרשת – בקבוצות פייסבוק מקומיות, בלוגים ופורומים למיניהם. עבור ילדים זו יכולה להיות הרפתקה בלתי נשכחת להתארח אצל אנשים שהם לא מכירים. גם אם זה רחוק מלהיות אידיאלי נסו לזרום עם הלך הרוח הזה ולהפיק ממנו את המירב.

אתרי אינטרנט

בעקבות המצב בדרום נפתח אתר "גלים" מבית "סנונית" לכולם ללא צורך בקוד כניסה. הפעילויות באתר משלבות כיף, חוויה ולמידה. ניתן לכוון את הילדים ל "סיפורים מהלב" - סיפורים שעוזרים להתמודד בשעת חירום בתוספת מבחר יצירות ספרות ופעילויות יצירה שעוזרים בגיבוש משאבי התמודדות.

ב"ספרים מדברים" - תמצאו יצירות המוצגות בספרים דיגיטליים הכוללים קריינות, הנפשה ופעילויות יצירה.

בנוסף, ניתן להיכנס לאתרים כמו "הסוד של מיה" (משחקים לימודיים ועוד) ו"בריינפופ" (סרטוני מידע מצוירים על תופעות ונושאים שונים) וליהנות מהתכנים החינמיים שבהם שאינם דורשים מנוי.

מרחב מוגן גם מתאונות

בעקבות המצב הביטחוני פרסם ארגון בטרם" קוים מנחים לגבי יצירת סביבה מוגנת מתאונות עבור ילדים בעת השהייה במרחב המוגן.

הכללים שפרסם הארגון:

- פנו מבעוד מועד מכשולים מהדרך אל המרחב המוגן.

- סייעו לילדים הצעירים להגיע למרחב המוגן.

- הרחיקו את הילדים מפתחי הדלתות או החלונות, למניעת מכות או הילכדות אצבעות.

- פנו מהמרחב המוגן חפצים העלולים לסכן את הילדים, חומרי ניקוי, כימיקלים, תרופות וכדומה.

- וודאו כי בתוך החדר אין חפצים העלולים ליפול ולסכן את הילדים וקבעו רהיטים כבדים לקיר.

- הרחיקו מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל שלוש חפצים קטנים או צעצועים בעלי חלקים מתפרקים, למניעת חנק.

- הרחיקו מילדים גישה למכשירים מסוכנים העלולים לגרום לחבלה או כוויה, כגון מאוורר, וקומקום חשמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully