וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרחות נשית: לא מה שחשבתם

9.9.2014 / 14:33

מחצית מהנשים יסבלו בשלב זה או אחר מהתקרחות. עם הנתון המטריד הזה לא מפתיע לגלות שהשוק היום מציע טיפולים רבים. כולם מבטיחים לך שיער מושלם, האם כולם גם מקיימים?

תסרוקת בשיער מתוח – אילוסטרציה. Mayer George Vladimirovich, ShutterStock
מי לא רוצה שיער יפה ומלא?/ShutterStock, Mayer George Vladimirovich

התקרחות גברית היא כבר דבר שבשגרה, בטח ובטח בישראל בה אחוז הגברים המקריחים עולה עם השנים. אבל מה עושה אישה שמתחילה לאבד את השיער שלה?

מפתיע לדעת שכמעט מחצית מכל הנשים סובלות מתופעה של נשירת שיער בשלב זה או אחר של חייהן. הנשירה יכולה להופיע בעקבות שינויים הורמונליים לאחר לידה, במהלך היריון, בתקופת גיל הבלות או אפילו בעקבות נטילת גלולות למניעת היריון. פרט לשינויים ההורמונליים, נשירת שיער יכולה לקרות בעקבות דיאטות לא מבוקרות, חוסר בוויטמנים, תורשה, מתחים ושימוש עודף במחליקי שיער ומכשירי פן.

מתי כדאי לגשת לטיפול?
נשירה לאחר לידה נמשכת כמספר שבועות, כאשר רמת ההורמונים בגוף תחזור למצבה הטבעי, הנשירה ברוב המקרים תיפסק. נשירה על רקע של שינויים הורמונליים מופיעה לא רק אצל נשים בהיריון אלא גם בקרב נשים בגיל המעבר שחוות ירידה ברמת ההורמון הנשי אסטרוגן. הטיפול בנשירה על רקע הורמונלי מתבסס בעיקר על תרופות, תוספי תזונה, תזונה עשירה בחלבונים, ברזל, אבץ וויטמין A.

התקרחות נשית דורשת טיפול כאשר ישנה נשירה ממושכת שאורכת כשלושה שבועות הטיפול בבעיה מתחיל באבחון רפואי כאשר הצעד הראשון לקראת הטיפול בבעיה מתחיל בביקור אצל הרופא. אבחון נכון הוא המפתח להרכבת תכנית טיפול מתאימה ורק לאחריו אפשר יהיה לטפל בבעיה באופן נקודתי ולמנוע החמרה.

נשירת שיער שאינה הורמונלית עשויה להעיד על בעיה רפואית שדורשת טיפול או על גנטיקה. הנשירה יכולה להיות סממן למחלות כמו זאבת, אנמיה, תפקוד לקוי של בלוטת התריס, מחלות כלי דם, סוכרת, בעיות עור ועוד. התקרחות נשים ללא כל נטייה תורשתית או הסבר הגיוני אחר, צריכה להדליק נורה אדומה.

אילוסטרציה. ShutterStock
נשירת שיער עשויה להעיד על בעיה רפואית/ShutterStock

מה ניתן לעשות?

מזותרפיה רפואית: שיטת טיפול מתקדמת, יעילה ולא כואבת המתבססת על הזרקות של מינרלים, ויטמינים, פפטידי נחושת וחומצות אמיניות הישר לשורש השערה. החומרים הטבעיים שמאושרים על ידי ה-FDA מעודדים יצירת כלי דם ועוזרים לחידוש תאי עור הקרקפת. הטיפול מעניק הזנה ולחות אל זקיקי השערה, כך שהשיער לא רק צומח מהר אלא הופך בריא ומלא ברק. אחד מהיתרונות הגדולים של שיטה זו היא שהיא מתאימה לכולן, לא משנה מה היא סיבת ההתקרחות - גנטיקה או לחץ. סיכויי ההצלחה של המיזותרפיה עומדים על כ-80% כאשר כבר בטיפול השלישי תראו תוצאות.

גם אתן רוצות שיער מלא? לחצו כאן

השתלת שיער: השתלת שיער נעשית על ידי לקיחת שערות מהחלק האחורי של הקרקפת והשתלתו בקדמת הראש ובחלקים המתקרחים. אצל נשים קיים קושי בהשתלת שיער מפני שרוב ההתקרחויות הנשיות מאופיינות בשיער דליל לאורכה ורוחבה של הקרקפת, כך שלא נותר מה להשתיל. נשים רבות כיום מחליפות את ההשתלה בשזירה, אך מדובר בתחזוקה גבוהה יחסית.

תכשירי חפיפה: קיימים מאות מוצרים בשוק שמבטיחים שהשמפו שלהם ימנע את נשירת השיער. חלק מהמוצרים מכילים מרכיבים אנטי אנרוגינים (מצמצמים את כמות האסטרוגן) אך לרוב מדובר במוצרים יקרים שלא הוכחו מדעית ואולי יצליחו למנוע את הנשירה אבל לא יחזירו לכם את השיער.

תרופות למניעת התקרחות: מינוקסי- דיל היא תרופה לשימוש חיצוני שמיועדת גם לגברים וגם לנשים. נשים יכולות להשתמש בתכשיר שמכיל 2%, בניגוד לגברים שיכולים להשתמש גם בתכשיר המרוכז יותר. התמיסה נמכרת ללא מרשם רופא והיא אפקטיבית ל-40% ממקרי ההתקרחות, כמו תרופות רבות אחרות.

הרכבת תפריט מאוזן ועשיר בברזל וויטמינים: על מנת להחזיר לגוף שלך את הברזל מומלץ לצרוך קטניות, דגנים מלאים, אגוזים, פירות יבשים, ירקות ירוקים ובשר אדום. בנוסף מומלץ להקפיד על שינה טובה, פעילות גופנית ולצמצמם לחץ, שנחשב לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על נשירת שיער.

עיסוי ראש: הגברת זרימת הדם לראש מעודדת העברה של חמצן ושאר חומרים חיוניים אל הקרקפת כך שעיסוי ראש או צוואר אחת למספר ימים יוכל לסייע במקרים של נשירת שיער שאינה גנטית. שרירים תפוסים באזור הצוואר והשכמות מגבילים את זרימת הדם לאזור הקרקפת ומחמירים נטייה קיימת לנשירת שיער.

צמצום שימוש בתכשירי עיצוב שיער: הפסקת השימוש במכשירים לעיצוב שיער לא תחזיר לכם את השיער בבת אחת אבל עשויה להפסיק את הנשירה. הפסקת השימוש בהם נראית עבור נשים רבות כמו בלתי אפשרית, אבל תתפלאו כמה הם מזיקים לשיער שלכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully