וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאמר קאמפ

ארז רול

30.5.2014 / 8:45

5 סיבות מדוע כדאי לשלוח את הילדים למחנה קיץ וגם מאיזה גיל כדאי להתחיל ומה עונים לכל המצקצקים שחושבים שאתם הורים חסרי אחריות. מעניין אתכם? אספנו לכם כמה אפשרויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחנה קיץ בינלאומי בישראל. Big Idea/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי אתם לא מההורים האלה, אבל מתברר שיש הורים שלא מאפשרים לילדים שלהם לצאת לטיול שנתי בבית ספר או לישון מחוץ לבית. מחנה קיץ הוא מסגרת שבאמת לא חייבים להשתתף בה והורים שחוסכים את החוויה מילדיהם הם בדרך כלל הראשונים להשמיע הערות כמו: "אתם לא חושבים שהם קטנים מדי לישון מחוץ לבית? אני בחיים לא הייתי שולח את הבן/בת שלי". לעיתים בין השורות אף מתגנבת לה ביקורת על סגנון ההורות שלכם. אם התגובות או המחשבה עליהן גורמות לכם להסס לגבי הרעיון – הדברים הבאים ישכנעו אתכם שאתם עושים בחירה טובה.

>> מחנה קיץ נותן לילד שלכם לחיות את החיים ולהצליח מבלי שתהיה לידו בכל רגע, תשגיחו ותפקחו. הדבר יביא להגברת הביטחון האישי ולפיתוח העצמאות.

>> כשאתם שולחים את הילד למחנה קיץ אתם גם נותנים לו מתנה בצורת זיכרונות ילדות קסומים של הרפתקאות, ימים מלאי תוכן ולילות כיפיים עם חברים, תחת הכוכבים לעיתים, סביב למדורה, במסיבות, בים, בבריכה ועוד. הזיכרונות האלה נצרבים בתודעה לעד. בטח גם לכם יש כאלה.

>> במחנה קיץ הילד שלכם יכול להירגע ובאמת לקחת פסק זמן מהלימודים, שגרת החוגים, ההישגיות, הבית והאחים. אין כמו החלפת מסגרת וחברים כדי לעשות "זום אאוט" על החיים, ליהנות מחוויות אחרות ולחזור טעונים באנרגיה חדשה אל חיי היום יום.

>> מחנה קיץ הוא מקום נפלא לאמן את הכישורים החברתיים מול ילדים אחרים וגם מול ילדים מארצות אחרות וממחוזות שונים. זו הזדמנות להשתמש בשפה חדשה, בסלנג אחר ולהיפתח לתרבות אחרת.

>> ואולי הסיבה החשובה ביותר היא שמחנה קיץ הוא מקום לצמיחה גם אישית וגם חברתית. זהו מקום בו ילדים מוצאים חברים חדשים ומבססים קשרים שלעיתים הולכים עימם שנים רבות. מערכות היחסים שילדיכם יחוו במחנה שונות מאוד ממערכות היחסים בחיים הרגילים. הן אינטנסיביות ועמוקות יותר, נבנות במהירות ואז מגיע הרגע להיפרד. אך אלה חברויות אמיצות וזוהי הזדמנות לאפשר לילדיכם לתרגל מה זה להיות חבר טוב ובמה נמדדת חברות.

אז אם בני משפחה וחברים מפקפקים בהחלטה שלכם לשלוח את הילד הצעיר למחנה קיץ, תענו להם כך: "זה באמת מאוד קשה לנו להישאר לבד בבית, להיפרד, להתגעגע, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו מעניקים להם מתנה אמיתית לחיים".

באיזה גיל כדאי לשלוח את הילדים למחנה קיץ הכולל לינה?

התשובה אינה חד משמעית, אך אם אתם רוצים תשובה מהירה אז בגיל 9 ולא מתחת לגיל 5. אבל התשובה האמיתית מורכבת יותר ותלויה בכם, בסגנון ההורות שלכם, ובאופי הילד.

עבור חלק, המחשבה על הילד שלהם הולך למחנה (בלעדיהם) היא בלתי נתפסת. אבל לפעמים האמירה "הוא לא מוכן למחנה" בעצם אומרת שאתם עדיין לא מוכנים. המחשבה שהילד יכול להסתדר לבד, קשה לפעמים להורים וזה צעד גדול מאוד לאפשר לילדים את הניסיון של שינה והתארגנות עצמאית במחנה קיץ.

אם אתם כן רוצים לשלוח את הילד למחנה, אבל לא בטוחים איזה גיל הוא הטוב ביותר הטיפים הבאים יעזרו לכם להחליט:

ילדים בני 6-8 - שאלו את עצמכם אם הילד עצמאי למדי ויכול למשל להתקלח לבדו. אם הילד שלכם הולך בשמחה לבית הספר, נפרד מכם ברצון בקייטנות ובפעילויות אחרות - אז הוא כנראה מוכן למחנה קיץ. בנוסף, בררו עם עצמכם האם אתם יכולים להתמודד עם הפרידה ובטוחים ביכולתו של ילדכם להיות רחוק מכם.

טבעי, שבייחוד בגילאים הצעירים, הורים יהיו מודאגים בעניינים לוגיסטיים וישאלו שאלות כמו: "האם מישהו יוודא שהילד אוכל בצורה מספקת? מורח מספיק קרם הגנה? ומה אם הוא מרטיב את המיטה?" ובכן, במחנה קיץ שמנוהל היטב, שיש לו תכנית מחנה מסודרת ומוכרת על ידי משרד החינוך, שמעסיק יועצים ומדריכים בכמות מספקת – הילד שלכם יהיה מטופל כהלכה, יקבל מספיק מים, יאכל כמו שצריך ויהיה מוגן מהשמש.

יש משפחות שהרצון לצאת למחנה מגיע מהילד. זה בדרך כלל קורה עם אחים צעירים שמבקרים את אחיהם הבוגרים במחנה או שומעים עליו ורוצים גם.

ילדים בני 9-10 - אם בני ה- 9-10 שלכם נרגשים ללכת למחנה קיץ לכו על זה. מיצאו את המחנה המתאים והטוב ביותר לילדכם והירשמו! אם הם מהססים דברו עם משפחות אחרות שילדיהם כן הולכים כדי לחשוף את ילדכם לרעיון. סיפורים של ילדים אחרים יכולים לעודד.
מומלץ להשתתף במפגשי מידע של מחנה הקיץ המיועד ולקבל את כל הפרטים וגם לצפות עם הילד בקטעי וידאו ממחנות עבר ולחשוף אותו לכיף שיהיה לו.

אם בני ה-9-10 עדיין מהססים, יש לכם שתי אפשרויות - קשה קלה. הקשה: אימרו לילד שאתם יודעים שהוא נרגש אבל שלדעתכם הוא מוכן לחוויה הזו וזה יהיה עבורו ניסיון טוב שחבל לפספס. הסבירו את כל היתרונות של המחנה ולמה כל כך כדאי לו ללכת. לעומת זאת יש גם אפשרות התמודדות קלה ופשוטה: ותרו השנה, אבל עם התחייבות עתידית, מתוך אמונה שזה יעשה לו רק טוב. דעו כי ילדים שמהססים לגבי מחנה בגילאי 9 או 10 צפויים עדיין להיות מהוססים בגיל-13. בעצם, יותר קל להתחיל מחנה כשאתה בן 9 או 10 ו"לעבוד" על רגשות קשים וגעגועים לפני גיל ההתבגרות.

ילדים בני 11+ - כבר באמת הגיע הזמן. נסו להיזכר בעצמכם בגיל 11, הזיכרונות הכי טובים שלכם כללו את הוריכם? זה הזמן לקבל קצת ניסיון כיף ולחוות עצמאות.
אם הילד שלכם הגיע לגיל 12 ועדיין לא היה במחנה – שילחו אותו לפני שיהיה גדול מדי. ניסיוני לימד אותי שהילדים הנוטים להיות "מתגעגעים קיצוניים" הם לרוב הבוגרים שטרם יצאו למחנה. אם הילד שלכם עלול להיתקל בגעגועים קיצוניים, סביר שהם יתקפו אותו גם בטיול בית הספר, במסע לפולין, בפעילות בצופים או בהזדמנויות נוספות. אז תנו לילדיכם את המתנה של עצמאות מוקדם ככל האפשר כדי לעזור להם לפתח את המיומנויות שהם צריכים כדי לשגשג כמבוגרים צעירים.

ארז רול הוא הבעלים ויו"ר מחנה הקיץ הבינלאומי בישראל Big Idea ובעל ניסיון בהדרכה וניהול מחנות קיץ בישראל וארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
5 ימים ולינה בבתי ספר שדה. מחנות הקיץ של החברה להגנת הטבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחנות קיץ לילדים ובני נוער בישראל

מערכת וואלה! מוסיפה:
מעבר למחנות הקיץ של תנועת הנוער - מחנות מסורתיים שהם חלק מהריטואל של להיות חניך – קיימים בישראל שני מחנות בסגנון ה"סאמר קאמפ" האמריקאי המפגישים בין ילדים ישראליים לילדים מחו"ל.

Big Idea
מחנה קיץ בינלאומי בישראל. תכנית בת שבועיים המשלבת כיף, גיבוש, תחרויות, ספורט, בריכה, יצירת קשרים וחברויות חובקות עולם ותחומי עניין לבחירה, למשל, עיצוב תכשיטים ותלת ממד, רובוטיקה ובניית משחקים, צילום וקולנוע, גלישת גלים ,תיאטרון ויזמות והייטק. צוות המחנה המיומן שם דגש על העצמה אישית, פריצת גבול היכולת והגעה לשיאים חדשים. מחנה בן שבועיים (יש מחזורים בני שבוע) המתאים לגילאי 7-18, ומתקיים בכפר הנוער שפיה ליד זיכרון יעקב.
מחירים: 2,995-7,795 ¤ בתופסת 700 ¤ דמי הרשמה חד פעמיים.
פרטים נוספים

קאמפ קימאמה
מחנות קיץ בינלאומיים המפגישים בין נוער יהודי מכל העולם, נמשכים שבוע-שבועיים ופועלים כבר עשור. המחנות משלבים חוויות, חינוך, תרגול השפה האנגלית, טבע, ים וערך מוסף ונערכים בשלוש נקודות בישראל: מכמורת, בית ינאי וכפר גלים. ניתן לבחור במגוון מסלולי עניין מקצועיים: מסלול ימאות, מסלול שף, מסלול מדיה דיגיטלי, מסלול ספורט, מסלול אומנויות, מסלול אילוף כלבים, מסלול סטיילינג ועוד. לראשונה השנה יוצא גם Kimama Road Trip- מחנה קיץ של שלושה שבועות באמריקה.
מחנות הקיץ יתקיימו במהלך חודשי יולי-אוגוסט במספר מחזורים.
מחירים: החל מ-3,100 לשבוע ו-7,950 לשבועיים.
פרטים נוספים

מחנות הקיץ של החברה להגנת הטבע
בנוסף לקייטנות הטבע מפעילה החברה להגנת הטבע גם מחנות קיץ בני 4-5 ימים השונים מהפורמט האמריקאי ומשלבים טיולים, פעילויות טבע וידיעת הארץ, הדרכה ופעילות חברתית בתוך מסגרת של כמה ימי מחנה או טיול נודד. תוכנית המחנות מחולקת לפי גילאים ויש מגוון רחב של יעדים לבחור מהם. הלינה היא בבתי ספר שדה (הר מירון, אלון תבור, גולן, אילת) והמיקוד הוא על טיולי מים ואקשן, רפטינג בגולן, סנפלינג בגליל, רפסודות בכנרת, צלילה באילת ועוד. מתאים מכיתות ה'-יב'.
מחירים: 2190 שקלים לחברי החברה להגנת הטבע ולמצטרפים חדשים. מחנה צלילה למתקדמים – 3450 שקלים
פרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • מחנה קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully