וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואה לך בעיניים

תוכן ממומן

11.6.2014 / 13:27

כ-70% מהאנשים המרכיבים משקפיים יכולים לעבור ניתוח לייזר על מנת להסירם. מהן האפשרויות העומדות בפני אנשים הרוצים להיפטר מהמשקפיים לתמיד?

עיניים. ShutterStock
לקויות ראייה נעלמות במספר שניות/ShutterStock

כשמרחיבים לנו את האופציות, אנחנו הופכים ליצורים נינוחים יותר. הודות להתפתחותה של הטכנולוגיה הרפואית, אפשרויות הבחירה שלנו התרחבו. לפני כמה עשורים אנשים עם ראייה לקויה היו כלואים מאחורי המשקפיים. בין אם הם רצו בכך ובין אם לאו, תמיד הפרידו בינם לבין העולם זכוכיות. עם הזמן, המשקפיים הפכו למרכיב דומיננטי בזהות שלהם. כשהפציעו עדשות המגע, הם יכלו לבחור להסיר את המשקפיים. עם זאת, גוף זר עדיין היה מולבש על גלגלי עינם, ודרש טיפול, שמירה על היגיינה, וזהירות רבה. ואז הגיע עידן הלייזר, ואיתו שלל אפשרויות אסתטיות ורפואיות. בעיות ולקויות ראייה שאנשים נשאו עימם שנים רבות, נעלמות במספר שניות הודות למכשיר הלייזר. מהן האפשרויות העומדות בפני אנשים הרוצים להיפטר מהמשקפיים לתמיד?

כ-70% מהאנשים המרכיבים משקפיים יכולים לעבור ניתוח לייזר על מנת להסירם. הניתוח לא מתאים לנשים בהריון ולצעירים מתחת לגיל 18. טרם הניתוח, מוודאים כי המטופל אכן מתאים להליך זה. ברשת "עיניים" מבצעים בדיקות התאמה קפדניות שאורכות בין 3-4 שעות, ובודקים כי הקרנית מספיק עבה, המספר יציב, אין מחלות עיניים כמו גלאוקומה, קרטוקונוס או קטרקט, המטופל לא סובל מדלקות חוזרות בעיניים, ושאין לחץ תוך-עיני גבוה או רשתית פגועה.

הרשת מציעה ל- 30% הנותרים, העשויים לסבול מאחד מהליקויים הללו, מענה חדשני: השתלת עדשה מלאכותית תוך-עינית, המותאמת ללקות הראייה של המטופל. למי שסובל מקטרקט לדוגמה ניתן לטפל בבעיה עצמה בשילוב השתלת עדשה מולטיפוקלית הפותרת את בעיית הראייה למרחקים שונים.

איך זה עובד?

את ניתוחי הלייזר ניתן לבצע בשתי שיטות שונות: ליטוש על פני הקרנית וליטוש בעומק הקרנית.

"בליטוש על פני הקרנית ,כגון בשיטת לאסק, אנו למעשה מלטשים את הקרנית על פני השטח באמצעות לייזר, מבלי לחדור פנימה, ומניחים עדשה טיפולית למשך כארבעה ימים", אומר ד"ר שמואל לוינגר, מומחה קרנית, קטרקט ורפרקציה, המנהל הרפואי של רשת המרכזים הרפואיים 'עיניים'. "בליטוש בעומק הקרנית, שני השלבים מבוצעים בלייזר, והתהליך מהיר, מדויק ואורך בסך הכול כ-7-8 שניות".

למכשיר הלייזר איכויות רבות: הוא שומר על דיוק הטיפול, ומודד בזמן אמת את עובי הקרנית, אם המטופל זז יותר ממילימטר הלייזר מיד מפסיק את הטיפול. לדברי ד"ר לוינגר, קוצר ראייה אשר מצריך להרכיב משקפי ראייה לאורך כל שעות היום, ניתן לתקן כיום באמצעות לייזר או באמצעות השתלת עדשות תוך-עיניות.

מספר שניות וזה נגמר

ברשת דואגים לצייד את המרכזים הרפואיים במכשירים הכי מתקדמים. "בנוסף למכשור הלייזר הקיים", מספר ד"ר לוינגר, "יגיע בימים הקרובים מכשיר הלייזר המהיר ביותר בעולם AMARIS 1050, שמיוצר על ידי חברת SCHWIND הגרמנית. מכשיר זה מבצע את הליטוש בקרנית במהירות שיא של 1,050 פעימות לייזר בשנייה, פי שלושה מהמכשירים הקיימים כיום בארץ. זהו המכשיר היחיד שמתבסס על נתוני העיניים שנמדדים בשבעה מימדים".

"בתוך מספר שניות המכשיר מסיים את הטיפול, ובכך מקל על שיתוף הפעולה של המטופל, ומשיג ביצוע מדויק ומהיר יותר", אומר ד"ר לוינגר, ומציין כי המכשיר החדש יאפשר לבצע את החלק השני של הניתוח להסרת משקפיים בלייזר בשיטת אינטראלאסיק, זאת לאחר השלב הראשון של פתיחת החלון הטיפולי בקרנית. ליטוש הקרנית יבוצע במהירות ובדיוק גדולים עוד יותר מהנעשה עד כה. בניתוח בשיטת LASEK PRK ניתן יהיה לבצע את כל ההליך באמצעות מכשיר לייזר זה, לרבות את החלק הראשון של פתיחת החלון הטיפולי, וההחלמה תהיה מהירה יותר".

עוד על השיטות וההליך להסרת משקפיים בלייזר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

6/6 זה אנדרסטייטמנט

ד"ר לוינגר מציין שכמעט כל מי שעובר את ניתוח הלייזר, רואה טוב יותר מראיית 6/6. "היום הלייזר מתקן לא רק את חדות הראייה אלא גם את איכות הראייה. הלייזר משפר את האיכות עד לרמה של ראייה ביונית. השימוש בטכנולוגיה והידע כיצד לשפר את הראייה, נשען על מחקרים וידע של נאס"א, בכל מה שנוגע ללווייני ריגול וביטול הפרעות בחלל".

תופעות הלוואי השכיחות לאחר הטיפול הן לרוב יובש בעיניים, ולעתים, סנוור לילי או ראייה של הילות. תופעה זו נסוגה לאחר כחודש או חודשיים, ברגע שתאי האפיתל גדלים מחדש.
ומה לגבי נסיגה של המספר? "ככל שהמספר של המטופל היה גבוה יותר לפני הטיפול כך יש סיכוי שתהיה נסיגה", אומר ד"ר לוינגר ומציין שהיו בסה"כ כ-4% תיקונים לכל אורך השנים. הדבר לא נובע מאי הצלחת הניתוח, אלא, מהאנטומיה של העין ומהעובדה שהיא ממשיכה להתארך. "אצלנו נותנים תעודת אחריות לכל החיים. אם יש נסיגה במספר, נתקן ללא תשלום נוסף".

עוד על מגוון הטיפולים במרכז הרפואי 'עיניים'

הכתבה נכתבה בשיתוף המרכז הרפואי "עיניים"

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully