וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטרייה חזרה: הזיהום שהורס את הציפורניים שלכם

פיור לייזר בשיתוף מערכת וואלה!

7.7.2014 / 11:48

פטרת הציפורניים היא אחד מהזיהומים השכיחים ביותר, ומלבד נזק אסתטי היא עלולה לגרום גם לדלקות ולנשירת הציפורן. מתרופות סבתא ועד טיפולי לייזר מתקדמים: כך תטפלו במפגע של הקיץ

נופש - אילוסטרציה. ShutterStock
הקיץ כאן וגם כפות הרגליים/ShutterStock

הקיץ כבר כאן ואיתו מבצבצות החוצה גם כפות הרגליים שהיו נתונות בשנת חורף. למרביתנו מדובר בתענוג גדול, אבל לחלק גדול מהאוכלוסיה המעבר לסנדלים לא פשוט. הסיבה: פטרת הציפורניים. בטח לא ידעתם אבל מסתבר שמדובר באחד הזיהומים הנפוצים המופיעים בכפות הידיים ובכפות הרגליים והתופעה נוטה להתגבר עם העלייה בגיל.

הזיהום מתחיל בדרך כלל בציפורן ואף עלול לעבור לעור ולגרום לנזק אסטטי ובמקרים חמורים אף לנזק תפקודי. הפטרייה הורסת באופן הדרגתי את הציפורן שהופכת צהובה ומתעבה והופכת לרגישה עד תחושת כאב וקושי בביצוע פעולות יומיומיות. בנוסף משחררת הפטרייה רעלנים שעלולים לגרום לסיבוכים כמו אלרגיות, אסתמה ודלקות עור. הזנחה ואי פנייה לטיפול עלולה לגרום לנשירת הציפורן, עור אדום ודלקתי, גירוד ואף ריח לא נעים.

איך מקבלים את זה?
הפטרייה יכולה להתפתח ממחלות כלי דם, סוכרת, השמנת יתר, מערכת חיסון חלשה ואפילו מבניית ציפורניים. השכיחות הגבוהה של המחלה קשורה בעיקר לסביבה לחה באזור הציפורניים כתוצאה מהזעה, נעילת נעליים סגורות לאורך זמן ומגע רגליים חשופות במתקני רחצה ציבוריים. והחלק הפחות נעים: זה מדבק!

איך מזהים את זה?
הזיהוי של הפטרייה נעשה על ידי תרבית או משטח שמזהים את סוג הפטרייה וכך גם נקבעת שיטת הטיפול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמידים את הפטרייה. תוצאות לאחר טיפול לייזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מטפלים?

1. טיפולי לייזר בפטרת ציפורניים נחשבים לפריצת דרך בטיפול במחלה ומחקרים מראים על אחוזי הצלחה של למעלה מ-80% בהשמדת הזיהום ללא תופעות לוואי. טכנולוגיית הלייזר של חברת פוטונה למשל, פועלת בהליך חיצוני שאינו פולשני וחודרת ביעילות מתחת לציפורן ומטפלת ישירות בפטרייה מבלי לפגוע בציפורן. הטיפול שמאושר על ידי ה-FDAמתאים לכל הגילאים, מתבצע פעם בשבוע למשך 8 עד 12 פגישות (תלוי בחומרת המצב) ועל אף אי הנעימות תהליך חידוש הציפורן אינו כרוך בטיפולים נלווים ואחריו ניתן לחזור לשגרת היומיום. והכי חשוב, הפטריה נעלמת לתמיד ואינה מופיעה שוב באותו מיקום.

לעוד מידע על טיפולי הלייזר

2 טיפול תרופתי: קיימות היום מספר תרופות בשוק שמטפלות בזיהום הפטרייה, כאשר לפני נטילה של כל אחת מהן מומלץ לערוך בדיקת תפקודי כבד וכמובן להתייעץ עם רופא. החסרון: הטיפול התרופתי פועל רק לאחר מספר חודשים ואינו מבטיח תוצאות, במקרים מסויימים אף קיימות השפעות בין תרופתיות. כמו כן לחלק מהתרופות תופעות לוואי כמו פגיעה בכבד ובקיבה.

3. לק רפואי: קיימים מספר לקים למריחה המכילים חומר פעיל שיכול לסייע בהשמדת הפטרייה. הטיפול בלק הוא בדרך כלל יומיומי ונדרשת הגיינה גבוהה מאוד, שיוף הציפורניים וניקויים בחומר מחטא כדיי למנוע הדבקה. הטיפול משמיד את הפטרייה באחוזים גבוהים אך הוא נחשב ארוך.

4. טיפולים טבעיים: מדובר בעיקר במשחות וטיפות המבוססות בעיקרן על שמן עץ התה, אותן יש למרוח מדי יום ולדאוג לאיוורור של הרגל. גם הרפואה המשלימה שמאמינה כי מקור הזיהום הוא בגוף כולו מציעה טיפולים שמתחילים בשינוי התזונה (בעיקר הורדת סוכרים ופחמימות) ועד לטיפולי דיקור וניקוי רעלים. חשוב לדעת שהטיפולים הטבעיים לוקחים זמן, בשל עקשנותה של הפטרייה והקושי להפטר ממנה.

5. ניתוח/ המסת ציפורן: אלו הן הפרוצדורות הכי פחות מומלצות והכי כואבות מבין כל הפתרונות המוצעים כיום לטיפול בפטרת הציפורניים. מדובר בתהליכי החלמה ארוכים, ושוב, כואבים מאוד שאינם מבטיחים את הכחדת הפטרייה, שכן ברוב המקרים שורשייה מצויים מתחת לציפורן ולא בציפורן עצמה. לא מומלץ לאנשים עם סף כאב נמוך, בעלי סדר יום לחוץ ולכאלה שעוסקים בספורט, שכן הניתוח וההמסה משאירים פצע פתוח שדורש החלמה ארוכה.

עוד בנושא:
איך אפשר להעלים את השנים מעור הפנים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הכתבה הוכנה בשיתוף פיור לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully