וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים מזוהמים, למה משרד הבריאות הפסיק לחסן?

כרמית ראובן, סמאללה

5.6.2014 / 9:39

בישראל מתים בכל שנה אלפי חולים כתוצאה מזיהום, אבל מי שמתחיל לעבוד בבית חולים ואמור להתחסן, לא יכול לעשות זאת בלשכות הבריאות משום שמשרד הבריאות הפסיק לממן את השרות

אילוסטרציה. ShutterStock
חיסון צוותים רפואיים, כל כך אלמנטרי, כל כך מסובך?/ShutterStock

נטע (שם בדוי) היא סטודנטית ממרכז הארץ שמתחילה לעבוד בבית חולים במסגרת ההכשרה המקצועית שלה. כראוי לכל בית חולים במדינה מתוקנת, דרשו ממנה לעבור סדרה של חיסונים על מנת שלא תידבק ותדביק אחרים במחלות הרבות שמרכזים רפואיים מהווים עבורן קרקע פורייה. מי שאמון על חיסונם של כל עובדי מערכת הבריאות כדי לשמור על הדבר הבסיסי ביותר – בריאות הציבור בישראל – הוא משרד הבריאות, זה אחד מתפקידיו הראשונים במעלה. הבעיה היא שבימים אלה, משרד הבריאות כבר לא מממן את החיסונים והסטודנטים מופנים למרפאת המטיילים בתל השומר, שם מחסנים רק מטיילים. לדברי נטע הדבר מעכב את הכשרתה במקרה הטוב, במקרה הגרוע היא עשוייה להתחיל לעבוד כשהיא לא מחוסנת. נטע פנתה ללחצן המצוקה של סמאללה כדי לנסות לברר מה הסיבה שבגללה "אין יותר חיסונים".

למה את בוחרת להתראיין בעילום שם?
"לא הייתי רוצה להשתמש בפרטים שלי כי לא נוח לי שהשם שלי יהיה מקושר לכל מני דברים, ודבר שני, אני מטפלת באנשים (בוגרים וגם נוער) כך שבאופן כללי אני מעדיפה שיהיה עליי כמה שפחות מידע באינטרנט כי זה פשוט לא מקצועי".

מה בעצם קרה?
"אני אמורה להתחיל להתנדב במסגרת הלימודים בעוד מספר חודשים בבית חולים במרכז הארץ. בראיון קבלה לבית החולים הפנו אותי למשרד הבריאות לקבלת חיסונים. התקשרתי למשרד הבריאות והם אמרו שכרגע, מחוסר תקציב, הם לא נותנים את החיסונים. כששאלתי מה עליי לעשות או מתי זה ישתנה אמרו לי שאין פתרון ואין איך לעזור לי.

לאחר מספר ימים התקשרתי שוב למשרד הבריאות. הפעם הפנו אותי למרפאות מטיילים בתל השומר או בבית החולים מאיר בכפר סבא".

אז יש פתרון?
"לא ממש. התקשרתי לתל השומר הם אמרו שהם לא יכולים לקבוע לי תור כי אני לא נוסעת לחו"ל".

רק מי שנוסע לחו"ל יכול לקבל שם חיסונים?
"רק מטיילים. והם לא הכירו את הבעיה של משרד הבריאות עם החיסונים, הם לא יודעים שמשרד הבריאות מפנה אליהם, אז התקשרתי לבית החולים מאיר. הם ענו תשובה דומה. כשביקשתי לדבר עם מחלקת חיסונים הם אמרו שאין איך לדבר איתם וצריך להגיע בלי תור בשעות הפעילות ולדבר איתם ישירות".

ישראל 2014
"בדיוק. כשהסברתי שאני גרה רחוק וזו נסיעה רצינית עבורי רק בשביל לבדוק איתם אם הם בכלל עושים חיסונים הם אמרו שאין מה לעשות וזה המצב. גם הם לא הכירו את ההפניה של משרד הבריאות.

פניתי לקופת החולים שלי ורופאת המשפחה שלחה אותי לעשות בדיקות נוגדנים, כדי לוודא לאיזה דברים אני כבר מחוסנת. יש לי אפשרות להתחסן שם לדעתה, אך לא ברור מה העלויות.

פניתי לבית החולים בו אני מתחילה להתנדב והם כרגע בודקים את הנושא. מרגיש לא נעים לדעת שמערכת הבריאות שלנו עובדת בצורה כזאת. אני בסך הכל מתנדבת במחלקה לא חשובה ורק בעוד מספר חודשים, אז אין בהילות, אבל מה קורה אם צריך עכשיו לגייס רופא או מתחמה ברפואה למקום שמציל חיים וצריך להעביר אותו את הטרטור הזה?

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה:
הופסקו מספר שירותים כגון מתן חיסונים במרפאות חיסונים, לתלמידי מקצועות הבריאות ולנוסעים לחו?ל. שירות זה הופסק באופן זמני, בשל בעיה בהעברת תקציבים למשרד הבריאות, מצב שלא מאפשר ללשכות הבריאות לרכוש את החיסונים הדרושים. המשרד נמצא בקשר עם משרד האוצר להסדרת נושא התקציב.

עוד בסמאללה:
נפלאות האהבה – יש דברים שהלב לא שוכח
"יום אחד תהיי חירשת" – איך מעין מתמודדת?

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully