וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופות שאתם חייבים לקחת איתכם לחו"ל

ד"ר צחי ברששת

11.7.2014 / 8:33

בין אם אתם נוסעים עם הילדים או משאירים אותם בבית, בין אם אתם בוחרים יעד קרוב או רחוק - אתם חייבים למצוא מקום במזוודה לתיק תרופות. כך תארזו תיק שימושי ובריא

מזוודה. ShutterStock
בדרך לחופשה עוצרים בבית המרקחת/ShutterStock

מדי שנה בקיץ תוקפת את הישראלים קדחת הנסיעות: חום יולי-אוגוסט וחופשת הלימודים מדרבנים רבים מאיתנו למהר ולארוז מזוודות בדרך לחופשה מרעננת בחו"ל. והשנה יש לנו סיבה נוספת לרצות לברוח קצת למציאות אחרת.

בין אם החלטתם לנסוע עם הילדים או להשאיר אותם אצל סבתא, בין אם אתם בוחרים יעד קרוב או רחוק, לכל נסיעה חשוב להכין תיק תרופות מסודר שייתן מענה מהיר וראשוני לבעיות רפואיות שעלולות לצוץ ולשבש את תכנית הטיול. לא מומלץ לדחות את הכנת תיק התרופות לדקה האחרונה ולזרוק לתוך התיק את כל התרופות שנמצאות בהישג יד, באופן הזה אתם עלולים למצוא עצמכם עם משקל עודף ועם תרופות לא שימושיות.

תמהיל תיק התרופות תלוי כמובן בסוג החופשה, בעונת השנה במדינת היעד ובמצבכם הבריאותי בשגרה. אבל יש כמה כללים שכולם צריכים להכיר:

חיסונים: אם אתם טסים ליבשות אסיה, אפריקה או דרום אמריקה חשוב לברר כחודש וחצי לפני מועד הטיסה לגבי הצורך בחיסונים. המידע והשירות זמינים במרפאות ייעודיות למטיילים.

תרופות כרוניות: אם אתם מטופלים בקביעות בתרופות למחלות כרוניות שונות, עליכם לדאוג לארוז מלאי מספק של אותן תרופות. בנוסף, מומלץ להצטייד במכתב מרופא המשפחה שלכם המפרט את רשימת התרופות ואת הרגישויות שלכם. אם אתם זקוקים למזרקים הכלילו גם אותם ברשימה. לחולים המזריקים אינסולין מספר פעמים ביום מומלץ לשקול, ביעוץ עם רופא סוכרת, שימוש באינסולין חד יומי המשפיע במשך כל שעות היממה.

תוקף התרופות: ודאו כי כל התרופות שאתם מכניסים לתיק עדיין בתוקף, אל תיקחו תרופות שפג תוקפן.

אנטיביוטיקה: לא מומלץ להשתמש באנטיביוטיקה ללא ייעוץ רפואי, אפשר לקבל מרשם והוראות שימוש מוקדמות מרופא המשפחה לאנטיביוטיקה רחבת טווח כמו אוגמנטין לטיפול בדלקות בדרכי השתן, באוזניים, בסינוסים ובקנה הנשימה. במדינות עולם שלישי לא כדאי לרכוש אנטיביוטיקה ותרופות מקומיות בגלל חשש לזיופים.

תיק תרופות: את תיק התרופות חשוב להכניס לתיק שילווה אתכם בטיסות, על מנת שיהיה נגיש למקרה שתזדקקו לו עוד לפני ההגעה ליעד.

מה חשוב להכניס לתיק התרופות שלכם?

1. ציוד רפואי: מד חום, חומר חיטוי בנוזל או במשחה, פלסטרים, פדים סטריליים לחבישה ולעצירת דימומים, תחבושת אלסטית לקיבוע נקע.

2. משככי כאבים והורדת חום: כדורים ללא מרשם מבוססי איבופרופן (כמו נורופן) או פרצטמול (כמו אקמול). כדאי גם לבקש מרופא המשפחה מרשם למשכך כאבים חזק יותר למקרה שיתקפו אתכם כאבי שיניים, כאבי מחזור וכדומה.

3. טבליות לשיכוך כאבי גרון - כמו סטרפסילס או קלגרון.

4. משככי כאבי שרירים – משחה של בנגי, וולטרן או נורופן לשיכוך כאבי שרירים בגפיים ובגב כתוצאה ממאמץ יתר.

5. משחות לטיפול בשפשפת: דקטרין, פיטריון.

6. תכשירים לטיפול בצרבת: תכשירים סותרי חומצה הזמינים בשקיות אישיות לשתייה.

7. תכשירים להקלה על שלשולים, הקאות וכאבי בטן: לטיפול בשלשול מימי, ללא חום, ללא דם וללא ריר בצואה ניתן להשתמש בלופריד, סטופי איט, אימודיום. למניעת בחילות והקאות מומלץ להשתמש בפראמין.

8. תכשירים לטיפול בעקיצות יתושים ובאלרגיה: לבעלי עור רגיש או הסובלים מאלרגיה מומלץ מאד להצטייד באנטי-היסטמין להרגעת התגובה האלרגית.

9. תרופות להקלה על הג'ט-לג ולטיפול בנדודי שינה: תרופות מהדור החדש המסייעות להרדמות מהירה ושמירה על רצף השינה, כמו אמביאן CR.

10. משחות לטיפול בכוויות שטחיות: מומלץ להצטייד במשחות כמו בפנטן או ויטה-מארפן, גם ג'ל אלוורה יכול להקל מאד על תחושת הצריבה.

11. טיפות עיניים להקלה על גירוי ואדמומיות.

12. טיפול לדלקת עיניים, כמו משחת סינטומיצין.

13. טיפות אוזניים.

14. טיפול לפטרייה בנרתיק: טבליות וגינליות ומשחה להקלה על גרד ואי נוחות.

הרשימה ארוכה אך כמובן אינה מחייבת, יש להתאים אותה לצרכים שלכם. אם אינכם יוצאים לטיול בשטח אפשר לוותר על משחה לכוויות, אם אין לכם בעיה כרונית עם כאבי אוזניים אפשר לוותר על הטיפות. בכל מקרה בדרך לחופשה מהנה ובריאה להצטייד גם בשפתון ליובש בשפתיים, תכשירים דוחי יתושים למניעת עקיצות ומסנני קרינת שמש.

ד"ר צחי ברששת הוא רופא משפחה

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully