וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: הסטארטאפים שישנו את עתיד הרפואה

איליה פוזין, פורבס

23.6.2014 / 12:31

פורבס דירגו את עשרת הסטארטאפים הרפואיים המבטיחים ביותר, אלו שעומדים לשנות את חייהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם, ולרשימה נכנסו לא פחות משש חברות ישראליות

אדם וירטואלי. ShutterStock
למנף טכנולוגיה חדשה על מנת לתקן תעשייה ישנה/ShutterStock

תעשיית שירותי הבריאות כל כך מסורבלת ובירוקרטית, עד שבמבט ראשון נדמה שהיא חסינה בפני "הפרעות" של יוזמות חדשנות, אך כמה קבוצות של יזמים טכנולוגים מתכוונים להוכיח אחרת. המוצרים שהן מציעות נעים מאפליקציות, דרך רשתות חברתיות ועד רובוטים וסימולטורים מורכבים, אך הם כולם חולקים מטרה משותפת: למנף טכנולוגיה חדשה על מנת לתקן תעשייה ישנה. דבר נוסף המשותף לששה מתוכם הוא העובדה כי מאחוריהם עומדים צוותים ישראלים.

הנה 10 מהסטארטאפים הרפואיים המובילים בעולם, על פי דירוג פורבס, שעומדים לשנות את פני הרפואה.

ReWalk

לאחר שעמית גופר נפגע בתאונה שהשאירה אותו מרותק לכיסא גלגלים לשארית חייו, הוא החל לפתח מערכת שתאפשר לאנשים עם פגיעה בעמוד השדרה ללכת שוב. זה לקח יותר מעשור, אך כעת השלד החיצוני של ReWalk ניתן לרכישה תמורת 69,500 דולר. המערכת היא למעשה זוג רגליים מכאניות המונעות באמצעות סוללה. האדם הפגוע מלביש אותן על עצמו ואז נעזר בקביים על מנת להתייצב. מעבר לאפקט הפסיכולוגי המשמעותי, שחזור יכולת ההליכה משפיע בצורה חיובית גם על תהליכים מטאבוליים בגוף ומגביר את הפונקציונאליות. ב-2012 אישה משותקת מהחזה ומטה אף התחרתה במרתון לונדון באמצעות המערכת. המערכת נמכרת ברחבי העולם ומחכה כעת לאישור ה-FDA.

uMoove

התוכנה של uMoove יכולה להפוך כל מכשיר עם מצלמה קדמית, למכשיר מעקב אחר תנועות עיניים וראש. אחת האפליקציות של הטכנולוגיה היא במשחקי מחשב שיוכלו לקלוט ולהגיב לתזוזת העיניים של השחקן, ולקלוט את מידת העניין שלו, אך כעת החברה חותרת ליישומים רפואיים. מקים החברה הישראלי, איצי קמפינסקי, אומר שמספר מחלות נוירולוגיות יכולות להיות מאובחנות באמצעות בחינת תנועת העיניים. כך, יכולה uMoove להפוך כל סמארטפון, לפטופ או אפילו קונסולת משחקים, למכשיר אבחון. החברה היא שחקן חדש בתחום אך זוכה להתעניינות רבה וכבר גייסה כ-3 מיליון דולר.

iCouch

iCouch משתמשת בווידאו קונפרנס על מנת לקשר בין חולי נפש ומטפלים. התהליך כולו, החל מקביעת הפגישה ועד התשלום מתרחש און ליין, מה שמאפשר לפסיכולוגים לטפל באנשים בכל מקום בעולם. פשטות השימוש והעובדה שאפילו לא צריך לצאת מהבית מורידים כמה מהמכשולים שעשויים לעמוד בפני החולים.

HelpAround

חולי סכרת בדרך כלל נאלצים להסתובב עם ערכה של ציוד רפואי צמוד בכל יום. אך מה קורה אם שוכחים אותה בבית? אפליקציית המובייל HelpAround שגם מאחוריה עומדים מפתחים ישראלים, מחברת חולים אל חולים אחרים הנמצאים בסביבתם ויכולים להשלים ציוד חסר או לעזור עם בדיקת דם או הזרקה. האפליקציה גם מתפקדת כפורום לייעוץ ותמיכה. בשלב הבא תורחב האפליקציה גם למחלות כרוניות אחרות.

Telesofia

רק כרבע מהחולים באמת מבינים את ההוראות על התרופות שהם נוטלים, גם אם הן פשוטות כמו "קח גלולה אחת כל 4 שעות". זו נקודת המוצא שממנה צמח הרעיון של קבוצת רופאים ואנשי טכנולוגיה ישראלים - פיתוח פלטפורמה המאפשרת לרופאים להסביר בקלות למטופלים באופן אישי כיצד להשתמש בתרופות באמצעות וידאו. הסרטונים שיכולים להיות מוצגים בכל מכשיר, משתמשים בהדגמות ובשפה יומיומית על מנת לוודא שהוראות הרופא אכן הופכות לפעולה נכונה בבית. הם גם מסננים מידע לא רלוונטי, כך שגבר בן 65 לא יקבל אזהרות על תופעות לוואי לאשה מניקה. עד כה Telesofia עובדת עם תקצוב של 1.5 מיליון דולר ולאחרונה החלה בסבב גיוסים ראשון.

Surgical Theater

Surgical Theater או "תיאטרון כירורגי", היא חברה ישראלית שהוקמה על ידי נוירוכירורג ושני אנשי מחקר ופיתוח מחיל האוויר, במטרה להסב סימולטורים מעולם הטיסה אל עולם הניתוחים. פלטפורמת הסימולציה עושה שימוש בתמונות MRI ובסריקות CT כדי ליצור מודל וירטואלי תלת ממדי של מוח המטופל. המטרה זהה לזו של סימולטור הטיסה: לאפשר לרופאים לתרגל לפני שהם עושים את הדבר האמתי. לאחר שהמערכת קיבלה את אישור ה-FDA בפברואר בשנה שעברה, מספר בתי חולים בארה"ב כבר התקינו אותה.

TotallyPregnant

פליקציות מעקב אחר הריון הפכו ללהיט בשנים האחרונות. TotallyPregnant הישראלית, מנסה לאחד את כל הפונקציות השונות שאפליקציות אלה מציעות תחת קורת גג אחת. היא מאפשרת מעקב שבועי אחר התפתחות התינוק, יצירת אלבום תמונות אישי, סרטוני מידע, פורומים לייעוץ, ואף רכישת ציוד לתינוקות. האפליקציה היא חינמית אך מייצרת רווחים באמצעות לינקים לחנויות אונליין ושיתוף פעולה עם חברות לציוד תינוקות.

Patients Know Best

ד"ר מוחמד שלאונאיידלי קיבל טיפולים שונים מרופאים שונים למחלה גנטית נדירה ממנו הוא סובל והבין כי אף אחד בעצם לא יכול לקבל תמונה מלאה על מצבו. הוא היה יכול לעשות מעט מאוד כדי לשפר את המצב מכיוון שלא היתה לו גישה לתיק הרפואי שלו, לכן הוא בנה את "החולה יודע הכי טוב" - פלטפורמה ששומרת מידע רפואי על ענן בשליטת המטופל. היא מאפשרת למטופלים להראות גם לרופאים פרטיים, את כל ההסטוריה הרפואית שלהם ולאפשר לרופא להעניק טיפול מתאים יותר. החברה כבר גייסה יותר ממיליון דולר ומקודמת על ידי כמה בתי חולים בבריטניה. כעת היא מנסה להכנס גם לשוק האמריקאי.

Doximity

זהו למעשה LinkedIn עבור רופאים. היא עובדת כמו כל רשת חברתית אחרת אך עם פונקציות מותאמות במיוחד עבור רופאים. אחת מהן היא ה-HIPPA המאפשרת לרופאים עם מומחיות שונה להתייעץ בקשר למקרים קשים במיוחד. כיום יש ברשת יותר מרבע מיליון חברים ובאפריל האחרון היא גייסה 54 מיליון דולר.

Fitocracy

המקימים של הרשת החברתית הזו היו גיימרים עצלים, שהצליחו להיכנס לכושר לאחר שהמירו את יכולת המשחק שלהם לאימונים. Fitocracy היא ניסיון שלהם לגרום לאחרים ללכת בעקבותיהם. הרשת משתמשת באותו פורמט שהופך את משחקי המחשב לכל כך ממכרים: כאשר המשתמשים מעלים את האימונים שלהם לאתר, הם מרוויחים נקודות שעוזרות להם לעבור שלבים. יותר ממיליון המשתמשים יכולים לאתגר האחד את השני להשיג מטרות כמו תוצאות טובות בריצה, או הרמת משקלים כבדים.

לכתבה המקורית באתר פורבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully