וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על המזרן: ביקור באור היוגה

ויקי כהן, מיכל ליבנה

2.7.2014 / 8:59

אם גם אתם כבר לא צריכים את המורה כדי לדעת מהי התנוחה הבאה בתור, סטודיו אור היוגה הוא המקום בשבילכם. ויקי ומיכל בביקור יוגה קיצי ומיוזע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לעבודה. יוגה באור היוגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל החיבה המיוחדת שלנו לאשטנגה יוגה, אך טבעי שהתחנה הבאה שלנו תהיה סטודיו אור היוגה. באור היוגה יש שיעורים בכל מיני סגנונות, אך אין ספק שאשטנגה מקבלת בסטודיו הזה טיפול מיוחד. מה שמייחד את אשטנגה משיטות אחרות הוא שני אלמנטים מרגיעים מאוד – סדר ושגרה. אשטנגה מבוססת על סדרה קבועה של תנוחות. מרגע שקולטים אותה (זה קורה בדרך כלל אחרי כמה שיעורים), אפשר לשחרר את הראש ממחשבות שעניינן רצף התנוחות ולהתרכז בנשימה, כך שהתרגול הופך מדיטטיבי למדי. כמו ברכיבה על אופניים, הגוף כבר יודע לאן ללכת. מלבד זאת, כיוון שהסדרה קבועה, מיקוד המתרגלים יכול לעבור לדגשים המיוחדים שיש למורה להציע ולתובנות שעולות מהמפגש של התודעה עם הגוף.

בפרק הקודם: ביקור בצ'אנדרה יוגה

כל אחד והקצב שלו

פרט לשני שיעורי אשטנגה מודרכים המתקיימים באור היוגה כמעט מדי יום, בכל בוקר מתקיים שם גם שיעור בסגנון "מייסור", שמקורו בעיר מייסור שבהודו. להבדיל מהשיעורים המודרכים הרגילים, בשיעורי מייסור אין הנחיות קבוצתיות. התלמידים מתרגלים באופן עצמאי את הסדרה (שלמדו, כאמור, בשיעורים הרגילים) והמדריך מסתובב ביניהם ונותן להם הנחיות אישיות, ממליץ להם על תנוחות שבהן כדאי להם להתמקד ועל תנוחות שעליהן יוכלו לוותר. תרגול בשיטת מייסור מתאים לתלמידי יוגה שרוצים לתרגל בקצב שלהם, בתוך מסגרת. נכון, מרגע שלמדנו את הסדרה כולנו יכולים לתרגל אותה לבד בבית, אבל כמה מאתנו באמת עושים את זה?

שיעורי מייסור מתקיימים באור היוגה בכל יום, בשעות 6:30?11:00. כל מתרגל יכול להגיע מתי שנוח לו ולתרגל כמה זמן שמתחשק לו (רצוי להגיע לכל המאוחר בשעה 10:00, כדי שיהיה זמן לתרגל). בין התלמידים מסתובבים שני מורים: המורה המופלא והאגדי ג'יימי מרקס (שמלמד גם שיעורי אשטנגה רגילים בסטודיו), ורועי וייס שחבר אליו בשנים האחרונות להדרכת שיעורי מייסור ומלמד בעצמו גם שיעורי אשטנגה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עונת הרחצה

מלבד ג'יימי ורועי מלמדים באור היוגה עוד 18 מורים, בהם המורה הענייני והקשוב יורם עידן, שאירח אותנו בשיעורו. ההתאמות שיורם ביצע בתנוחות היו רכות והצביעו על רגישות רבה. למרות הסדר הקבוע של התנוחות יורם לא חשש לדלג על תנוחה או שתיים, ואף הסביר את ההיגיון שעומד מאחורי כל תנוחה והאופן שבו כולן מתכנסות יחד בהיגיון מופתי. כשהגענו לתנוחות לא פופולריות במיוחד (לא נפרט, אבל נציין רק שגם העקב וגם פי הטבעת מעורבים באחת מהן) הוא היה אמפטי לרתיעה מהן, הסביר את הרציונל שמאחוריהן, ובחן רב נתן למתרגלים וריאציות נוחות יותר. מלבד השיעור של יורם התארחנו גם בשיעור האטה יוגה שלימדה נועה שי, שהיה שיעור רגוע למתחילים (וגם קצר ברבע שעה משיעורי האשטנגה, שאורכם בדרך כלל שעה וחצי) – קצת תנוחות עמידה, קצת תנוחות ישיבה, קצת עבודה על הבטן, קצת שיווי משקל, קצת נשימות, והכל בליווי מוזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלל הכניסה לסטודיו. גם האווירה נעימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האווירה באור היוגה, הממוקם באזור מרכזי ושקט, נעימה, יש בו שני חדרים גדולים ומאווררים, אף שגם פה, כמו בכל קומת מרתף, קשה להימנע לחלוטין מריח זיעת המתרגלים (אבל היי – כולנו באותה סירה ומי שמריח בעוד רגע גם יסריח). יש פה גם פלוס רציני ששמור בדרך כלל לחדרי כושר: אם אתם רוצים לבוא לתרגל ומיד אחר כך לעוף למשרד, אתם יכולים להתקלח במקלחות הנוחות והמושקעות של הסטודיו. ואפשר גם לא – קצת זיעה עוד לא הרגה אף אחד.

תכלס:

מיקום: סירקין 9, תל אביב

מה מתרגלים? מייסור, האטה, איינגר, ויניאסה, יוגה לילדים.

מספר שיעורים בשבוע: 50

חדרים: 2

ניקיון: 10

אווירה ועיצוב: 10

כמה עולה?
חופשי חודשי: שנה – 298 ¤ לחודש, חצי שנה – 380 ¤ לחודש, שלושה חודשים – 420 ¤ לחודש.

כרטיסיות: 12 כניסות - 780 ¤, 25 כניסות - 1,400 ¤, 50 כניסות – 2,400 ¤, 100 כניסות – 3,900 ¤.

  • עוד באותו נושא:
  • יוגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully